Pages

  • RSS

27 Mart 2009

Elmalı Çatlak Kek & Peynirli Rulo Börek

Nilgün'ün Sofrasındaki elmalı kek ve peynirli rulo börek...

IMG_68282


Elmalı Çatlak Kek
Tarifi arkadaşımdan alırken dikkatimi çeken içinde hiç yağ olmamasına rağmen yumuşacık olmasıydı. Arada ağzınıza gelen elma parçalarıyla nefis bir kek, ismini de pişerken üzerinin çatlamasından alıyormuş.

Malzemeler:


  • 3 adet yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1/2 su bardağı ceviz
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 3 adet elma

Hazırlanışı: Önce yumurta ve şeker çırpılır, un, kabartma tozu ve tarçın elenerek eklenir, dövülmüş ceviz eklenir, karıştırılır. En son kabuğu soyulup fındıktan biraz büyük olacak şekilde doğranmış elma eklenir karıştırılır. Düz bir fırın kabına kek harcı dökülür. 150 derecede 45-50 dk pişirilir.

Not: Arkadaşımın keki pişirdiği fırın kabı yaklaşık 23*35 cm. civarında.
Bu kek düşük ısıda uzun sürede pişiyormuş.

~~~~~~~~

Peynirli Rulo Börek


Nilgün'ün Sofrasındaki iki aşamada hazırlanan yumuşacık ve lezzetli börek...

Malzemeler:
  • 3 adet yufka
  • 6 çorba kaşığı yoğurt
  • 2 adet yumurta
  • 150 gr. katıyağ (eritilir, soğutulur)

İç harcı için: peynir, maydanoz

Üzeri için: Kaşar peyniri

Hazırlanışı: Öncelikle yoğurt, yumurta ve katıyağdan oluşan sos malzemeleri karıştırılır. 1. yufka tezgaha yayılır, üzerine sos sürülür, 2. ve 3. yufka içinde aynı işlem yapılarak (3 kat yufka aralarında sos olacak şekilde) hazırlanır. En üsteki 3. yufkanın üzerine de sos sürülür. Tepsi büyüklüğüne göre 4 kenarından kare olacak şekilde katlanır.Kalan sostan üzerine de sürülür. 190 derecede ısınmış fırına verilir, üzeri kızarana kadar pişirilir. (yaklaşık 25 dk. pişiyor.) Fırından çıkınca üzeri önce folyo ile sıkıca kapatılır, folyonun üzerine de ıslak mutfak bezi kapatılır. Ilıyınca üstü açılır, iç malzemesi(peynir+maydanoz) yayılır. Boşluk kalmayacak şekilde sıkıca rulo yapılır. Kaşar peyniri rendelenmiş veya dilimler halinde rulonun üzerine konulur. Tekrar fırına verilir, kaşarlar hafif kızarana kadar pişirilir. Dilimlenerek sıcak servis edilir.

Notlar: Üzerindeki kaşarları fazla kızarırsa servis için dilimlerken kesimi zor olur.
*Bu böreği mutlaka sıcak servis edin, lezzeti çok daha güzel oluyor.

ilgili bağlantılar;
* Nilgün'ün Sofrası
* ELMA-YE; elmalı kahveli kek
* elmalı muffin
* patatesli dilim börek

Bu tarifi deneyenler;
* Peynirli Rulo Börek ~~Birsel

19 yorum:

Pelin dedi ki...

Haticeciğim,
Elmalı kekin tarifini bekliyordum zaten çok hoşuma gitti. Yağsız olması daha da cezbetti beni.
Halley pasta hakkındaki soruna gelince canım,
Pastayı teyzem yapmıştı ama yerken ara krema evet yoğun bir kremaydı. Tekrar sosa evet bulanabilir tabi.
Umarım aydınlatıcı olmuşumdur:)
Sevgiler

Adsız dedi ki...

ohh ne güzel gözüküyor kahvaltıdada fena olmaz yanii :)

Adsız dedi ki...

Haticecim elmalı kekler çok güzel görünüyor gerçekten de, puf puf kabarmışlar. Rulo böreğin iki aşamalı oluşu da çok hoşuma gitti. Ellerine sağlık canım:).
Sevgiler...
aslı

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Her ikiside muhteşem görünüyor ağızlara layık. Ellerine sağlık arkadaşım.

Sevgiler...
Özlem...

pelince dedi ki...

Hatice elmalı kek nefis gözüküyor,hafif olmuş hemde...Ama aklım çıtır çıtır olmuş böreklerde kaldı...Hafta sonu denemek istiyorum...Malzemesi az ve kolay olunca daha çok seviyorum...

