Pages

  • RSS

06 Nisan 2006

Çikolata Soslu Muzlu Rulo



Çikolata Soslu Muzlu Rulo(Bisküvili Muzlu Rulo Muhallebi)
Malzemeler:
  • 1 lt süt
  • 100 gr. tereyağ
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kakaolu pötibör bisküvi
  • Muz, ceviz veya hindistan cevizi, damla çikolata
  • çikolatalı sos
Hazırlanışı:

  1. Tereyağı eritilir ve un eklenir. 
  2. Unun kokusu çıkana kadar (1-2 dk) kavrulur. 
  3. Sürekli karıştırılarak süt ve şeker eklenir. 
  4. Muhallebi kıvamına gelince ocaktan alınır, vanilya eklenir. 
  5. Mikserle 10-15 dk çırpılır.
  6. Bisküviler un haline getirilir ve fırın tepsisine yayılır. 
  7. Muhallebi bisküvileri kaplayacak şekilde üzerine yayılır. (bisküvilerin üzerine muhallebiyi öncelikle kaşık kaşık dökerseniz daha kolay olacaktır)
  8. Buzdolabında iyice soğuduktan sonra dikdörtgen şeritler halinde kesilir, arasına damla çikolata ve kıyılmış ceviz veya hindistancevizi serpip, dilimlenmiş muz yerleştirerek rulo şeklinde sarılır.
  9. Ruloları üzerine çikolata sosla veya sade olarak servis edilir.
Afiyet Olsun...


Not: Kakaolu bisküvi yerine un haline getirilmiş sade bisküvi ve fındık karışımını tepsinin altına yayabilirsiniz.   
Ekleme: 1 paket bisküvi genellikle fazla geliyor, ben azar azar bisküvleri çekip, tepsiye yayıyorum, eğer bol bisküvili sevmiyorsanız siz de bu şekilde yapabilirsiniz.
bu tarifi deneyenler;
* Pratik Rulo Tatlı ~~Hayatıntatları-Zerrin

24 yorum:

Safran dedi ki...

Daha önce hiç denemediğim bir lezzet ellerine sağlık, çok hoş bir görüntüsü var...:)

Adsız dedi ki...

güzel bir tatlı, sade petibör bisküviye kakao katılabilir, rulonun en içine krem şanti sürülebilir, her türlü taze meyva konabilir çok güzel oluyor, çeşitli şekillerde yapıyorum. seninde ellerine sağlık.

Tuz ve Biber dedi ki...

Hatice, çok değişik bir sunumu olmuş. Kazandibi gibi ama muzlu ve bisküvili.. Yapılmalı bence. Güzel Fikir, denenecekler listesine eklendi. Eşim bayılır böyle muhallebili tatlılara. Ellerine sağlık.
Evren

Evren Yasa dedi ki...

Super ben bu pastayi cok seviyorum, bir arkadasimin annesi yapardi. Hem kolay hem pratik. Hemen yapmaliyim. Ellerine saglik canim.

evrenbal
http://anneminmutfakokusu.blogspot.com/

Nilüfer dedi ki...

Çok güzel görünüyor, ellerine saglık... Yapması da kolay, benim favorim böyle bisküvili ve sütlü tatlılar...

nilüfer
niluferile.blogspot.com

Nezaket dedi ki...

Ablam bana bu tatlidan bahsetmisti ama ben tarifini yazamamistim. sitede gorunce cok sevindim, icine degisik meyvelerle cok hafif olur bencede. Eline saglik Hatice, cok tesekkur ederim. Sevgiler...

pınar dedi ki...

bunun muzsuz olanını ankara sarması adıyla yedim bir arkadaşımda. harika bir tatlı gerçekten.
eline sağlık hatice.

Hatice dedi ki...

tesekkurler Neslihan:)..

Safran hafif ve güzel bir lezzet denemeni öneririm..

oneriler icin tesekkurler anonymous. haklisiniz bu tatlinin degisik versiyonlari oluyor, ben bir yerde disi hindistan cevizine bulanmis, icine krem santi surulup damla cikolata serpilmis seklini yemistim, o sekilde de gayet guzeldi, hatta bir ara yaparsam siteye de eklerim..

tesekkurler Evren, denersen yorumunu da beklerim...

