Pages

  • RSS

04 Mayıs 2009

7 yaş pastası ve menüsü

IMG_7233
22 Nisan büyük oğlumun doğum günüydü, cuma günü tatil olunca ertelenen doğum günü için toplandık. Lütfen abartma istekleri üzerine salata ağırlıklı hafif bir menü oldu:)

IMG_72491

Menüdekiler:

*Truff


* 7 yaş pastası
Oğlum pastayı çok sevdiği çilekli ve üzeri 7 şeklinde istediği için ortaya böyle bir pasta çıktı.
Pasta için dikdörtgen kalıpta sade pandispanya hazırladım, ilk yaptığım kek kabarmayınca bir tane daha hazırladım. Ara krema olarak çilekli pastanın kremasını kullandım. Kek katlarını çilek reçelinin suyuna eklediğim sıcak su ve süt karışımı ile ıslattım. Ara katta minik doğranmış çilek ve parça çikolata kullandım, pastanın dışını da kalan kremayla kapladım. Üzeri için; 7 şeklinde bir şablon hazırlayıp etrafında beyaz çikolata-hindistan cevizi karışımı, içinde de bitter çikolata rendesi kullandım.

IMG_72671IMG_7265

* Sodalı Börek (Fırın tepsisinde 5 yufka ile ölçüleri artırarak kıymalı olarak hazırladım)




* Parmak Kurabiyeler
Oğlumun isteği ile yaptığım parmak kurabiyeler büyük ilgi gördü:)


* Tabbule


* Amerikan-Rus Salatası
* Patates Salatası
* Yoğurtlu köz biber-patlıcan salatası
* Zeytinyağlı yaprak sarma (annemden)

IMG_7222


* Mayalı Rulo


Börekten artan kıymalı harcı değerlendirmek için hazırladığım rulolar yumuşacık oldu.
Yoğurt suyu kullanarak ekmek makinasında hazırladım, iki parçaya ayırarak tezgahta herbir parçayı genişletip her tarafına iç harçtan yaydım, rulo şeklinde sardım, üzerini örtüp tepside mayalandırdım, yumurta sarına çok az pekmez ve az su ekleyerek üzerlerine sürüp bol susam serptim. Dilimleyerek servis ettim.

* Köz patlıcan-biber salatası

IMG_7223

1 kavanoz közlenmiş patlıcan, 1 kavanozdan 2 tane eksik kırmızı biber, 4 sap taze soğan, maydanoz
Hepsi ince ince doğranır, tuz ilavesiyle karıştırılır. Ben patlıcan ve biberi hazır közlenmiş kullandığım için ayrıca yağ, limon, sirke vs. gerekmedi.
Not: Salata için kullanılan 1 kavanoz közlenmiş patlıcan 520 gr., 1 kavanoz közlenmiş kırmızı biber 670 gr.

IMG_7237


ilgili bağlantılar;

* Karne ve 2 Yaş Menüsü
* 2 Yaş Pastası

30 yorum:

Narince dedi ki...

7. yaşınız kutlu olsun, oğlunu öpüyorum sevgili Hatice. Hazırladığın her şey çok güzel olmuş. Davetli olsaydım, en çok patlıcan salatası yerdim herhalde.Sevgiyle kalın.

mujdenin denemeleri dedi ki...

Haticeciğim nefis bir sofra olmuş.Ellerine sağlık.
Oğlunun doğumgünü kutlu olsun.Sağlıklı,mutlu yaşlar diliyorum.
Mutlu haftalar...

Pembe Tatlar dedi ki...

Rabbim pğlunuza sağlıklı ve uzun bir ömür nasip etsin...
Menü harika özelliklede parmak kurabiye:))
Ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

Haticecim nice mutlu, sağlıklı yıllara. Sofra harika. Sevgilerimle...

PASTASEHRİ dedi ki...

7. yaşınız kutlu olsun. Menünüz özelliklede parmak kurabiyeler çook güzeller . mahsuru yoksa sizi takip listemem aldım
sevgilerimle
Funda

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Hepsi birbirinden harika olmus gercekten. Bende salata turlerini cok severim. Parmak kurabiyeye gelince; cok korktum:)))) Ayni gercek gibi!!:)

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Harika bir sofra olmuş, ellerine, emeğine sağlık. Parmak kurabiyeler çok ilginç görünüyor. Daha önce başka bloglarda da görmüştüm. Çok gerçekçi göründüğü için denemeye cesaret edemedim. Oğlunun yeni yaşı hayırlı olsun. Sağlıklı, hayırlı, uzun bir ömür dilerim. Allah hep güzel günlerini göstersin. Sevgiler.

Hatice dedi ki...

Neclacığım çok teşekkür ederim, hazır ürünler olunca oldukça pratik bir salata:))

Müjdeciğim güzel dileklerin için çok teşekkür ederim...

