Pages

  • RSS

22 Mayıs 2009

Çilekli Rulo Pasta

IMG_6212

Daha önce bir kaç başarısız rulo pasta denemem olmuştu. Geçtiğimiz aylarda yeni bir deneme daha yapmaya karar verdim, evde muz kalmamıştı, aklıma buzluktaki çilekler geldi, biraz ondan biraz bundan derken denediğim son rulo pastadan çok memnun kaldım, kreması da istediğim kıvamda olmuştu.

Ayrıca bu pastayı Sevgili Özlem'in düzenlediği "Annelere özel ve güzel tarifler" etkinliğine gönderiyorum, kendisine kolaylıklar diliyorum...Etkinliğe katılan diğer tarifleri burdan takip edebilirsiniz.

IMG_6233

Malzemeler:


  • 4 adet yumurta
  • 1 su bardağından 2 parmak eksik toz şeker
  • 1 su bardağı un+nişasta karışımı (bardağın içine 1 kaşık tepeleme nişasta koyup üzerine 1 paket kabartma tozu ekledim, bardağın üzerini un ile tamamladım, kapaklı bir kapta iyice karıştırdım)
  • 1/2 çay bardağı sıcak su
  • 1 kaşık sıvıyağ

Kreması için: 1 çay bardağı un + 1/2 çay bardağı nişasta, 1 su bardağından 2 parmak eksik şeker, 4 bardaktan biraz fazla süt, 1 kaşık tepeleme tereyağı, vanilya

Hazırlanışı: Önce kremayı hazırlayalım, bir kenarda soğusun. Vanilya ve tereyağ dışındaki krema malzemeleri bir tencerede karıştırarak pişirilir, ocaktan inince içine tereyağ ve vanilya eklenir, soğuyana kadar ara ara çırpılır.

Pandispanya için önce yumurtaların aklarını ve sarılarını ayırdım, yumurta aklarını bir kaseye alıp 1 fiske tuzla önce düşükten başlayıp sonra yüksek devirde kar gibi olana dek çırptım, bu arada şekeri ekleyip çırpmaya devam ettim (kaseyi ters çevirdiğimde karışım düşmeyecek şekildeydi). Daha sonra yumurta sarılarını da ekleyip önce mikseri çalıştırmadan hafifçe karıştırıp sonra mikserin en düşük ayarında çırptım. Sonra unlu karışımı 3 seferde eleyerek ekleyip karıştırdım, karışmayan yerlerini mikseri düşük hızında kısa süreli çalıştırarak karıştırdım. Kaynara yakın sıcak suyu ekleyip karıştırdım, sıvıyağı da ekleyip karıştırma işlemini tamamladım.

Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine karışımı her tarafı eşit yükseklikte olacak şekilde yaydım.
180 derecede ısınmış fırında 10-12 dk. pişirdim, fırından alıp ilk sıcaklığı çıkınca kağıdıyla birlikte rulo şeklinde sardım, üzerine nemli bir bez serdim. 5 dk. sonra ruloyu açıp kağıdını çıkardım.




Soğumuş kremadan üzeri için bir miktar ayırıp kalanını kenarlardan fazla taşırmadan rulonun içine yaydım, üzerine küçük doğranmış çilek ve damla çikolata serpiştirdim. Tekrar rulo şeklinde sardım. Eğer kenarlarda düzgün olmayan kısımlar varsa dilimleyerek o kısımları çıkarabilirsiniz.
Pastanın dışına da kalan kremayla sıvayıp rendelenmiş bitter çikolata serptim. Buzdolabında dinlendirip, dilimleyerek servis ettim.


Notlarım: Ben bu pastayı yaptığımda henüz çilek çıkmamıştı, buzluktaki çileklerden kullandım fena olmadı, buzluktan çıkan çilekler kendini salıyor, bu nedenle taze çilekle çok daha güzel olacaktır.
Pastanın pandispanyası kolay rulo olan yumuşak bir pandispanya oldu.

42 yorum:

Disalce dedi ki...

pastan herşeyiyle harika görünüyor..

kreması ve çileklerin ara ara renkleri çok hoş..helede üzerindeki çikolata nefis..

ellerine sağlık canım..

seçil dedi ki...

merhaba Hatice, gerçekten güzel görünüyor. ellerine sağlık :)

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

merhabalar;
pasta nefis gorunuyor ellerinize saglik.
Guzel bir hafta sonu gecirmen dileklerimle sevgiler.

ipek dedi ki...

Haticecim pastan harika görünüyor. Ellerine sağlık.

zerrin-misss dedi ki...

canım hatice, tarif güzel, fotoğraf güzel daha ne olsun..

ellerin dert görmesin.

sıcacık sevgiler.

elma şekeri dedi ki...

Hmmm enfes görünüyor ellerinize saglik...

