Pages

  • RSS

11 Mayıs 2005

patatesli dilim börek


Bu börekleri tv de görmüştüm, ben biraz değiştirerek hazırladım.
Buzlukta saklanıyor olması da büyük kolaylık, tavsiye edebileceğim bir lezzet...

Malzemeler:
  • 3 adet yufka
  • 100 gr. tereyağ(eritilmiş)
  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı süt
  • 5 adet orta boy patates(haşlanıp, rendelenmiş)
  • 100 gr. beyaz peynir
  • 100 -150 gr. kaşar peyniri(rendelenmiş)
  • tuz, karabiber, kırmızı pul biber
  • istenirse 1/2 demet maydanoz
üzeri için:
  • 1 yumurta sarısı veya 2 kaşık yoğurt + zeytinyağı karışımı
  • susam, çörekotu
Hazırlanışı:
  • Eritilmiş tereyağ, yumurta, süt çırpılıp içine haşlanıp rendelenmiş patates, beyaz peynir ve kaşar peyniri rendesi ve baharatlar eklenerek çırpma teliyle iyice karıştırılır.
  • 1. ci yufka tezgaha serilip, kenarları kesilerek kare şekline getirilir. Patatesli harç yufkanın her tarafına sürülür. Kenarlardan kesilen parçalar da harcın üzerine yerleştirilip harçtan sürülür. 3 yufka da aynı şekilde hazırlanıp en üste yine harç sürülür.
  • Yufkanın bir kenarından başlayarak rulo şeklinde sıkıca sarılır. Streç filme sarılarak dolapta 2-3 saat dinlendirilir(1 gece bekletilirse daha iyi olur). Dolaptan çıkarıp 1,5 - 2 parmak kalınlığında dilimleyip yağlanmış tepsiye dizilir.
  • Üzerlerine yumurta sarısı veya zeytinyağı + yoğurt karışımı sürülüp susam, çörekotu serpilir. Önceden ısıtılmış 180°C - 200°C de pişirilir. İstenirse böreklerin pişmesine yakın üzerlerine kaşar peyniri rendesi serpilebilir.

26 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu börekten bir arkadaşımda yemiştim. Çok lezzetli,yumuşacık bir börek. Ayrıca pişmeden buzlukta bekleyebilmesi de büyük avantaj. Elinize sağlık...

Hatice dedi ki...

evet aynen söylediğin gibi yumuşacık bir börek oluyor hatice.buzlukta saklanılmasını duymuştum ama hiç denemedim.teşekkür ederim.

Hanife dedi ki...

Cok istah acici bir goruntu. Ellerine saglik.. Kesinlikle deneyecegim..
Sevgiyle..

Minik Patikler dedi ki...

Bu borek harikadir, hem yapmasi cok kolay hem lezzeti cok guzel. Siddetle tavsiye ediyorum !!

Hatice dedi ki...

hanife ve minik patikler güzel yorumunuz için teşekkür ederim. hanife denediğinde de yorumunu beklerim....

Adsız dedi ki...

Merhaba sitenizle bugün tanıştım çok güzelmiş, sormak istediğim şey 3 yufkada üst üste konulup tek rulo oluyor değil mi?
Teşekkürler.
Songül

Hatice dedi ki...

teşekkür ederim songül hoşgeldin...
evet 3 yufka da üst üste konulup tek bir rulo yapılıyor...
denediğin tariflerin yorumlarıyla da aramızda olman dileğiyle...

Hanife dedi ki...

Bu boregi denedim. Hem de filo yufkayla.. Biraz goruntuler zayif olsa da lezzeti superdi.. Misafirlerime ikram ettim. esim onlar gelmeden yarisini goturmustu bile:))

Hatice dedi ki...

hanifeciğim afiyet olsun :)

Adsız dedi ki...

merhaba bende hafta sonu yaptım bu böreği ve o kadar çok övgü aldımki görüntüsü ve tadı gerçekten çok harika herkese tavsiye olunur teşekkürler ,bu arad sitenizi sürekli takip ediyorum başarılarınızın devamını dilerim

gülcem

Hatice dedi ki...

teşekkür ederim gülcem, böreği deneyip beğenmene de çok sevindim, sevgiler...

