Pages

  • RSS

23 Ekim 2007

Çikolatalı, vişneli, fıstık krokanlı pasta


Bu pastanın kreması için Zinnur'un çikolatalı puding tarifini kullandım. Tarifin orjinali Martha Stewart'a ait. Bu tarifi daha önce Sevgili Pastacı Burcu ve Sevgili Behiye'nin pasta kreması olarak kullandıklarını görmüştüm. Ben de denedim, sonuçtan çok memnun kaldık. Çok nefis, güzel kıvamlı bir krema oldu. Ben tarifte biraz değişiklik yaptım, kendi yaptığım ölçüleri parantez içinde yazıyorum.
  • 1 adet kakaolu pandispanya( kendi yaptığınız 22-23 cm çapındaki kakaolu pandispanyayı da kullanabilirsiniz)
Kreması için:
  • 2 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 5 yemek kaşığı şeker
  • 2 yemek kaşığı kakao (tepeleme kaşık kullandım)
  • 1/8 tatlı kasığı tuz
  • 1 bardak süt kreması (200ml. lik 1 paket kullandım)
  • 1+1/4 bardak süt (200ml.lik bardakla 2 su bardağından 1,5-2 parmak eksik süt kullandım)
  • 2 büyük yumurta (orta boy kullandım)
  • 1+1/4 bardak damla çikolata (1 çay bardağı kullandım)
  • 1 paket vanilya
Kremanın hazırlanışı: Mısır nişastası, şeker, kakao ve tuz ağır tabanlı bir tencerede(çelik tencere kullandım) karıştırılır. Üzerine krema, süt ve yumurtalar eklenir telle bütünleşene kadar çırpılır. Damla çikolatalar da eklenir. Orta ateşte telle yavaş ve devamlı şekilde karıştırarak (ve ara sıra tencerenin kenarlarını da sıyırarak) 7 ila 8 dakika, ya da puding kaynamaya baslayıncaya kadar pişirilir.Puding tencereden bir kaseye dikkatlice boşaltılır ve azıcık su ve buz kalıplarıyla doldurulmuş daha büyük bir kasenin içine oturtulur. Beş dakika ya da soğumaya başlayıncaya kadar puding buz banyosunda karıştırılır. Vanilya eklenir, karıştırılır. Üzeri streçle kaplanıp iyice koyulasıp soğuyana kadar buzdolabında dinlendirilir.

Pastanın hazırlanışı: Benim pandispanyam son kullanma tarihi geçmemesine rağmen biraz kuruydu. 1 bardağın yarısına kadar tanesiz çilek reçeli (vişne reçelim yoktu) koyup üzerini sıcak su ile tamamladım. Pandispanya katlarını bu şurup ile ıslattım.
Pastanın arası için fıstık krokan kullandım. Bunun için çelik bir tavada 1/2 çay bardağı toz şeker ve 1/2 çay kaşığı tereyağını eritip, rengi sararınca 1 çay bardağı tane yeşil fıstık ekledim. Biraz çevirip (çok fazla kavuurnca fıstık acılaşıyor) fırın tepsisinin tersini tereyağla yağlayıp üzerine döktüm. Soğuyunca kırıp pastanın arasına kullandım. Benim yaptığım bu ölçü ara kat için az geldi, siz daha bol fıstıklı isterseniz ölçüleri artırıp kullanabilirsiniz.

Servis tabağının üzerine pandispanyanın çapında bir çemberi ve içine de pandispanyanın ilk katını yerleştirdim. Çilek şurubu ile ıslatıp, çikolatalı kremadan yaydım, üzerine fıstık krokanları yerleştirip, ıslatılmış 2. kek katını yerleştirdim. Tekrar krema yayıp, pastayı biraz dolapta dinlendirdim.

Üzeri için dondurulmuş vişneyi (yaklaşık 400-500 gr. gidiyor) şeker(3-4 kaşık şeker kullandım) ve suyla ezilmiş nişasta (1-1,5 kaşık nişastayı 2-3 kaşık suda ezdim) ile pişirdim. Çok fazla pişirmek rengini matlaştırıyor. (Ben önce pişirdiğim vişneli karışım az geldiği için ikinci defa pişirdim, ikincisini daha az nişastayla ve daha kısa süreli pişirdim, rengi daha canlı ve parlak oldu. İsterseniz tart jöleyi vişne suyuyla pişirip, içine vişneleri ekleyerek de kullanabilirsiniz)Soğuyunca pastanın üzerine yaydım.
Pastayı yine dolapta biraz dinlendirip, dikkatlice çemberi çıkardım. Pastanın kenarlarına kalan kremadan sürüp kırık fıstıkla kapladım.

26 yorum:

İLKAY dedi ki...

Hatice'ciğim,
sözün bittiğin anlardandır bu!!!
nefissssss olmuş.....Ben de istiyorummmmm......
İlkay

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Merhaba Hatice, bu ne güzel bir görüntüdür böyle, çok güzel görünüyor ellerine sağlık, pastanın kenarlarına yapıştırdığın fıstıkları hangi yöntemle uyguluyorsun, hiç boşluk kalmamış ne güzel.

