Pages

  • RSS

10 Şubat 2006

Portakallı, labneli pasta



Portakalın kattığı aroma ile çok hafif ve lezzetli bir pasta...

Malzemeler:


  • 16 adet kedidili

  • 2 adet portakal
    Kreması için:

  • 2 su bardağı süt

  • 5-6 çorba kaşığı toz şeker

  • 2 adet yumurta sarısı

  • 2 çorba kaşığı un

  • 1 paket vanilya

  • 1 adet limonun rendelenmiş kabuğu

  • 1 paket labne peyniri(200gr.)
    Çikolata sos için:

  • 2 çorba kaşığı un

  • 6 çorba kaşığı toz şeker

  • 2 çorba kaşığı kakao

  • 2 su bardağı su

Hazırlanışı:

  1. Krema için yumurta sarıları, şeker ve unu 1/2 bardak sütle blendırda ezin. 
  2. Kalan sütü, limon kabuğu rendesi ve vanilyayı üzerine ekleyip karıştırarak muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin.
  3. Labneyi ekleyip 2-3 dk. daha pişirin ve ocaktan alın. (Ben kremaya portakal kabuğu rendesi de ekledim)
  4. Çikolata sos için tüm malzemeyi bir tencerede karıştırarak pişirin.(Ben sosu yarım ölçü yaptım ve yeterli geldi. Sosu ocaktan alınca 1 çay kaşığı kadar tereyağ ekledim)
  5. Portakalların sularını sıkıp derin bir kaseye alın.
  6. Kedidillerini portakal suyuna batırıp çıkartın (çok fazla ıslanırsa dağılabilir).Tarifte kedidili bisküvileri tabaklarda porsiyonluk olarak hazırlanıyordu.Ben kedidili bisküvilerini portakal suyuyla ıslatıp bir çember içine dizdim.Üzerine labneli kremanın yarısını yaydım. Ve tekrar kedidili dizip kalan kremayı yaydım.
  7. Üzerine çikolata sosu gezdirin. 
  8. File bademle ve portakal kabuğu rendesi ile süsleyin. 
Afiyet Olsun...

Not: 

Pastayı 1 gece dinlendirip ertesi gün servis yaparsanız tadı çok daha güzel oluyor.
Badem pastaya çok yakıştı, isterseniz ara kat için de badem kullanabilirsiniz.
Alternatif olarak bu pastanın vişne suyu ve vişneyle de güzelolacağını düşünüyorum.    


Not : Tarif Sofra(05-2003) dergisinden, tabakta porsiyonluk şeklinde hazırlanmıştı, ben pasta şeklinde hazırladım. Ayrıca zamanla pastaya kendimden eklemeler yaptım..


Bu tarifi deneyenler;
Portakallı/Mandalinalı Kedidili Pastası ~~ Mutfakta Feyza var

31 yorum:

Nihal Isiklar dedi ki...

Merhaba Hatice, pasta cok guzel gorunuyor. En kisa zamanda deneyecegim. Blogunu, yeni basladigim blogum 'Corek Otu'nun linklerine de ekledim. Ziyaret etmek istersen: www.corekotu.blogspot.com Sevgiler

cay saati dedi ki...

harika görünüyor ellerine saglik htice abla,denemek isterim mutlaka,labnenin miktari nekadar olmali?birde bisküviler portakal suyuna batirildigi icin kremayi soguttuktan sonra mi üzerine yaymaliyiz
ellerine saglik
sevgiler

Sibel dedi ki...

Ellerine sağlık Hatice, süper görünüyor! Özlemişim böyle güzel tariflerini:)

Hatice dedi ki...

merhaba Nihal, tesekkur ederim.denersen yorumunu da bekliyorum.yeni blogun hayirli olsun, güzel paylaşımlar dilegiyle...
sevgiler...

tesekkurler Hulyacim. labne 200 gr. yazmayı unutmusum:)ben kremayi ilik olarak kullandim.
sen de benim gibi eger cember veya kelepceli kalipta yapmak istersen 22-23 cm capli bir kalip iyi gelecektir. bende 18 cmlik cember vardi, kremam biraz artti.tabi kalibin boyutuna gore kedidili biskuvileri ve portakal miktarini artirman gerekebilir.denediginde de begenirsin ins. ve sonucunu bekliyorum...
sevgiler...

Sibel cok tesekkurler:)

Adsız dedi ki...

hmmmm..bunun tadına muhakkak bakmak isterim haticeciğim..çok leziz görünüyor inanki..ellerin dert görmesin..

