Pages

  • RSS

15 Eylül 2005

ELMA-YE; elmalı kahveli kek



Aslında elmalı o kadar çok tarif varki seçim yapmakta insan zorlanıyor. Diğer bloglardaki arkadaşlar eminim elmalı nefis lezzetler hazırlamışlardır. Elmalı kurabiye, elmalı tart ve elmalı kek en sevdiğim lezzetlerden...
Ben de ne zamandır kahveli kek yapmak istiyordum hazır etkinlikte konu elma olunca içine elma eklemeyi düşündüm ve elma-kahve ikilisi güzel oldu...
Malzemeler:
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 100 gr. tereyağ
  • 2 adet yumurta
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1 çorba kaşığı granül kahve
  • 1+3/4 su bardağı un(2 bardak un da olabilir)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 adet elma
Hazırlanışı:
  1. Oda sıcaklığında yumuşamış tereyağ ve şeker mikserle iyice çırpılır.
  2. Yumurtalar teker teker eklenerek çırpılır, süt eklenip çırpmaya devam edilir.
  3. Un ve kabartma tozu elenerek eklenir, mikserin düşük ayarında çırpılır.
  4. En son granül kahve eklenir, yine mikserin en düşük ayarında veya tahta kaşıkla kahveler fazla ezilmeden sadece karışana kadar karıştırılır.
  5. Kalıba dökülür, üzerine ince ince doğranmış elmalar hamura batırılarak dizilir.
  6. 160-170 °C ılık fırında pişirilir.
  7. Kalıbında ılıklaşana kadar bekletilip servis tabağına alınır. İstenirse üzerine pudra şekeri serpilebilir.

Afiyet Olsun...

33 yorum:

Tuhfe dedi ki...

Kahveli kek hiiiiç duymamıştım, kolay ve lezzetli görünüyor. Teşekkürler Hatice.

Yesim dedi ki...

Kahveli kek,kahveli kurabiye,kahveli pasta çooook severim,eminim elmaya da çok yakışmıştır.Ellerine sağlık...
Bu arada geçmiş olsun,umarım herşey yolundadır.

Adsız dedi ki...

Sevgili hatice havuçlu ve kayısılı kek tarifinden sonra kek tariflerini hep deniyorum yiyenler tarafından beyeniliyor güzel tarifleri paylaştığın için tşk. Bunuda en kısa zaamanda deneyeceğim ellerine sağlık....

Thinker Bell dedi ki...

Her zaman kahvenin elmaya çok yakıştığını düşünmüşümdür.Bir arkadaşım elmanın kabuklarını soyduktan sonra biraz limon sıkıp üzerine kahve serper.Harika bir tadı oluyor.Eminim bu ikili kekte de hoş bir lezzet oluşturmuşlardır.Ayrıca çok ta güzel görünüyor.Elinize sağlık!

Hanife dedi ki...

Harika bir tarif bu. Fotograf nasilda guzel cikmis.. ellerine saglik.

Adsız dedi ki...

Merhaba Hatice, cok güzel bir fikir bulmussun Kahveyi Elmaya eslik etmekle :)
ellerine saglik

Adsız dedi ki...

Sevgili Hatice eline sağlık çok güzel görünüyor kekin...

Basak dedi ki...

Hatice, kekin dokusu çok hoş görünüyor, nasıl öyle olmuş? Eline sağlık, keşke şimdi yanımda olsa da bir parça yiyebilsem...

Hatice dedi ki...

teşekkürler tuhfe, denersen yorumunu da beklerim...

yeşim ben de kahveli lezzetleri çok seviyorum:) geçmiş olsun dileğin için de teşekkürler, hala hastanede babam, inşallah en kısa zamanda eski sağlığına kavuşur.

selen yorumun beni çok mutlu etti, umarım bu keki de beğenirsiniz...

elmayla kahve birbirine çok yakıştı gerçekten, kahveli tadları seviyorsanız denemenizi öneririm...irlandalı kız,
hanife, burcu, özgül, melek, nalan kaplan güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim...

Doruk dedi ki...

Görüntü nefis! Elma ve kahve ikilisini merak ettim, deneyeceğim.
Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Hatice ellerine sağlık. Kek çok güzel görünüyor.

Dilek'ce dedi ki...

Elma ve kahve benim icinde yeni ama cok hos, birbirine uyacagini düsünüyorum. Iyi ki eklemissin ve yeni bir lezzet yaratmissin Hatice! En güzel tarifler böyle ortaya cikiyor sanirim. Ellerine saglik!