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba,

Ben de Hatice nerelerde,çoktandır tarif yayınlamıyor derken bir de baktım nefis,harika bir pastayla dönmüşsün.Tarifini sabırsızlıkla bekliyorum canım.Ellerine sağlık çok lezzetli ve şık görünüyor.Bir dilim alabilirmiyim....?


sevgiyle kal...

Nilay Cinisli dedi ki...

Haticeeee harika görünüyor..Bir dilim gönderebilirmisin rica etsem:)
Sevgiler canım

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

hatice'cim vişne dedin çikplata dedin beni bitirdinçellerine sağlık cnm enfes olmuş.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Hatice'cim, pastan hem cikolatali hem de visneli, daha ne isteyebilirim ki? Harika görünüyor ve kusursuzda olmus, ellerine saglik. Bir dilim alip gidiyorum bile, hoscakal canim.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Merhaba,
Tek kelimeyle Muhteşem olmuş pasta. Başka ne denirki.. Eklinize sağlık sevgiyle... Aysel
http://sicakpaylasimlar.blogspot.com/

Nalan Kaplan dedi ki...

Tek kelimeyle süper!En sevdiğim pasta bu,sevgiler...

Adsız dedi ki...

ne kadar güzel ve nefis bir görünümü var hatice pastanın..ellerine sağlık..inanki insanın hemen oturup bu pastayı tek başına kimseyle paylaşmadan yiyesi geliyor:)..kenarının görünüşü muhteşem olmuş..ellerine sağlık tekrar..

Adsız dedi ki...

ne kadar güzel ve nefis bir görünümü var hatice pastanın..ellerine sağlık..inanki insanın hemen oturup bu pastayı tek başına kimseyle paylaşmadan yiyesi geliyor:)..kenarının görünüşü muhteşem olmuş..ellerine sağlık tekrar..ismimi yazmayı unutmuşum:)..pastan aklımı başımdan aldı sanırım:)))))..

Hatice dedi ki...

İlkay'cığım eşim de bu pastayı yaptığımdan beri tekrar isteyip duruyor:)yaptıklarımızı ekranlardan tattırma imkanı olsa ne iyi olurdu değilmi??

Nazife'ciğim beğenmene çok sevindim. Aslında fıstıkları yapıştırmak için özel bir yöntem kullanmadım. Yağlı kağıda bolca fıstık döküp tabandan yukarı doğru pastanın kenarlarına yaklaştırarak yapıştırdım. Zaten kremanın kıvamından dolayı zor olmadı.umarım anlatailmişimdir, resim olsaydı daha kolay olurdu anlatması.

Merhaba Bengisu, bir süredir yoktum buralarda, artık fırsat buldukça yeni tarif eklerim. Tabiki, bir dilim gönderiyorum:)

Nilay'cığım bir dilim de sana gönderiyorum:)

Semra'cığım bu ikiliyi ben de çok seviyorum:)

Kevser'ciğim vişnenin o ekşiliği çikolatayla çok yakışıyor, bir dilim de sana:)

Merhaba Aysel, beğenmene çok sevindim, teşekkür ederim...

teşekkürler Nalan, benim de:)

Derya'cığım tadı da görüntüsü kadar güzeldi, yakın olsaydın da ikram etseydim sana. haberlerini bekliyorum, görüşmek üzere...

herkese sevgiler...

Adsız dedi ki...

hatice hn merhaba,

emeğinize sağlık, çok hoş bir pasta olmuş.

vanilya aroması dediğiniz bu baharatçılarda küçük şişelerde satılan kahverengimsi sıvı dan mıdır ?
bende aldım , üzerinde vanilya yağı yazıyordu ama bir türlü cesaret edemedim pastamı bozar diye.

sevgiler
asuman ercan

Hatice dedi ki...

merhaba Asuman, çok teşekkür ederim,pastayı beğenmene çok sevindim.
tarifte vanilya aroması yazıyordu, yerine paket vanilya yada aktarlardaki toz vanilyadan kullanabilirsin. ben çikolatalı krema olduğu için vanilya eklemedim. senin sorduğun vanilya yağı daha farklı birşey sanırım, tatlılarda kullanıldığına hiç rastlamadım.
sevgiler...

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Hatice'ciğim,
Pastan müthiş güzel görünüyor.Bu görüntü karşısında fazla söze gerek yok bence ama yine de ben yazmayı yeğledim.)Ellerine sağlık canım.İlk etapta bu pastanı mutlaka deneyeceğim.Yiğenlerim için ideal bir pasta bence..))(benim içinde pek tabii ki)

Sevgilerimle

SEDA dedi ki...

Görüntü harika, çikolata ve vişne uyumu zaten tartışılmaz yani ben bu pastaya bayıldım. Ellerine sağlık. Sevgiler

Nezaket dedi ki...

Cok istah acici bir goruntu, ustelik en sevdigimden hem cikolatali hem visneli. Ellerine saglik Hatice, cokguzel olmus.

Hatice dedi ki...