Dilek'ce dedi ki...

Haticecigim eline saglik! Ben malzeme listesinde labneyi göremedim. Birseyi yanlis mi anladim yoksa yazarken unuttun mu? Labne sicak muhallebiye girince eriyor mu?

Hatice dedi ki...

deyacim çok tesekkurler, gelirsen ikram etmek isterim:)

dilekcim tesekkurler, iyiki hatirlattin, labneyi yazmadigimi farketmemistim, cok saol.labne sicak muhallebiye girince eriyip, muhallebiyle butunlesiyor.

Neslihan cok tesekkurler...

morelmas dedi ki...

Merhaba

www.morelmas.com adı ile bir site oluşturduk.Kadınca konular işlenen morelmas'da aşk , evlilik, cinsellik konularında bilimsel yazılar, cilt ve saç bakımı hakkında bilgiler, makyaj ve güzellik için püf noktaları , hamilelik, çocuk bakımı ile ilgili bilgiler,beslenme, diyet, sağlık, psikoloji konularında öneriler bulacaksınız.Ayrıca Hayatın içinden konular ,şiirler,fıkralar , resimler www.morelmas.com 'da.

Size link paylaşımı öneriyoruz.Sitenizden sitemize link vererek daha çok kişiye ulaşmamıza destek olursanız biz de aynı şekilde size destek olabiliriz.

Cevabınız olumlu ise lütfen bize yazın.
Cevap yazısında lütfen
1-site adı
2-site adresi
3-Bir cümlelik tanıtım yazısı belirtiniz.

Her zaman ve her yerde sevgiyle kalın.

morelmas@gmail.com

www.morelmas.com

Adsız dedi ki...

selam semaver yeri degil gerci ama tarifleriniz(diger bloglarla beraber) aynen resimleriyle birlikte

http://www.euroturkonline.com/haber.php?haber_id=35571

euroturk'te sergilenmekte..oyle boyle degil korkunc bir calinti yapilmis..nerdeyse bloglar sayesinde mutfak bolumlerini yaratmislar:(

bilginize

yemekvebiz'den Deniz

Adsız dedi ki...

Hatice hanim,pazar gunu degisik bir seyler yapmak icin bloglar arasinda dolasiyordum ve sizin tarifinizi gordum ve denedim benim kalibim sizin kalibinizdan buyuktu verdiginiz miktari iki katina cıkardım ve sonuc mukemmeldi....ellerinize saglik...cooooook tesekkur ederim.

Hatice dedi ki...

haber verdigin icin cok tesekkur ederim Deniz Guney. bu duruma cok sasirdim ve cok uzuldum, zira bizler(yemek bloglari) bir suru emek ve zaman harcayarak bu sayfalari hazirliyoruz ve birileri gelip bunu kendilerine mal ediyorlar. duyarli arkadaslarimizin gayretleriyle simdi kaldirmislar tarifleri, umarim bir daha tekrarlanmaz.
eger bu konuda yapilabilecek birsey varsa birbirimizi haberdar edelim...

tarifi deneyip begenmenize cok sevindim anonymous(keske isminizi de yazsaydiniz)..yorumunuz biraz olsun moralimi duzeltti...
sevgiler...

Adsız dedi ki...

Kusura bakma hatice hanim,ilk defa bir blogda yorumumu yazıp begendigimi ifade ettim bugune kadar hep sesiz takip ediyordum fakat bu tarifi deneyip oglumun bayıla,bayıla yemesi ve herkesin cok hafif ayni zamanda cok lezzetli olmus ovguler yagdirinca maaile. Bunun sizin payiniz buyuktu ben de sessiz kalamadım onun icindir ki isim yazmak aklıma gelmedi...(anonymous) olmustu ben de gonderdıkten sonra fark ettim...tekrar tesekkurler...
yasemin aykut.

Adsız dedi ki...

vallahi çok süper görünüyor ellerine sağlık.bende daha çok yeni olan bir blog açtım yaptılarımın gğzel olduğunu düşünüyodum ama siiznklerin yanında birşeye benzemiyor sanki.süper vallahii.

