Pages

  • RSS

08 Aralık 2005

kabaklı ve sakızlı muhallebi



Tarif Lezzet dergisinden, ben biraz değişiklikler yaptım.

Malzemeler:

Kabaklı püre için:
  • 500 gr. balkabağı
  • 1-1,5 su bardağı şeker
  • 1 paket pötibör bisküvi
  • çekilmiş ceviz
Sakızlı muhallebi için:
  • 4-5 su bardağı süt
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı şeker
  • vanilya
  • damla sakızı(ben sakız reçeli kullandım)
  • 1 kaşık tereyağ
Hazırlanışı: Balkabağı kabukları soyulup, dilimlenir. Tencereye bir sıra kabak, bir sıra şeker olacak şekilde yerleştirilir. Bir gece bekletilip, ertesi gün kısık ateşte kabaklar yumuşayıncaya kadar pişirilir. (Eğer hemen pişirilecekse biraz su ilave edilerek pişirilebilir)
Kabak dilimleri iyice ezilir, içine kırılmış bisküvi ve ceviz eklenerek karıştırılır. Kalıba veya servis kaselerine karışım yayılır.
Muhallebi için, süt,şeker, un ve dövülmüş damla sakızı çırpma teliyle karıştırılarak kısık ateşte pişirilir. Ocaktan alınca içine vanilya ve tereyağ eklenir, biraz çırpılır. Muhallebi ılık hale gelince kabak püreli karışımın üzerine dökülür.Buzdolabında soğuttuktan sonra servis edilir.
Not: Kalanını mini çember kalıpta yapmıştım. Kalıpta yapmak için muhallebiyi daha koyu hazırlamak gerekiyor.


20 yorum:

Burcu Özdoğan dedi ki...

Sevgili Hatice Harike görünüyor ellerine sağlık nefis olmuş

Sibel dedi ki...

Of of of.. Düşünemiyorum sakızlı muhallebiyle balkabağını birarada.. Sakız reçeliyle hele! Eline sağlık Hatice (ayrıca kadehteki sunuma bayıldım)!

ruchan dedi ki...

Hmmmm harika görünüyor.. En kısa zamanda denemek lazım. Ellerine sağlık..
Sevgilerimle:)

Basak dedi ki...

Aaaah ah! Tam kaşıklanası görünüyor. Eline sağlık. :)
Ayva ile de güzel olur değil mi? Benzerini elme ile denediğimde çok sevmiştim. Eminim bu da harikadır.
Afiyet olsuun. :9

ZeYNeP dedi ki...

Çoookk guzell:)
Bayılırım kabak püresine ve ustelik sakızlı muhallebi ile harika...
Ellerine saglık sunumda cok sık olmus,

Ben yaparım bunu:) ama haftaya artık,

sevgilerimle
Figen

Tijen dedi ki...

eline saglik hatice'cigim..
simdi tam mevsimi degil mi kabagin?
her yerdeler..
çok da çekiciler!
ah onlarla neler yapilmaz ki?
sevgiler,
tijen

Adsız dedi ki...

teşekkürler Burcu...

sunumu beğenmene çok sevindim Sibel. muhallebide sakız reçelini ilk defa denedim ve çok beğendim,tavsiye ederim:)

cimcime teşekkürler, denediğinde de beğenirsin umarım...

teşekkürler Başak, ayva ile denemedim ama neden olmasın:)

Figen çok teşekkürler...denersen yorumunu da beklerim...

teşekkürler Tijen, evet kabağın tam mevsimi ve ben özellikle tatlısını çok seviyorum. bu şekilde de güzel bir lezzet oldu.ben bir de reçelini denemek istiyorum bakalım...

Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Hatice müthiş gözüküyor, tam anlamıyla "gel beni ye" diyor :)eline sağlık...

Adsız dedi ki...

benim de uzanip tadasim geldi, eline saglik Hatice.

Adsız dedi ki...

Derya, Devrim, Xtra cok tesekkur ederim. sevgiler...

Adsız dedi ki...