Pembe tatlar çok teşekkür ederim, canlı gibi değil mi:))

Pınarcığım çok teşekkür ediyorum...

Sevgili Funda çok sevinirim:)

Düşbahçesi ürkütücü değil mi:))

Birselciğim güzel dileklerin için çok teşekkür ederim:)
Oğlum ilk gördüğünden beri istiyordu bu kurabiyelerden, ben de hep erteliyordum, en sonunda yaptım, çok hoşuna gitti:))

güzel bir hafta diliyorum, sevgiler...

Zehra Gürgen dedi ki...

Haticecim oğluşuna nice güzel seneler diliyorum.Dilerim her yaşı size mutluluk, sevinç ve gurur getirsin..

Herbiri birbirinden güzel salatalar,börekler ve pastayı yapan ellerin dert görmesin :)

sevgiler canım

Adsız dedi ki...

daha nice yedi yaslara insallah
anne becerikli olunca pastada sofarada bi harika
ellerine emegine saglik canim
yiyenlere de afiyet bal seker olsun

soruna gelince
ben cogu zaman mayali hamurlarda hem maya hemde kabartma tozunu birlikte kullanirim cunku pisince cok daha yumusak oluyorlar
kabartma tozu yerine karbonat kullanirlirsa nasil olur inan bir fikrim yok ama kotu bir sonuc olacagini sanmiyorum canim...

cok uzattim sanirim:))

kocaman selamlar

www.yenitadlar.blogcu.com

Pelin dedi ki...

Haticeciğim,
Delikanlı oğlunun doğum gününü kutluyorum ve nice yıllar diliyorum.
Yine harika şeyler yapmışsın.Ellerine sağlık.
Sevgiler

Betül MUTFAKTA dedi ki...

Öncelikle ogluna Allah uzun saglikli huzurlu mutlu yaslar nasip etsin canim nice senelere.

Parmak kurabiyeler bir acayip olmuslar o kadar gerçek ki korkarim benn :)))

Masan harika, hepsinden azar azar alip kaçtimmm.. Tabii parmak kurabiyeler hariç :))))

ipek dedi ki...

Oğluşunun 7. yaşı kutlu olsun. Abartmamış halin buysa abartmış halinde bir gün yemeğe gelmek istiyorum sana :))))))

gülizar dedi ki...

Haticeğim ellerine sağlık gene çok hoş bir masa olmuş,Oğluşunada Rabbim sağlık ve sıhhatli bir ömür nasip etsin inşallah.Güzel bir hafta dileğiyle...

Adsız dedi ki...

Haticecim,

Menüyü güzel seçmişsin ellerine sağlık. Oğluşununda yeni yaşı sağlık mutluluk getirsin inş. Salatalarda gel beni ye diyor sanki.

Sevgiler...

Vivi

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Bayıldııım menüye bayıldım.
PAŞAYI yanaklarından öperim.
allah sağlıklı uzun ömürler nasip etsin.
Parmak kurabiyeleri yıllaar varki yapmadım, ama ojeli ojeli harika oluyordu :))
ellerine sağlık canım.

Sevgi Küçük dedi ki...

nice sağlıklı ve güzel yaşlara! :D
sofraya bayıldım, ama parmak kurabiyeler süper olmuş yaa!

Banu dedi ki...

Merhaba
oglunuzun yeni yasi kutlu olsun.menudekiler cok guzel gorunuyor.7 yas pastaniz harika olmus benimde kucuk kizimin yarin yasgunu.Boyle bi psata yapabilirim bende uzerinde CEREN 5 yazisi ile guzel fikir.tesekkurler.Firsat bulursaniz benide ziyaret edin muhakkak.Yorumlarinizi beklerim.
Hoscakalin..

Adsız dedi ki...

Hatice'cim dogum günü icin ne güzel seyler hazirlamissin, hepsine bayildim, hele o pasta muhtesem, ellerine saglik canim. Oglusunun dogum gününü tekrar kutluyorum, nice saglikli ve mutlu yillara insallah.

Şeyma dedi ki...

Ellerinize sağlık, menü hafif ve güzel olmuş. Salatalarda ve börekte özellikle gözüm kaldı :) Allah hayırlı, uzun ve huzurlu bir ömür versin.

İnci Yemek dedi ki...

selam hazırladığınız tatlar buradan muhteşem gözüküyor sizi tebrik etmeden geçmek istemedim ellerinize sağlık hele o parmaklar canlı gibiler:) oğlunuza hayırlı ve sağlıklı ömürler diliyorum.sevgilerimle..

Hatice dedi ki...

Zehracığım çok teşekkür ederim...

Nurcancığım elimden geldiğince birşeyler yapmaya çalışıyorum, ayrıca cevabın için de çok teşekkür ederim...

çok teşekkür ederim Pelinciğim...