Hatice dedi ki...

tekrar yorum yazarak isim belirttigin icin tesekkur ederim Yasemin, kusura bakilacak bir durum yok..
aslinda ben de ismini yazmayi unuttugunu tahmin ettim ama tarifleri deneyip begenen okuyucularin isimlerini de gormek beni mutlu ediyor:)
denedigin tariflerden hep guzel sonuclar alman ve yorumlarinla aramizda olman dilegiyle...
sevgiler...

guzel sozlerin icin tesekkur ederim Cennet.senin siteni de ziyaret ettim kendine haksizlik etme, bence seninkiler de guzel seyler.
ayrıca yaptığın çanta da çok şirin ve kullanışlı görünüyor--sitene yorum yazmaya calistim ama kabul etmedi, ben de burdan yazayim dedim:)

Unknown dedi ki...

Karnımı acıktırdı bu blog hepside güzel gözüküyooooor ....

http://xprodoksit.blogspot.com/

Hatice dedi ki...

teşekkürler xprodoksit...

Evren Yasa dedi ki...

merhaba,
tariflerinizi ilgiyle izliyorum, pasta da cok guzel gorunuyor ellerinize saglik. sonucta ortaya boyle guzel seyler cikinca insan daha bir mutlu oluyor. benim de paylasimlarimi yansittigim bir blogum var; ziyaret ederseniz sevinirim. Sadece yemek tarifleri ustune degil ama henuz cok taze :) sevgiyle
http://anneminmutfakokusu.blogspot.com/

Hatice dedi ki...

tesekkurler Evren, pastayi begenmene sevindim.
sevgiler..

SONGÜL GİRGİN dedi ki...

İyi günler Hatice Hanım, ben bu pastayı 30 cm kelepçeli kalıpta yapacğım, 20 kasımda günüm var, kalabalık bir gün, kalıbın kenarlarına kedi dili bisküvileri kırıyormusunuz, pastayı yaptığım zaman size sonucundan haber vereceğim, kolay gelsin ,ayrıca sitenizi hergün takip ediyorum, yorum arada bir yazsam dahi sizin sitenize hergün bakarım

Hatice dedi ki...

Songül Hanım merhaba,güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim:)hergün takip ediyor olmanız çok mutlu etti beni, bir yandan da üzüldüm, sizi hergün aynı sayfayla karşıladığım için:(
inş. bayramdan sonra daha sık güncellemeye çalışacağım.

Pasta için kalıbın kenarlarına bisküvileri şu şekilde
dizmeyi mi kastediyorsunuz? Eğer öyleyse kedi diliyle o şekilde pastalar yaptım ama portakallı labneli pastayı yapmadım, aslında güzel fikir:)
Kenarlarına dizerek yaptığınız zaman daha fazla kedi dili bisküvisine ihtiyacınız olacaktır, ayrıca pastayı 30 cm lik kalıpta hazırlamak için krema ve kedi dili miktarını artırmalısınız, çikolata sosunu tarifteki ölçülerde yapmanız yeterli olacaktır, umarım yardımcı olabilmişimdir...
sonucu merakla bekleyeceğim, kolay gelsin, sevgiler...

SONGÜL GİRGİN dedi ki...

Hatice Hanım, cevabınız için çok teşekkür ederim, ben yanlış yazmışım kalıbın kenarlarına değilde altına yani tabanına koymayı düşünmüştüm, tabanının kenarlarına nasıl koyuyorsunuz, kolay gelsin

Hatice dedi ki...

evet kalıbın tabanına da bisküvi koyuyorum, yani önce bisküvi, üzerine krema (bu ara kata ben muz dilimleri, file badem ve damla çikolata da koyuyorum, çok güzel oluyor), tekrar bisküvi ve krema ile tamamlıyorum.
Kalıbın kenarları için; Bisküvileri kalıbın boyuna uygun bir şekilde kesip, kenarlara dik olarak yerleştiriyorum, bu arada yıkılmamaları için diğer bisküvilerden destek alıyorum. Görüntü açısından linkteki tarifte kedi dillerinin dizilişinin fotoğrafına bakabilirsiniz.
Kenarlara dizeceğiniz bisküvileri çok fazla ıslatmamanız gerekiyor, hatta linkteki pastayı hazırlarken hiç ıslatmamıştım, pastanın üzerini kapatıp 1 gece dolapta bekletmiştim, güzel yumuşamıştı.
takıldığınız bir nokta olursa tekrar yardımcı olmaya çalışırım:)
kolay gelsin...

SONGÜL GİRGİN dedi ki...