Adsız dedi ki...

bende bu böreği geçen hafta yaptım ve çok beğenildi.ben sadece ek olarak bir katına biraz sosis ekledim.tarifin için çok teşekkürler
bilgen

Hatice dedi ki...

teşekkürler bilgen...sosis de iyi fikir,patatesle sosis birbirine yakışır,ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Merhaba,böreğinize ait resimlere ve site adresinize Sevgili Dilek'in günlüğünde rastladım.Çok lezzetli olacağını düşünüyorum.Eski kaşar kullanarak deneyeceğim inşallah.Elinize sağlık.

Hatice dedi ki...

semanur hoşgeldin, denediğin zaman yorumunu da bizle paylaşırsan sevinirim...

Dilek'ce dedi ki...

Sevgili HAtice,
ancak yazabiliyorum ama böregini iki kez yaptim. Sadece ben patates böregi denilince sogansiz düsünemedigim icin kavrulmus sogan ve pulbiberi ekledim cok güzel oldu!
Tarif icin tskler!

Hatice dedi ki...

teşekkür ederim dilek, kavrulmuş soğan ve pulbiber eklemek de güzel bir fikir....

Adsız dedi ki...

Bu böreği önceden yapıp derin dondurucuya koydum bir kaç gün sonra iftara gelen misafirlerime pişirdim herkes çok beğendi ve tarif istedi harika oluyor yumuşacık hatta arasında yufka olduğu bile farkedilmiyormuş öyle dediler.Bugün gene yapıp haftasonu gelecek misafirlerime pişiricem.Teşekkürler elinize sağlık.

nurcan

Hatice dedi ki...

tesekkurler Nurcan, böregi misafirlerinin de begenmesine cok sevindim, önceden hazirlanip dondurucuda saklanmasi da buyuk kolaylik sagliyor..
sevgiler...

Unknown dedi ki...

Hatıcecım merhaba;
Bu boregı mısasfırlerım ıcın yapmayı planlıuorum ama sormak ıstedıgım bırsey var.3 yufkadan asagı yukarı kac borek elde edıyoruz?
Bu arada sıtemın uzantısı degıstı bana www.hayatintatlari.net adresınden ulasabılırsın.
Sevgıler

SONGÜL GİRGİN dedi ki...

İyi günler Hatice Hanım, bu börekten kaç tane dilim çıkıyor, cevabınız için şimdiden teşekkür ederim, kolay gelsin

Hatice dedi ki...

Songül Hanım merhaba, bu böreği yapalı çok uzun zaman oluyor, kaç tane çıktığını not almamışım maalesef, aşağı yukarı bir tepsi çıkıyor diye hatırlıyorum. Tahminime göre 15-20 adet çıkabilir. Belki göz kararı şöyle hesaplayabiliriz; Yufkayı boş halde iken kenarlarını kıvırıp, gevşek rulo sararak, 1 parmak kalınlığında kaç tane çıktığı ölçülebilir. Elimde yufka olsaydı bu şekilde hesaplayıp bilgi verebilirdim.
Denersen sonucu ve miktarını paylaşırsan sevinirim. Kolay gelsin...

Adsız dedi ki...

malzemelerin kaliteli ve yorumlarda da güzel övgü aldığını okuyunca misafirlerime provasiz yaptım Bu tarifinizi çok çok beğenildi elinize saglık tarif için teşekkürler...Elif

Hatice dedi ki...

Elif Hanım, beğenmenize çok sevindim, sonucu paylaştığınız için de teşekkür ederim, afiyet olsun...

Çiğdem Başar dedi ki...

Ben ,bu böreği daha önce yapmıştım ancak bulduğum tarifte yumurtaya bulanıp tavada kızartılıyordu ve ne yalan söyleyeyim çok leziz ama bir o kadar da ağır oluyordu.Şimdi sizinki gibi fırında deneyeceğim.Lezzetinden hiç şüphem yok çünki hazırlanış şeklinden dolayı yufkalar adeta böreğin içinde kayboluyor ve yumuşacık bir hamur işi yapmış oluyorsunuz.Tarif için teşekkürler,tekrar sizinki gibi yapacağım.

Hatice dedi ki...

hypnoposion, bu şekilde daha hafif ve lezzetli oluyor, umarım siz de beğenirsiniz.