Hatice dedi ki...

tesekkur ederim Evren Bal, biz de de cok seviliyor bu tatli:)

tesekkurler Nilufer, biskuvili ve sutlu tatlilar benim de favorim, hem onumuz yaz sicak havalarda bu tur tatlilar iyi gider:)

ayni tarif olmasina cok sevindim Nezaket:) arasina meyve, damla cikolata, file fistik vs. istedigini kullanabilirsin...

tesekkurler pinar...

Nilüfer dedi ki...

Benim blogumu da ziyaret edin noluuuur... Pek becerikli degilimdir ama kendimi geliştirmeme önayak olur diye açtım. Bakar da yorum yazarsanız birazcık daha heveslencem... Yöresel yemekler etkinliğine de katılcam bu arada...
Sevgiler
nilüferile.blogspot.com

Adsız dedi ki...

valla bayılıyom bunları yapan insanlara ben bi türlü beceremiyorum rulo pastayı ellerine sağlık canım canmı istetdin valla

Hatice Betul dedi ki...

boyle istah kabartan rulo pastalari gordukce sanirim rulopastayapma fobimi yenicem artik.cok hos gorunuyor,ellerinize saglik

Hatice dedi ki...

cennet ve hatice betül, sanırım bu tatlı rulo pastaya göre daha kolay, bir de bu şekilde deneyin...

Defne dedi ki...

Annemden bir baska versiyonunu ogrenmistim, gercekten cok lezzetli bir tatli. Ellerine saglik, cok guzel gorunuyor.
Sevgiler...

Nilüfer dedi ki...

Hatice hani yöresel yemek? Geliyorum bakıyorum bu güzel rulo geliyorum bakıyorum hala bu bu rulo... :)
şaka şaka sanırım vaktin yok...
sevgiler

Adsız dedi ki...

SÜTLÜ TATLILARA BAYILIYORUMM.Bİ DE ÇİKOLATA SOSO HIMM.BU TATLIYI İLKKEZ ARKADAŞIM EMİNEDE GÖRDÜM ÇOK GÜZELDİ.OĞLUMUN D.GÜNÜNDE YAPIP GETİRMİŞTİ.SONRA DENEDİM AMA BİRAZ SARARKEN ZORLANDIM.AMA BİR DAHA DENİYCEM YAZIN ÇİLEKLE DENEYEBİLİRİM MESELA.ELLERİNİZE SAĞLIK.BANA DA BEKLERİM...

Adsız dedi ki...

Benim mini fırın tepsimin yüksekliği az, Borcam'ın büyük kare tepsisi uygun olur mu acaba?

Hatice dedi ki...

tesekkurler Defne...

Nilufer haklisin:) bir dahaki etkinlige insallah...

tesekkurler Sema, tepsiye doktugun muhallebinin cok kalin olmamasi dikkat edersen sararken bir problem olmaz...

Anonymous, cevap vermekte gec kalmamisimdir umarim.
bu tatlidaki firin tepsisi normal firin tepsisi, mini firin tepsisi kucuk gelebilir.
borcamin dikdortgen tepsisini kullanabilirsin, onemli olan muhallebiyi tepsiye cok kalin dokmemen, hatta iki adet mini firin tepsisini de kullanarak da bu tatliyi hazirlayabilirsin, kolay gelsin...

Adsız dedi ki...

Biz bu tatlıya Arap saçı diyoruz.Ben sık sık yaparım.Muhallebiye damla sakızı koyarım değişik güzel bir tat verir. Tavsiye ederim.

Hatice dedi ki...

bu ismi hic duymamistim:) aslinda muhallebilerde damla sakizini ben de kullaniyorum, gercekten guzel bir tadi oluyor, hatirlattigin icin tesekkurler Fatma...

Adsız dedi ki...

Sizinki çok şık görünüyor, benimki uzun süre şık görünmüyor, çok kalın da olmamasına rağmen muhallebi kırılmaya başlıyor tabağa aldıktan bir süre sonra.
MEliha

Hatice dedi ki...

tesekkurler Meliha, uzun sure cirpmak iyi sonuc veriyor ve iyice soguduktan sonra sekil veriyorum. ama hafif kirilmalar bende de oluyor, bir dahakine istedigin gibi olur insallah..
sevgiler..

Safiye dedi ki...

ya bu çok güzeeeell...Eline sağlık...

Hatice dedi ki...

çok teşekkürler Safiye:)