Haziran ayında paylaştığınız hindistan cevizli limonlu muffini denedim ama yayınlayamadım ama ben yoğun istek üzerine portakallı yaptım. Yayınlayamama sebebim ; eşimin ve evdeki diğer ahalinin ,kokuya dayanamayıp kremayı koymadan hepsini bitirmesiydi. Kremada ayrıca yendi tabi.Tekrar teşekkürler tüm tariflerinizi denemeye çalışıyorum , malum kilo problemi olmasa..
Sevgiler...

Hatice dedi ki...

tesekkurler Deniztuzu... tarifi deneyip, ev halkinin da begenmesine cok sevindim.. portakallisini denemeyi ben de dusunuyordum, eminim nefis olmustur, sen benden once davranmissin:)
sevgiler...

Hülya YILMAZ dedi ki...

Çok güzel görünüyor. Hemen denemeli. Sunumu da sanatsal olmuş...

Tuhfe dedi ki...

Yeni yilin kutlu olsun.
Sevgiler.

pınar dedi ki...

hatice yeni yılın kutlu olsun:)
sevgiler...

Dilek'ce dedi ki...

Sevgili Hatice mutlu zillar! Bizimle bu yil gerceklesmesini istedigin 5 hayalini paylasman icin seni ebeledim/sobeledim. Umarim paylasirsin! TEkrar huzur dolu bir yil diliyorum sana ve sevdiklerine!
SEvgiler

Adsız dedi ki...

Hatice merhaba, diğer bütün tariflerin gibi bu tarifin de çok lezzetli görünüyor. Ama yeni tariflerinle seni aramızda tekrar görmek istiyoruz, çok zaman geçti dimi:))

Beyaz Zambak dedi ki...

Merhaba Hatice tariflerin çok güzel, merak ettim sitenin ismi neden semaver ben semaver çok sever ve kullanırımda... İyi bayramlar.

Hatice dedi ki...

Hulya hanım teşekkür ederim, denediginizde de begenmeniz dilegiyle...

Tuhfe, Pinar tesekkürler, size de sevdiklerinizle birlikte saglikli, huzurlu ve guzel bir yil diliyorum...

Sevgili Dilek sana da sevdiklerinle birlikte saglikli, mutlu ve huzurlu bir yıl dilerim...
hayallerim konusuna gelince aslında pek hayal kurmuyorum, hayal kurunca sonu pek de iyi olmuyor maalesef:(
yine de bir sıralama yapmak gerekirse gecen sene aldigim kilolari en kisa zamanda vermek, bu sene olmasa da önümüzdeki bir kac yil icinde iyi bir pastacilik kursuna gitmek, blogumu daha sik guncelleyebilmek...

merhaba Seyma, tesekkür ederim. haklisin yeni tarif eklemeyeli uzun zaman oldu.en kisa zamanda yeni tariflerde gorusmek uzere:)

merhaba Beyaz Zambak, oncelikle siteme hosgeldin ve tarifleri begenmene cok sevindim.
sitenin isminin özel bir sebebi yok, siteye isim dusunurken, aklimda bir kac isim vardi ve site icerigindeki tarifler daha cok cayla baglantili oldugu icin bu ismi secmistim..
ben de senin gecmis bayramini kutlarim...

morelmas dedi ki...

Merhaba

www.morelmas.com adı ile bir site oluşturduk.Kadınca konular işlenen morelmas'da aşk , evlilik, cinsellik konularında bilimsel yazılar, cilt ve saç bakımı hakkında bilgiler, makyaj ve güzellik için püf noktaları , hamilelik, çocuk bakımı ile ilgili bilgiler,beslenme, diyet, sağlık, psikoloji konularında öneriler bulacaksınız.Ayrıca Hayatın içinden konular ,şiirler,fıkralar , resimler www.morelmas.com 'da.

Size link paylaşımı öneriyoruz.Sitenizden sitemize link vererek daha çok kişiye ulaşmamıza destek olursanız biz de aynı şekilde size destek olabiliriz.Cevabınız olumlu ise lütfen bize yazın.

Her zaman ve her yerde sevgiyle kalın.

www.morelmas.com