Pages

  • RSS

31 Temmuz 2008

YE#36--Vişneli Labneli Pasta

IMG_4583
Ye#36 etkinliğinin ev sahibi Sevgili Burcu(Chaplin Cafe), konusu ise kirazlı ve vişneli tarifler. Ben de bu etkinliğe bir pastayla katılıyorum. Kendisine kolaylıklar diliyorum, etkinliğe katılan tüm tarifleri burdan takip edebilirsiniz...


Portakallı labneli pastayı ilk eklediğimde(2,5 sene önce) bu pastaya vişnenin de yakışacağını düşündüğümü yazmıştım. Portakallısını birkaç defa yapmama rağmen, vişnelisini yapmak ancak kısmet oldu:)

Pastanın ara katı ve üzeri için bu kremayı kullandım. Kedi dillerini vişne suyu ile ıslattım(ben vişne kompostosunun suyundan kullandım), pastanın arasına da ikiye böldüğüm vişne tanelerini kullandım(ayrıca damla çikolata, tane fıstık vs de serpebilirsiniz). Üzerini de file fıstıkla süsledim.
Ben çember kalıp kullandım,isterseniz baton kalıpta da hazırlayabilirsiniz.

Vişneli Labneli Pasta
Malzemeler:
  • 16 adet kedi dili bisküvisi
  • Vişne suyu
  Kreması için:
  • 2 su bardağı süt
  • 5-6 çorba kaşığı toz şeker
  • 2 adet yumurta sarısı
  • 2 çorba kaşığı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 adet limonun rendelenmiş kabuğu
  • 1 paket labne peyniri(200gr.)
  Çikolata sosu için:
  • 1 çorba kaşığı un
  • 3 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 çorba kaşığı kakao
  • 1 su bardağı su
  •  1 çay kaşığı tereyağı
Hazırlanışı:

  1. Krema için yumurta sarıları, şeker ve unu 1/2 bardak sütle doğrayıcıda ezin. 
  2. Kalan sütü, limon kabuğu rendesi ve vanilyayı üzerine ekleyip karıştırarak muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin. 
  3. Labneyi ekleyip 2-3 dk. daha pişirin ve ocaktan alın.
  4. Çikolata sosu için; tüm malzemeyi küçük bir tencerede karıştırarak pişirin, ocaktan alınca tereyağını ekleyin, isterseniz biraz da çikolata ekleyebilirsiniz. Sosu arada karıştırarak soğumaya bırakın.

  5. Servis tabağına pasta çemberini yerleştirin, kedi dillerinin yarısını vişne suyuyla ıslatıp, dizin, üzerine kremanın yarısını yayın, vişne taneleri, damla çikolata vs serpin. 
  6. Kalan kedi dillerini vişne suyuyla ıslatıp dizin, üzerine kalan kremayı yayın. 
  7. Pastayı dinlenmeye bırakın.

  8. Pastanın çemberini dikkatli bir şekilde çıkarıp, soğumuş çikolata sosunu pastanın üzerine gezdirin, ben pastanın üzeri için file fıstık ve vişne taneleri kullandım. 
  9. Soğuk servis edin.


Afiyet Olsun...

Not : Bu sefer pastam çok aceleye geldi, kedi dilim de azdı(bazı yerlerdeki çökmeler de bu yüzden).

ilgili bağlantılar;
* portakallı labneli baton pasta
* portakallı labneli pasta(büyük boy)
* portakallı, labneli pasta


Sitedeki diğer vişneli lezzetlerden seçmeler;
* YE#35--Çikolatalı, vişneli, bisküvili pasta
* çikolatalı, vişneli, fıstık krokanlı pasta
* profiterollü pasta
* ıslak kek
* vişneli elmalı turta
* frambuazlı(vişneli) cheesecake
* süper kolay cheesecake
* vişneli pasta

5 yorum:

Saliha dedi ki...

hatıcecım,ne çökmesi,az gelmesi bence görüntüde güzel tadı da,nerden mi biliyorum buna benzer şekilde pasta yapıyorum evde sık sık..yaz oldugudan pandıspanya yerıne kedidiliyle yapmak daha akıllıca...ellerıne saglık arkadasım enfes olmuş...

parfeyi bu şekilde yaparım bende suan hatta yazarken yiyorum:PPP
sevgılerımle...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

bence çok güzel olmuş ve lezzetli görünüyor,eline sağlık.sevgiler

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyor!
Etkinliğe katıldığın için teşekkür ederim,sevgiler!

Mutfak Havlusu dedi ki...

istediğin şekilde dene her seferinde ayrı bir nefis görüntü çıkıyor:)

Hatice dedi ki...

:)) Salihacığım beğenmene çok sevindim, çok teşekkürler canım...

neslihan çok teşekkürler...

teşekkürler Burcu, kolay gelsin sana da:)

Zenepciğim gülümsettin beni, sen çok yaşa emi:))