Zehra Gürgen dedi ki...

Haticecim sağa dönsem rulo pasta sola dönsem rulo pasta! çeşit çeşit hemde.Çileklide harika görünüyor. Bende yapayım diyorum bir türlü elim varmıyor nedense?
ellerine sağlık canım.
sevgiler

Adsız dedi ki...

Nefis bir pasta olmus, ellerine saglik canim. Sevgilerimi gönderiyorum.

Narince dedi ki...

Sevgili Hatice, bu pasta müthiş olmuş. Kreması da tam kıvamında. Olsa da yesem dedirtiyor. Rulo pasta yapmaya ben korkuyorum, ama böyle başarılı sonuçları gördükçe, hevesim artıyor. Çok güzel olmuş, çok!
Mutlu bir hafta sonu dilerim canım, sağlıcakla...

made in funda dedi ki...

bloğunuzu yeşildomateste keşefettim.gezerken inanılmaz keyif aldım..yaptığın herşey harika.sanırım ilk deneyeceğim de bu muhteşem pasta olacak.ellerine sağlık...sıcacık sevgiler...

İnci Yemek dedi ki...

Haticecim gene muhteşem bir tat yapmışsın ellerine sağlık tarifi okuyunca sanki hazırlaması kolaymış gibi geliyor,çok güzel ayrıntılı anlatmışsın fakat teyit
etmek için soruyorum,kabartılmış yumurta aklarına yumurta sarılarımı kırılacak başka yerdemi
çırpılacak yumurta sarıları.İyi
hafta sonları diliyorum sevgiler..

Mutfak Havlusu dedi ki...

Hatice çok çok güzel olmuş,hem kreması tam sevdiğim kıvamda duruyor hemde çilek!
:)
herbiri harika.
sana bir sualim olucaktı bu üzerine serptiğin kıyılmış çikolatayı nerden aladın,edindin?
çok teşekkürler,ellerine sağlık.

gülay dedi ki...

merhaba hatice, pasta nefis görüyor ellerine sağlık..
sevgilerimle..

LEMAN dedi ki...

al benı ye dıyor resım o kadar guzel çıkmışki markası ne makınanın modelını sorsam olurmu bu arada afıyet olsun

Sevgi Küçük dedi ki...

Haticeciğim ellerine sağlık.
Ben daha rulo pasta yapmaya hiç cesaret edemedim. Hele de bu güzel pastayı görünce yok anladım ben bende yetenek yok!
:)
Ellerine sağlık tekrar

Adsız dedi ki...

Haticecigim pastan hazirlara tas cikartacak bir gorruntuye sahip olmus
ellerine saglik
bende biriki defa rulo pasta yaptim fakat sonuclarindan hic memnun kalmadigim icin birdaha da cesaret edip denemedim
senin tarifini kesin denemem lazim super gorunuyor

limonlu kurabiyeler icin sordugun soruya gelince
evet misir ununun tadini hissediyorsun yerken
fakat ben sevdigim icin bana cok deyisik gelmiyor acikcasi

guzel bir hafta sonu tatili dilerim

sevgilerimle

www.yenitadlar.blogcu.com

cihan koca dedi ki...

sitenizi sürekli takip ediyorum.beğenerek tabii..az önce rulo pastanızı yapıyordum.kekin malz.listesinde şeker olmasına karşın yapılışının anlatımında yoktu.son anda farkettim.düzeltirseniz eksik giderilir.teşekkürler.kolay gelsin.

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Cok nefis gorunuyor, bende gecen gun yaptim muzlu rulo pasta cok nefis oldu. Senin tarifte 4 yumurta varmis, bidahaki sefer bunu denerim. Benim kullandigim tarifte 5 tane yumurta gerekiyor o da biraz fazla gelmisti bana. Ellerine saglik hollandadan selamlar.

Adsız dedi ki...

ölürüm ben bu lezzeteee

ellerine sğalık
sevgilerr

cihan koca dedi ki...

merhaba.çilekli rulo pastayı ben muzlu yaptım.yukarıdaki maili yazarken pastam fırındaydı.pandispanyası,tadı çok güzeldi.ancak ben sıcakken katladığım için kekim çatladı.kremayı da sürünce iyice yayıldı.sıcaklığının geçmesi beklenirse sonuç mükemmel olur.teşekkürler tarif için...

Elif Damla dedi ki...

Kusursuz rulo pasta diye ben buna derim Hatice abla. Çok güzel olmuş gerçekten.

müjde dedi ki...

Ellerine sağlık.Ben rulo pastanın her türlüsünü seviyorum.:))
Mutlu haftalar...

atesböcegi dedi ki...

Tek kelimeyle MUHTESEEEEEM...
Sevgiler ellerin dert görmesin canim bayildim.

Hatice dedi ki...