Sevgili Gül, güzel sözlerin için çok teşekkür ederim. çok güzel motive ediyorsun. pastayı yeğenlerin de beğenirler umarım, sonuçtan beni de haberdar edersen sevinirim. afiyet olsun şimdiden...

Sevgili Seda ve Nezaket beğenmenize çok sevindim, vişne ve çikolata ikilisini ben de çok seviyorum...

sevgiler...

Mutfak Havlusu dedi ki...

açıkçası şimdi çayımı içerken vede ders çalışırken bu pastanın bana öyle bakmasını değilde yanımda olmasını isterdim koca bir dilim şeklinde:(
latife bir yana harika görünüyor hemde fazlasıyla harika:)
ellerinize-yüreğinize sağlık...

Adsız dedi ki...

Yalnızca şeker hamuru kursu değil ayrıca Packer şeker hamuru satış noktası olacaksınız.

www.sekerhamur.tr.gg

Size sağlayacaklarımız,



Kursiyer başına ücretsiz şeker hamuru ( kurs kaç gün alacak yada sınıflar kaç kişilik olmasına göre değişen miktarlarda)

Kursiyer başına hazır pasta tabanları (kurs kaç gün alacak yada sınıflar kaç kişilik olmasına göre değişen miktarlarda)

Şeker hamuru şekillendirme setleri ( kursu açan şahıs için verilir)

Pasta standları (tekli ve ikili )

Ürün standı ( 1 adet )

Kurs için 1 adet mutfak tipi fırın



Bunlarla beraber sponsor olduğumuz için sizden isteyeceklerimiz



Şeker hamurunda Packer den başka marka satmamanız.

Mağazanızın vitrininde göze görünen yerde,tabelenızda ve tanıtım kart ve broşürlerinizde Packer Sticker yer alması gerekmektedir.

Mağaza vitrinini Packer standartlarına göre dizayn etmeniz gerekmektedir.

Mağaza giriş katı olmalı en az 40metrekare olmalıdır (atelye =25mt. teşhir ve satış için 15mt.)

Satış noktası ve kurs olarak ayda en az 200kg. hamur satacağınızı taahüt etmeniz,gerekmektedir.)







Şeker hamuru satışından elde edilecek gelirden pay verilir ( satış noktası aylık taahüt edeceği satış miktarı üzerinden yüzdelik verilir.. Örneğin: aylık 200 kg -300kg aras satış yapan mağaza ile 500kg-600kg stış yapan mağazanın payları faklı olacaktır





not: açılacak yer pastane değil sadece şaker hamuru şekillendirme kursu ve şeker hamuru ve ekipmanları satış noktası olacaktır.

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Mmmmmmmmmmmmmmmm enfes görünüyor. Ellerine sağlık Hatice'ciğim...

Hatice dedi ki...

merhaba mutfak havlusu ben de aynı fikirdeyim:)derslerinde kolaylıklar diliyorum...sevgiler...

Burçin'ciğim beğenmene çok sevindim, çok teşekkür ederim...
sevgiler...

Müge Hüner dedi ki...

Şekerim, pasta neffis görünüyor, krokanlı falan, canım istedi sabah sabah, denemeli en kısa zamanda:)

Adsız dedi ki...

Hatice hanım Merhaba,
Haftasonu çay'a gelen misafirlerim için pasta tarifinizi denedim çok beğenildi ve çok taktir topladı.
Paylaşımınız için çok teşekkür ederim.
Sevgiler
Defne

Hatice dedi ki...

Sevgili Müge, özellikle kremasını mutlaka denemelisin krokanla da nefis oluyor.

Merhaba Defne, tarifi deneyip beğenmenize çok sevindim, afiyet olsun, böyle yorumlar gelince çok mutlu oluyorum:)) Ayrıca sonucu paylaştığın için de çok teşekkür ederim..

sevgiler....

gülsüm dedi ki...

Merhabalar pastalarınızı çok beğeniyorum. Evde harika pastalar çıkabileceğinin kanıtı. 1 sorum olucak: Pastanın kenarlarını fıstık, çikolata rendesi gibi malzemelerle kaplarken bu kaplama işlemini nasıl yapıyorsunuz? Kaplam işlemini öğrenmek isterim. Tşkler

Hatice dedi ki...

Sevgili Gülsüm merhaba, gecikmeli de olsa sorunuzu cevaplayayım, umarım tekrar ziyaret edip okursunuz.Güzel yorumunuz için de çok teşekkür ederim:)

Aslında yorumlarda da yazdığım gibi, fıstıkları yapıştırmak için özel bir yöntem kullanmadım. Yağlı kağıda bolca fıstık döküp tabandan yukarı doğru pastanın kenarlarına yaklaştırarak yapıştırdım. Zaten kremanın kıvamından dolayı zor olmadı.

Ayrıca pastaların kenarlarını fındık, fıstık, çikolata rendesi vb. ile kaplamak için şu linkteki yöntemi kullanarak daha kolay yapabilirsiniz.
umarım yardımcı olabilmişimdir, kolay gelsin.