Güzel bir hafta sonu diliyorum..

Sevgiler..

Adsız dedi ki...

İkisi de birbirinden leziz görünüyor.Böreği en kısa zamanda deneyeceğim kısmetse.
Sevgiiler...

Sevgi Küçük dedi ki...

Kekte börekte harika gözüküyorlar. ellerinize sağlık.
sevgiler

Zehra Gürgen dedi ki...

Bu böreği bekliyordum bende..gerçekten yapılışı biraz farklı.Deneyeceğim,bakalım böyle olacakmı benimkide?

sevgiler..

Mutfak Havlusu dedi ki...

rengi bile çok afilli olmuş.

bahar dedi ki...

Benim burda ki favorim rulo börek. ben de bu ara sık sık yapıyorum, arşivimde beklemede zaten fotoğrafı.Ancak ben katı değil sıvıyağ kullanıyorum. Size afiyet olsun sevgili Hatice'ciğim.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
kekten mutlaka cok güzel ve hos bir koku yayilmistir pisirirken evin icine, böreginde sicak sicak ne iyi giderdi olsaydi simdi, hersey icin ellerine saglik diyorum.

Selamlar ve öptüm..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

VALLA NE DİYEYİM HARİKALAR..
HALA AKLIM PATLICAN SALATASINDA. BAKİİM DONDURUCUDA PATLICAN VARMI HALA :)))
(inşş inşş vardır:)
İYİ HAFTALAR SEVGİLER HATİCECİĞİM..

HÜLYA dedi ki...

ooof bayıldııım hele börekte aklım kaldıı. gerçekten değişik bir tarif.. tıpkı rulo kek gibi önce pişirp sonra sarıyoruz enfeees görünüyor...

afiyet şeker olsun canıım

Yaren dedi ki...

Her iki tarifte süper ellerine saglik canim.Ben peynirli rulo böregin tarifini aldim,listeme ekledim,mutlaka denemek isterim.Sevgiyle kal:)

Hatice dedi ki...

Pelinciğim umarım dener ve beğenirsin, cevabın için de çok teşekkür ederim...

Sevgili Leman, yanında çayla birlikte ne güzel de yenir:))

Aslıcığım beğenmene çok sevindim, pratik bir börek ve sıcak servisi daha güzel oluyor...

Sevgili Özlem çok teşekkür ederim...

Sevgili Pelin çok teşekkür ederim, börekler çıtır çıtır değil de biraz yumuşak oluyor, eğer yumuşak börekleri seviyorsan denemeni öneririm, ben de sana güzel bir hafta diliyorum...

Sevgili Müjde teşekkürler, böreği denediğinde de beğenirsin umarım...

Sevgili Sevgi ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkür ederim...

Zehracığım umarım beklediğine değer, iki aşamalı olarak hazırlanan bir börek, yumuşak böreklerden hoşlanıyorsan bunu da seveceğini düşünüyorum, şimdiden kolay gelsin...

teşekkürler Zeynep...

Baharcığım benim de daha önceden eklediğim bir rulo böreğim vardı, bunun yapılışı daha farklı, senin tarifini de merak ettim, en kısa sürede eklersin umarım...

Kevserciğim hele de tarçın kokusu değil mi:)

Nunucuğum inşallah dondurucunda patlıcan kalmıştır:))
bu salatayı denemeni öneririm, senin elinden ayrı bir lezzetli olacağına da eminim:)

Hülyacığım aynen rulo pasta gibi:))

Yarenciğim teşekkürler, denediğinde de beğenirsin umarım, sonuçtan beni de haberdar et olur mu?

hepinize güzel bir hafta diliyorum, sevgilerimle...

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Börek de, Kek de nefis görünüyor. Böreği kesinlikle deneyeceğim. Buna benzer bir keki İngilizce kursuna giderken bir arkadaşım getirmişti. Gerçekten yumuşacık, harika bir kek. Uzun zamandır yapmıyordum, hazır evde elmalar varken deneyeceğim. Sevgiler.

Mutfak Havlusu dedi ki...

ikiside çok güzel ama elmalı çok tatlı duruyor deneyeceğim.

Adsız dedi ki...

Elmalı çatlak keki mutlaka denicem. tam istediğim gibi hafif..

Hatice dedi ki...

şimdiden kolay gelsin, denediğinizde sonucu paylaşırsanız sevinirim...