Adsız dedi ki...

Ellerinize saglik ne kadar hos gorunuyor,

Ilk firsatta deneyecegim cunku elmayi da kahveyi de cok severim...

Sevgilerimle,
Işıl

yEşiL dedi ki...

Elma ve kahve - henüz hic yemedim ama kahveyi cok severim. Cok güzel bir kek tarifi bu tskler :)

Banu Ucak dedi ki...

Hatice kahve denince akan sular durur benim için! Elimdeki tariflerin dışına çıkıp sevdiğim tatları eklemeye bayılırım ama kahveyi bu kadar sevmeme rağmen bu güne kadar böyle bir şey hiç aklıma gelmemişti. Ellerine sağlık...

Hatice dedi ki...

başak, ben kahveyi en son eritmeden ekledim ve fazla karıştırmadım, elmaları da ince ve küçük olacak şekilde dilimledim.

güzel yorumlarınız için hepinize ayrı ayrı çok teşekkür ederim:))kahve severlere de bu keki denemelerini öneririm, tabi bu arada sonuçla ilgili yorumlarınızı da paylaşırsanız sevinirim:)
sevgilerimle...

melda dedi ki...

denemeye değer :) harika görünüyor, ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Sevgili Hatice
kekini hafta sonu yaptım annemlere götürdüm hep beraber afiyetle yedik.......değişik lezzetler için tşk.

Hatice dedi ki...

teşekkürler melda...
selenciğim afiyet olsun...

yuvakuran dedi ki...

Cok guzel !

pinomino dedi ki...

Merhaba Hatice,
ne guzel tariflerin var, son derece guzel bir anlatim, istahi kabartan fotograflar...bence bu kadar emek ileride harika bir yemek kitabi olarak kutuphane raflarimizda yerini almali! Ellerine saglik, gorusmek uzere:)

Adsız dedi ki...

teşekkürler yuvakuran...

merhaba pino, o güzel yorumunu okuyunca nasıl mutlu oldum anlatamam :))
çok teşekkür ederim...insallah ilerde neden olmasın:))

Adsız dedi ki...

Merhaba,
ElmaYE den mutlaka bir tarifi deneyecektim.Kahve yi görünce dayanamadım ilk olarak sizin tarifi denedim.Gerçekten bire bir bi tarifmiş.Çok kolay ve lezetli oldu.Artık kapınızı daha sık aşındıracağım kesin..

Hatice dedi ki...

keki deneyip beğenmene çok sevindim tozlu, her zaman beklerim :)
denediğin tariflerin yorumlarını da bizlerle paylaşırsın umarım, güzel lezzetlerde görüşmek üzere...

Doruk dedi ki...

Merhaba Hatice,
Dün, Doruk kek isteyince, seninkini denedik. Çok güzel oldu. Doruk çırpma işini üstlenince kolay da oldu. Teşekkür ederiz, güzel tarifin için.

Hatice dedi ki...

oğlunun eli değdiğinden daha bir lezzetli olmuştur kekin, afiyet olsun burcu :)

Adsız dedi ki...

eline sağlık haticeciğim..çok leziz bir keke benziyor kahveli-elmalı kombinen..

Hatice dedi ki...

teşekkürler deryacım, yorumlarını özlemiştim:))

Hatice dedi ki...

teşekkürler xtralarge...

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Keki dun denedim, yumusacik ve leziz bir kek oldu, paylasitigin icin cok tesekkur ederim.
Henuz bu tarifi yapmamis olanlara kisa bir bilgi vereyim.
170 Derecelik firin icin 45 dakika pisirmek yeterli oluyor.

Sevgiler
IŞIL

Hatice dedi ki...

merhaba ışıl, keki deneyip beğenmene çok sevindim, paylaştığın için de çok teşekkür ederim...
sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba hatice, ellerine saglik süper bi tarif, ben bu tarifi ramazandan hemen önce denedim. sonuçlar, kahvelerin görüntüsü süperdi, damla çikolata gibi durdular, sekeri az geldi, ama üzerine elenen pudra sekeri dengeledi, tadi görüntüsü harikaydi. s1k yapilacaklar aras1na eklendi. kahveyi çok seven biri olarak bir fincan sütlü nescafeylede elma çay1ylada çok güzel gidiyor...

Hatice dedi ki...

teşekkürler rabia, tarifi deneyip, sonuçtan memnun kalmana çok sevindim, afiyet olsun...