Disalciğim çok teşekkür ediyorum, sevgiler...

Seçil beğenmene çok sevindim, çok teşekkürler...

Sevgili Özgül, ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkür ederim, ben de sana güzel bir hafta diliyorum...

İpekciğim çok teşekkürler...

Zerrinciğim çok teşekkür ederim:)

teşekkürler elma şekeri...

Zehracığım bu aralar rulo pasta yoğunluğu mu var, ben kaçırdım sanırım:)
sıcaklardandır canım, yoksa senin elinden kurtulmaz:)

Senem çok teşekkürler, sevgiler...

Neclacım çok teşekkür ederim beğenmene çok sevindim, bu tarifle dene istersen, umarım benim aldığım güzel sonucu sen de alırsın, ben de sana güzel bir hafta diliyorum...

Defneylebirlikte hoşgeldin:)
Ziyaretin ve sıcacık yorumun için çok teşekkür ederim, her zaman beklerim:)
umarım pastayı denediğinde memnun kalırsın, sevgilerimle...

İnciciğim benim aldığım güzel sonuçları sizin de alabilmeniz için karşılaştıklarımı yazmaya çalışıyorum, ama bazen gözden kaçabiliyor, sorun için çok teşekkür ediyorum, sanırım çok açık olmamış, gerekli düzeltmeyi yapayım hemen.
Bazen yumurta sarılarını ve aklarını ayrı yerlerde çırptığım oluyor, bu pastayı yaparken ise yumurta sarılarını ayrı bir yerde çırpmadım, kabartılmış yumurta aklarına önce şekeri sonra sarılarını ekleyerek yapmıştım.

Zeynepciğim çok teşekkürler, bizde de çok severek yenmişti:)
Çikolatalar bildiğimiz market çikolatası(sanırım ülkerdi), bitter
kare çikolatayı rendenin iri gözüyle rendeleyerek elde ettim...

merhaba Gülay çok teşekkür ederim, sevgiler...

Lemancığım resmi beğenmene çok sevindim, yeterli ışığı yakalamaya çalışıyorum. makinamın markası CANON G9, en yüksek amatör kamera diye geçiyor, bir üstü profesyonel makinalar oluyor. Hem taşıması kolay hem de çekimlerinden çok memnunum...

Sevgiciğim kendine haksızlık etme, yapabileceğine inanıyorum, geçmişte ve halen de bazı şeylerde ne başarısız sonuçlarım var:)

Nurcancığım çok teşekkür ederim:)
bu tariften memnun kalırsın umarım...
cevabın için de çok teşekkür ederim, umarım sen de güzel bir hafta sonu geçirmişsindir...

Sevgili Cihan Koca, böyle sessiz takipçilerden yorum geldiği zaman çok mutlu oluyorum:)
eksikliği farkedip yazdığın için çok teşekkür ediyorum, aslında tarifi yazarken dikkatli yazmaya çalışıyorum ama bazen gözden kaçabiliyor, hatırlattığın için saol, yaparken problem olmamıştır inşallah. hemen gerekli düzeltmeyi yapıyorum...

Düşbahçesi 4 yumurtayla sonuç iyiydi, bir de bu tarifle dene istersen, Hollanda'ya selamlar...

teşekkürler yeşim...

Sevgili Cihan Koca, deneyip beğenmene çok sevindim. Ben katlarken çatlama olmamıştı, ilk sıcaklığının çıkmasını beklemedinmi yoksa? üzüldüm şimdi:(
krema nasıldı? bazen un markalarından krema yoğunlukları değişiyor, benim istediğim kıvamda olmuştu, çok katı yoğun kremalar yapmıyorum..
deneyimlerini paylaştığın için çok teşekkür ederim...

Elifciğim beğenmene çok sevindim, çok teşekkür ederim:)

teşekkürler Müjde...

Ümmühan çok teşekkürler:)

hepinize güzel bir hafta diliyorum, sevgiler...

Hülya dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerine sağlık deneyeceğim.
Sevgiler

gülizar dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK HATİCECİĞİM BENDE BAYADIR RULO PASTA YAPMAMIŞTIM,GÖRÜNCE İMREMDİM DOĞRU.ELLERİNE SAĞLIK,PAYLAŞIMIN İÇİN TEŞEKKÜRLER....

Damak Tadı dedi ki...

Hem nefis hem de çok şık görünüyor..Diğer pasta çeşitlerinde başarılı olduğun gibi rulo çeşitlerinde de çok başarılısın Hatice'ciğim..Kutlarım seni..


Limonlu cheesecake de ne yazıkki yumurta kullanılmamış..Ben yapmadığım için özellikle senin için tekrar sordum..



Sevgiler..

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Hatice'ciğim, ellerine sağlık canım. Çok güzel görünüyor pastan :)) Eminim tadı da öyledir.