İyi akşamlar Hatice Hanım, tekrar Merhaba, kusura bakmayın sizi biraz sıktım ama bu pasta için tekrar bir sorum olacaktı, bu pastada pastanın kenarlarına dizilmiyor, sadece tabanına dizilip, sonra muhallebi, tekrar kedi dili, sonra krema konuluyor, kelepçenin yuvarlak kısımları olan tabanında kedi dilini kırıyormusunuz, bu pastayı yaptığım zaman 20/11/2011 tarihinden sonra size cevap yazacağım, kolay gelsin,

Hatice dedi ki...

Songül Hanım merhaba, takıldığınız her noktayı sorabilirsiniz, elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım:)
Evet bu pastada kenarlara kedi dili dizilmiyor, yuvarlak kalıp kullanıldığı zaman kedi dillerininin boyunu keserek ayarlamak gerekiyor, mutfak makası veya bıçakla uygun boyda kesebilirsiniz, ayrıca pastanın ara katında muz dilimleri, file badem ve damla çikolata kullanıyorum, elinizde varsa, tercih ediyorsanız kullanmanızı tavsiye ederim.
ayrıca linke tıklayarak benzer tarifleri görebilirsiniz.
sonucu merakla bekliyorum:)
kolay gelsin...

SONGÜL GİRGİN dedi ki...

Yine ben Hatice Hanım, kolay gelsin, bu pastada kullanılacak olan file bademi Kdz.Ereğlide aramadığım aktar ve dükkan kalmadı, en sonunda tuzsuz badem buldum. File haline getiremiyormuşuz. bende toz haline getirdim, toz halindekini ara kata kullanabilirmiyiz. İyi günler.

Hatice dedi ki...

Songül Hanım bu kadar sıkıntıya girdiğinize çok üzüldüm, bademi file badem şekilde aldığımız için ben de o şekilde kullanıyorum, hem soyulmuş olduğu için de pratik oluyor. Tuzsuz badem de kullanabilirsiniz tabiki, toz halinde denemedim ama güzel olur diye düşünüyorum, hatta biraz dişe gelecek şekilde iri çekilmiş şekilde de yapabilirsiniz.
Ayrıca Kdz. Ereğlide bir tane pastacılık dükkanı var diye biliyorum, ama file badem varmıdır bilgim yok maalesef:(

Bir de eğer gününüz için kurabiye yapacaksanız ve karar vermediyseniz, sitemdeki(sitenin sağ tarafındaki popüler yayınlar arasında var) tarçınlı bademli kurabiyeleri yapabilirsiniz, bu tür toplantılarda çok beğeniliyor, ama kalabalık için iki ölçü yapmanız gerekir, badem yerine ceviz veya fındık kullanabilirsiniz:)

kolay gelsin...

SONGÜL GİRGİN dedi ki...

Günaydın Hatice Hanım, nasılsınız iyimisiniz, benim günüm 20 kasım da yapılmadı, 27 kasımda yapıldı, o yüzdan size cevabını yazmadım, pastayı yaptım ve hafif ve güzel pasta oldu, herkes çok beğendi, ben önceden kıremaya yumurta katmamıştım, kıremaya yumurta katıp yaptım ve cok güzel oldu

SONGÜL GİRGİN dedi ki...

Hatice Hanım, iyi günler, nasılsınız iyimisiniz, benim günüm 20 kasımda yapılacaktı, hafta sonu yaptım, bu pastayı file badem haricindeki diğer malzemeye göre harfiyen uydum ve herkes çok beğendi, portakal suyuyla ıslandığında daha farklı oluyor ve gerçekten çok güzel oldu

Hatice dedi ki...

Çok teşekkür ederim iyiyim, siz de iyisinizdir inş.
Cevap gelmeyince ben de meraklanmaya başlamıştım:)
Beğenmenize çok sevindim, afiyetler olsun...
Büyük kalıpta hazırlayacaktınız diye hatırlıyorum, ne yaptınız ölçüleri artırdınız mı, bu şekilde hazırlamak isteyenlere yardımcı olması açısından yazarsanız sevinirim.
sevgiler...

SONGÜL GİRGİN dedi ki...

İyi günler Hatice Hanım,pastayı 30 cm kelepçeli kalıpta yaptım, 6 su bardağı süt, 10-12 çorba kaşığı şeker, 6 çorba kaşığı un, yumurta sarısı ve labne peynirinin miktarları aynı, portakal suyuyla ısladım kedi dillerini, ama pastam çok güzel oldu, sizi takip etmeye devam edeceğim, kolay gelsin, iyi günler

Hatice dedi ki...

Songül Hanım çok teşekkürler:)