Pages

  • RSS

14 Kasım 2008

Muzlu, Tiramisu-Kahve Aromalı Kuplar


Yemek dergisinin verdiği Kenton Tiramisu-Kahve Aromalı Pudingle ne yapabilirim diye düşünürken bu pratik ve nefis kuplar çıktı ortaya...

Malzemeler:

Çikolata sosu için: 1 su bardağı su-süt karışımı, 1 kaşık mısır nişastası(silmenin biraz üstü), 2 kaşık kakao, 3-4 kaşık toz şeker
Sos için olan tüm malzeme küçük bir tencerede karıştırarak pişirilir, ocaktan alınca 1 çay kaşığı tereyağ eklenir, karıştırılır.
Hazırlanışı: Kedi dili biskiviler küçük küçük(4 veya 5 parçaya) kesilir. Muz küp küp doğranır(ben muzu önce uzunlamasına 4 e kestim).
Puding sütle pişirilir. İçine doğranmış kedi dili bisküviler ve muz karıştırılır, kuplara paylaştırılır. Ben de 7 tane çıktı.
Üzeri için çikolata sos hazırlanır, ara ara karıştırarak ılık hale getirilir, kupların üzerine paylaştırılır. Üzeri istenildiği şekilde süslenir.
Notlarım: *Çikolata sosunu evdekiler az buldu, siz de daha fazla olsun isterseniz miktarını artırmanızı öneririm. İstenirse ara katlarda da sos kullanabilir, bu durumda ölçüleri artırmak gerekmektedir.
Çikolata sosu için Dr Oetker'in kakaosunu kullandım ve çok memnun kaldım.
**Alternatif olarak vanilyalı pudingle(pudinge kahve eklenebilir) de güzel olacağını düşünüyorum. İsteğe bağlı olarak hindistancevizi, muz, damla çikolata, kestane vs. (bu saydıklarımdan damak tadınıza göre ekleme yapabilirsiniz) eklenebilir.

ilgili bağlantılar;
* kupta meyveli pasta
* çilekli hindistan cevizli kuplar
* kabaklı ve sakızlı muhallebi

28 yorum:

Adsız dedi ki...

Haticecim işte yaratıcılık diye buna derim ben. Ellerine sağlık canım:). Kuplar nefis görünüyor, olsa da yesek:)).
Sevgiler.
aslı

Adsız dedi ki...

Hatice, kuplar baştan çıkarıcı..

Geçen akşam bende çekmecede buldum. Kahveyle aram iyi olmamasına rağmen nereden almışım diye uzun uzun düşündüm. Eşime yaptım. ama keşke böyle yapsaymış. Daha leziz görünüyor..

ellerine sağlık haticeciğim.

sevgiler.

Damak Tadı dedi ki...

Hatice'ciğim çok nefisler..Nedense bizim evimizde sütlü tatlılar neredeyse hiç yapılmaz..Misafir olduğu zamanlar nedense akla gelir..Bu tarif çok hoşuma gitti,özellikle denemek istiyorum..


Ellerine sağlık canım..Sevgilerle..

Adsız dedi ki...

enfes bir görünüt çok da bşatan çıkarıcı

ellerine sağlık
sevgilerr

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Kahve...
daimaaaa :)))))))

Saliha dedi ki...

MMMMMM HATICECIM NE KADAR YAPICI BIR INSANSIN..MAASAALLAH SANA..ELLERINE SAGLIK..ARAYI BU KADAR ACMA EMI:))ÖZLENIYORSUN

SEVGILERIMLE...

elma şekeri dedi ki...

enfes görünüyor ellerinize saglik....

HÜLYA dedi ki...

haticecim merhaba...yorumuna çok teşekkürler.. sayende bu güzel bloğu keşfetmiş oldum.

Limonlu kurabiye tanıdık geldi yazmışsın baktım ki sende yapmışsın hemde bloğun başında resmi var..Ben senin sitene ilk kez geliyorum ( iyiki de gelmişim) Canım ben tarifi lezzet dergisinin 2007 yılındaki (hangi ay olduğunu hatırlamıyorum ) sayısından almıştım . Bence harika bir lezzet portakallısını kesinlikle denemelisin. Bak bu krabiyeler sayesinde senin şirin bloğunu öğrenmiş oldum .. emeğine ve ellerine sağlık canım herşey çok gezel

sevgiler

HÜLYA dedi ki...

canım bu tarif bir çok sitede de var ... ama demekki ilk sen yapmışsın.. bu senin tarifinmiş .... aaa bu lezzet dergiside senden mi kaptı kız... ellerine sağlık iyiki bu gzüel tarifi yapmışsın.

HÜLYA dedi ki...

canımcım senide rahatsız ediyorum ama ufak bir yanlışlığı düzeltmek istiyorum.. Şimdi tarifin olduğu dergiyi buldum lezzet dergisi değilmiş. Sabah gazetesinin haftasonu verdiği yemek dergisindenmiş tarif... Lezzet dergisinin günahını almayalım.

tekrar sevgiler canım

Rengarenk dantel dedi ki...

tarif mkemmel sonuç vermişe benziyor, denenecekler listesinde ilk sırayı aldı bile bende...

ellerine sağlık...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Eline sağlık canım,nefis bir tatlı olmuş ve çok şık.bu pudingi ben de dergiyle almıştım ve tadını çok sevdim ama ne hikmet ki marketlere göndermiyorlar:-( kentonu bile aradım:-)))umarım yakında piyasaya verirler.sevgilerimle...

yemek dedi ki...