Güzel dileklerin için çok teşekkürler Betül. Kurabiyeler göründüğü gibi değil aslında, lezzetli olmuşlardı:)
o zaman sana reçellilerden ikram edeyim:))

İpek teşekkürler, neden olmasın:))

Gülizarcığım güzel dileklerin için çok teşekkür ederim...

Viviciğim beğenmene çok sevindim, çok teşekkür ederim...

Nunucuğum çok teşekkürler:)
o hali daha da ürkütücü olmasın:))

Sevgiciğim çok teşekkürler:)

merhaba Banu, güzel dileklerin için çok teşekkür ederim, senin kızının da yeni yaşı kutlu olsun. Pastayı beğenmene çok sevindim, üzerine ismini de yazmak iyi fikir, güzel bir doğum günü geçirmeniz dileğiyle...

Senemciğim beğenmene çok sevindim, çok teşekkür ediyorum...

Şeyma çok teşekkür ederim, menü salata ağırlıklı oldu bu sefer:)

Sevgili İnci çok teşekkür ederim güzel yorumun için, tekrar beklerim:)

herkese sevgiler...

Adsız dedi ki...

Mrh haticecigim..ogluna Allah'tan hayirli,saglikli uzun ömürler dilerim..bu arada o kadar oldumu yaaa..ben bebekligini hatirliyorum..:)ellerineee saglik..her sey muhtesem görünüyor..ama su parmaklar beni biraz tuhaf yapti..gercek parmak gibi..lezzetlidir ama ben sanirim yiyemem..baska bir sekil verilebilinir sanirim:))..yinede harika tatlari vardir..derya

Adsız dedi ki...

........ , . - . - , _ , .........
......... ) ` - . .> ' `( .........
........ / . . . .` . . ........
........ |. . . . . |. . .| .......
......... . . . ./ . ./ .........
........... `=( /.=` .............
............. `-;`.-' .............
............... `)| ... , .........
................ || _.-'| .........
............. ,_|| _,/ ...........
....... , ..... || .' ............
....... | | ,. ||/ ..............
.... ,..` | /|.,|Y, .............
..... '-...'-._..||/ .............
......... >_.-`Y| .................
.............. ,_|| ...............
................ || ..............
....anneler günü || tüm annelere
..kutlu..........||...... olsun..


www.yenitadlar.blogcu.com

neslihan erzincan özgür dedi ki...

oğlunun doğum gününü kutlu olsun canım.nice güzel yıllara...
menü harika olmuş,herşey çok leziz görünüyor.ellerine sağlık.

anneler günün kutlu olsun.sevgilerimle...

birsence dedi ki...

Allah oğluna ve sana uzun ömürler versin canım benim..hayırlı yaşları olsun...
sofran yine 4*8 lik maşallah...herşey harika duruyoır pasta hele offf...ellerin dert görmesin inşallah...

Hatice dedi ki...

Deryacığım çok teşekkür ederim. oldu ya, 1.sınıf bitmek üzere:))
evet haklısın fotolardan ürkütücü görünmüş;)
istersen bazısını reçelli kurabiye yapabilirsin, lezzetli bir kurabiye hamuru, reçellisi de beğenildi...

teşekkürler Nurcan...

Neslihan güzel dileklerin için çok teşekkür ederim...

çok teşekkürler Birsen, sofrayı ve pastayı beğenmene de çok sevindim:)

sevgiler..

YAPTAT dedi ki...

Seçkin ve özenli bloğunuza Link Avcısı "Zambak Grubu Yemek Blogları" arasında link vermiştir, selamlar.

SONGÜL GİRGİN dedi ki...

Hatice Hanım,
nasılsınız iyimisiniz, sitenizi yeni keşfettim, çok güzel tarifler var. sizden bir ricam olacak, bu pastadının pandispanyasını nasıl yaptınız,tarifini verebilimisiniz, kulandığınız dikdörtgen tepsi büyük dikdörtgen borcam tepsimi yoksa kullandığınız başka bir diktörtgen tepsimi, cevap verirseniz çok sevinirim

Hatice dedi ki...

Songül hanım hoşgeldiniz:)
çok teşekkür ederim, siz de iyisinizdir umarım:)
notlarıma baktım, tarifi kaydetmemişim maalesef:(
Aslında postta da belirttiğim gibi pandispanyası istediğim gibi olmamıştı, ilk yaptığım kabarmayınca ikinci bir pandispanya hazırlayıp ikisini de kullanmıştım, bu şekilde kullanınca biraz tok bir pandispanya olmuştu, yani yumuşak pandispanyalardan olmamıştı, ama şekli verip, görüntüyü elde etmek için bu hali uygundu.
kalıp olarak 32*22 ebadında dikdörtgen teflon kalıp kullanmıştım.
Belki Sevgili Müge'nin
dikdörtgen borcamda hazırladığı pandispanya tarifi işine yarayabilir, bir bak istersen.
her zaman yorumlarını beklerim, sevgiler...