Bir önceki posttaki katmer poğacayı bende denedim çok güzel olmuştu. Seninkiler de çok güzel olmuşlar.

Sevgiler...

Yaren dedi ki...

Pasta harika,birde ferahlik veren bir görüntüsü var.Ellerine saglik Haticecim afiyet seker olsun.Sevgiyle kal.

Pelin dedi ki...

Haticeciğim,
Özellikle pandispanyasını çok beğendim. Mutlaka denemek istiyorum.
Ellerine sağlık
Sevgiler

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık Haticecim..Muhteşem bir rulo pasta olmuş..Afiyetler olsun:)
Sevgiler canım:)

nurşen dedi ki...

Ellerinize sağlık pasta çok güzel görünüyor.Umarım tadı da muhteşemdir.

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Hatice,
Harika olmus, ellerine saglik. Ve de cok guzel fotograflamissin.

Sevgilerimi gonderiyor, guzel bir hafta diliyorum.

ozlemhan dedi ki...

canım benim katılımın için çok ama çok teşekkür ediyorum.Ellerine sağlık Pastanda harika olmuş canım nasıl istedi.

İLKAY dedi ki...

Hatice canım yorumun ve desteğin için ve de ayrıca fotoğrafı beğendiğin için çokkk teşekkür ederim...

böyle bloglar da kapanınca insan arkadaşını kaybediyor kötü oluyor gerçekten....

İYİ Kİ VARSIN HATİCECİM !

yildiz dedi ki...

ne söylenebilir ki tek kelimeyle mükemmell. ellerine sağlık.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

bende çok beğendim haticeceiğim. bir dönem ne çok yapardım...
eline sağlık canım....
svglrrr...

sevimlimutfak dedi ki...

Pasta harika gözüküyor.Eminim tadıda çok güzeldir. Rulo pastayı bende çok seviyorum. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Ferahın Mutfagı dedi ki...

Himmmm nimnimnim :) süper gözüküyor ellerine sağlık

Hatice dedi ki...

teşekkürler Hülya, denediğinde de beğenirsin umarım, sonucu paylaşırsan sevinirim...

Gülizarcığım o zaman en kısa zamanda bir rulo pasta bekliyoruz senden:)

Gülcüğüm çok naziksin, çok teşekkür ediyorum:)
ayrıca cevabın için de çok teşekkür ederim...

Zerrinciğim pastayı da poğaçaları da beğenmene çok sevindim, çok teşekkürler...

Yarenciğim çok teşekkürler:)

Pelinciğim umarım sonuçtan sen de benim gibi memnun kalırsın...

teşekkürler Şebnem:)

Nurşen hanım, biz tadını da çok beğenmiştik umarım siz de beğenirsiniz...

Aybike çok teşekkürler, fotoğrafı beğenmene de çok sevindim:)

Özlem çok teşekkürler, sana da kolaylıklar diliyorum...

İlkaycığım bloglar hayatımızda epey yer etmiş, Yeşim'in blogunun tekrar açılmasına da çok sevindim.
sen de iyiki varsın:)

çok teşekkürler Yıldız...

çok teşekkürler Nunucuğum...

Sevimli mutfak ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkür ederim...

Ferah çok teşekkürler...

herkese sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

ben bu pastayı denedim fakat sonucu hiç güzel olmadı,1.şekeri çok fazla geldi 1 bardaktan 2 parmak eksik şeker bana göre fazla geldi 2.aşama aşama tarifteki gibi yaptım fakat pandispanyası çok fazla kabardı büyük tepsiye sürmeme rağmen,artı pandispanyayı yağlı kağıttan(rulo yapıp üzerine nemli bez sarıp 5dk.beklettikten sonra) çıkartırken kağıda yapışıp paramparça oldu velhasıl sonuç kötü idi.nerde hata yaptım bilmiyorum......almanyadan hatice

Hatice dedi ki...

Sevgili Hatice sonucun güzel olmamasına çok üzüldüm. Ben yaptığımda şekeri, unu tam gelmişti. Aklıma yurtdışında olduğun için malzeme yoğunluklarının farklı olabileceği geldi, burada bile farklı markların unlarının yoğunluğu değişebiliyor, a markasında fazla un gerekirken b markasında daha az un gerekebiliyor.
tahminim un miktarı sana az gelmiş, geçenlerde ben de bir tarif denemiştim, dr oetker tarifi, pandispanyası yuvarlak tepside yapılıyordu, ben tart kalıbında yaptım, öyle güzel kabardıki, ama fırından alıp kalıptan çıkarmaya çalıştığımda parçalandı, çıkmadı. O zaman kabartma tozuna göre unun az geldiğini düşünmüştüm, sanırım sende de aynı problem oldu.
inş. daha sonraki denemelerinde güzel sonuçlar alırsın...
sevgiler...