Bir kup alsam...
Ne güzel bir görüntü bu.
Ellerine sağlık...

TuruncuTatlar dedi ki...

harika ötesi olmuş canım ellerine sağlık.

ebrulitatlar dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar Hatice'cim. Ellerine sağlık canım. Sevgiler..

Hatice dedi ki...

Aslıcığım eldeki ve evdeki malzemelerle ortaya çıktı, beğenmene çok sevindim, çok teşekkürler...

Zerrinciğim çok teşekkürler...

Gülcüğüm sütlü tatlılar hafif oluyor(ama tabi tercih meselesi), bu şekilde kuplarda hem servisi de kolay oluyor, denediğinde de beğenirsin umarım...

Yeşim çok teşekkürler...

Sevgili Nunu sen de kahve sevenlerdensin:))

Salihacığım ilgine çok teşekkürler.daha sık tarif eklemek istiyorum ama bilgisayarda geçirdiğim zamanlar kısıtlı oluyor maalesef:(

elmaşekeri çok teşekkürler...

Hatice dedi ki...

Hülyacığım ben de ilgine çok teşekkür ederim.Ben de notlarıma ve bilgisayardaki tarifin resmine baktım 2005 yılında yapmışım bu kurabiyeleri. Blog manşette görünce ziyaretine gelmiştim, kurabiyeler ilgimi çekti, tarifi okuyunca tanıdık geldi, hatta hamurun malzeme sırası bile aynıydı! pek çok muhallebili tarif var aslında ama bu tarifin farkı hamurunda irmik olması, o da güzel bir lezzet katıyor, içindeki limonlu krema da ferahlık veriyor...
Dediğin gibi maalesef sanal ortamda olduğu gibi yazılı basında da zaman zaman yemek bloglarındaki tarifleri alıp, kendi tarifleriymiş gibi yayınlıyorlar ve bu durumun önüne maalesef geçilemiyor:(
senden ricam o dergiye tekrar bakabilirmisin, resim de aynı mı?

tavsiyen üzerine portakallısını da mutlaka deneyeceğim, limonlusunu bildiğim için tadını damağımda hissedebiliyorum:))
tekrar ziyaretin ve ilgin için teşekkür ediyorum...
sevgilerimle...

Hatice dedi ki...

Sevgili Rengarenk tavsiye ederim, şimdiden afiyet olsun, denediğinde sonucu da paylaşırsan sevinirim...

Neslihancığım teşekkürler, marketlerde henüz bakmamıştım, dediğin gibi en kısa zamanda yeniden dağıtıma başlar umarım...

Lavantin, Sema ve Ebru beğenmenize çok sevindim, çok teşekkür ederim...

HÜLYA dedi ki...

merhaba haticecim. Öncelikle güzel sözlerine çok teşekkürler tatlım..

Canım tarif dergide portakallı olarak yayınlanmıştı ve resmi farklıydı. Ben ilk kez portakallı olarak denemiştim bunu. O yüzden de bloğumda özellikle portakallısınıda deneyin diye not düşmüştüm..

Canım şimdi bloğumdaki tarifime senin adını ekleyip asıl tarif sahibi diye bahsedicem. Ve iznin olursa seni dost listeme de eklemek isterim.

Çok güzel bir tesadüf oldu bu... Güzel bir blog dostum daha oldu..

sevgiler canım mutlu vehzuur dolu bir hafta geçirmen dileğiyle.

HÜLYA dedi ki...

http://buramburam.blogspot.com/2008_11_01_archive.html#6473896190840780582

canım bi bakarmısın...

tekrar teşekkürler...

HÜLYA dedi ki...

canım sağolasııın...

Canım ben trabzoluyum ve güzel trabzonumda yaşıyorum. Burda olmak çok gzüel yeşil ve maviyle kucak kucağa yaşamak...

Canım tekrar trabzona gelirsen muhakkak görüşmek isterim.. Burada seni misafir etmek çok gzüel olur.. İnşallah yolun tekrar buralara düşer. Hiç çekinmeden istediğin zaman haber verebilirsin her koşulda seve seve ilgilenirim..

Kocaaamaan sevgiler canım

Pelin dedi ki...

Hımmmm pratik ve lezzetli bir tarif.Ellerine sağlık Haticeciğim.
Sevgilerimle

Mutfak Havlusu dedi ki...

üff bu yorguna kimsenin verebileceği tatlısı yok mu?
ah şuradan bir yiyebilsek çok ala olurdu çok!
:)

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık canım tarifin enfes olmuş. Sunumu da çok şık olmuş.

Hatice dedi ki...

Hülyacığım sıcaklığın ve ilgin için, ayrıca emeğe verdiğin saygı için çok teşekkür ediyorum...

izin ne demek tabiki ekleyebilirsin, ben de hemen ekliyorum:)

profilinden Trabzonda olduğunu gördüm, geçmiş yıllarda bir kaç kere gitmiştim, yemyeşil çok güzel bir yer...

güzel sözlerin için de çok teşekkür ederim canım, ben de sana çok güzel, sağlıklı ve huzurlu bir hafta diliyorum...
sevgiler...

Hatice dedi ki...

Sevgili Pelin tam dediğin gibi:), çok teşekkürler...

Zeynepciğim var var, olmazmı:)) yorgunluğun üstüne pek iyi giderdi...

Armina çok teşekkürler canım...

sevgiler...

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık eminim çok ezzetlidir. :)

Hatice dedi ki...

Sevgili Kahve, çok teşekkür ederim, biz çok beğenmiştik, üstelik hazırlaması da pratik, tavsiye ederim...