Pages

  • RSS

16 Mart 2009

Zeytinli,Cevizli Tuzlu Kurabiye&Poğaça

IMG_4698

Tarifini Sofra dergisinin eski bir sayısından aldığım nefis tuzlu kurabiyeler. Ben poğaça şeklinde yuvarladım, tuzlu kurabiye tadında kıyır kıyır bir poğaça oldu.

Malzemeler:
  • 125 gr. tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çorba kaşığı sirke (elma sirkesi kullandım)
  • 1 tatlı kaşığı tuz (tuz eklerken zeytinin tuzunu gözönünde bulundurun, ben de bu miktar kafi gelmişti)
  • 1 çay bardağı çekirdeği çıkarılmış siyah zeytin
  • 1 çay bardağı çekilmiş ceviz
  • 3 su bardağı un (ben bir kısmını kepekli un kullandım)
  • 1 paket kabartma tozu
  • Kekik, pul biber (isteğe bağlı)
Üzeri için: 1 yumurta sarısı (yumurtanın kalan beyazını da hamurun içine ekledim), susam, çörekotu, ayçekirdeği içi vs.

IMG_4678

Hazırlanışı:

  1.  Oda sıcaklığında beklemiş tereyağı, zeytinyağı, sirke, yumurta beyazı, yoğurt ve tuzu bir kabın içinde karıştırın. 
  2. Karışıma küçük doğranmış zeytin, ceviz, un ve kabartma tozunu ekleyip yoğurun.
  3.  Yoğrulan hamuru merdaneyle düz bir zeminde parmak kalınlığında açın. Kurabiye kalıpları ile şekil verin.
  4. Yağlanmış fırın tepsisine dizin.
  5.  Fırça ile üzerlerine yumurta sarısı sürün.
  6.  Önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişirin. Bende 30-35 dk sürdü pişmesi.



Not: * 2,5 bardak un eklediğimde ele yapışmayan yumuşak bir hamur olmasına rağmen ben tarifteki gibi 3 bardağa tamamladım, bir kısmını da kepekli un olarak ekledim, sonuçta kıyır kıyır kuru pasta tadında bir lezzet çıktı ortaya.
Tarifte bir çimdik tuz yazıyordu, bu miktar ilk yapışımda az geldiği için ikinci yapışımda miktarı artırdım, sizler de kullandığınız zeytinin tuzluluk oranına göre ekleme yapınız. Ayrıca tuzlu kurabiyelerdeki hafif şekerli tadı sevdiğim için hamuruna şeker ekledim.
* Bu tuzlu kurabiyeleri ilk yaptığımda şekilli kalıplarla kesmiştim, ikincisinde yuvarladım.
* Tuzlu kurabiyelerin hamuruna dilerseniz kekik, pul biber de ekleyebilirsiniz, hatta tarifteki zeytin ve cevizi eklemeden de nefis bir tuzlu kurabiye elde edebilirsiniz.    
~~~~

Aşağıdaki fotoğraf ise 3 sene kadar önce şekilli kalıplarla yaptığım hali.
















Bu tarifi deneyenler;
* Bonibonlu çiçek kurabiyeler ve Cevizli-zeytinli kurabiyeler --Ab-ı hayat
* ZEYTİNLİ FINDIKLI TUZLU KURABİYELER -- Derin'in Pasta Salonu

37 yorum:

neslihan erzincan özgür dedi ki...

misler gibi olmuş kurabiyeler,ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

HUYSUZBALIK dedi ki...

Şu an nasıl acıktım, nasıl canım çekti anlatamam . Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyorlar. Sevgiler...

simayhobievi dedi ki...

eline sağlık arkadaşım çok leziz görünüyorlar

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Kurabiyeler harika görünüyor, ellerinize sağlık. Ben de denenecekler listeme almıştım ama ertelemiştim. Sizin sayfanızda gördükten sonra bir an önce denemeye karar verdim. Sevgilerimi gönderiyorum.

Cafe Gusto dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor..Ellerine sağlık...sevgiler...

Damak Tadı dedi ki...

Bu tarifi yıllardır kullanırım bende Hatice'ciğim..Hiç şaşmam elimde alışıktır anında şipşak kurabiye derim bunlara..))Ellerine sağlık tatlım,çok nefisler..Olsa kesin 2 tanesini yerdim..))

Afiyetler olsun tatlım..

HÜLYA dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK HATİCECİM. TUZLU KURABİYELERE BAYILIRIM TAM BENLİK OLMUŞLAR.

ELLERİN DERT GÖRMESİN TATLIM

SEVGİLER

sihirlirloklava dedi ki...

çok güzel görünüyor..ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Sevgili hatice Hn

O kadar güzel şeyler çıkarıyorsunuz ki valla işbaşındayken tamam bunu kesin eve gidince deneyeyim diyorum. Eve gidince yorgunluktan elimi kıpırdatamıyorum. Ama öyle güzel duruyorlar ki gelde yapma yani. Ellerinize sağlık. İnş.kendimde deneyecek gücü bulurum.

Sevgiler...

Hatice dedi ki...

Neslihancığım çok teşekkürler...

Sevgili Esin beğenmene çok sevindim, çok fazla vaktini almayacak bir tarif, denemeni tavsiye ederim...

Simayhobievi çok teşekkürler...

Sevgili Birsel ve İrem, denemekte acele et derim, nefis oluyorlar...

teşekkürler Cafe Gusto...

Gülcüğüm çok teşekkürler, hem tatlılar hem de tuzlular için harika bir tarif...

Hülyacığım çok saol...

Sihirli oklava çok teşekkürler...

Sevgili İsmini yazmayı unutan takipçim, isminizi de yazsaydınız çok memnun olurdum:)
Beğenilerin ve güzel yorumun çok mutlu etti beni, çalışınca akşam denemek zor oluyordur, belki hafta sonu yapabilirsin, inşallah en kısa zamanda deneme gücü bulur, afiyetle yersin, şimdiden kolay gelsin...

herkese sevgiler...

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Üzerindeki o kabarmaktan oluşmuş çatlaklar çok cezbetti beni. Çıktısını aldım, cumaya pişireceğim bir arkadaşıma kahvaltıya giderken. öptüm, Esra

sarımutfak-hande dedi ki...

nefis olmuşlar cnm ellerin dert görmesin
sevgiylekal...

Zehra Gürgen dedi ki...

Zeytin ve cevizi birlikte hiç kullanmadım. Ama demekki yarın sabaha bizim kahvaltı sofrasında da zeytinle ceviz kavuşacaklar birbirlerine :))

Çok güzel kurabiyeler elerinize sağlık.

sevgiler..

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

Hatice'cim süper bir kurabiye ellerine sağlık.Böyle zeytinli tuzlulara bayılırım,birde ceviz girmiş işin içine daha da bir süper olmuş.
Blog konusunda gerçekten bir durağanlık yaşadım.Ama geçti çok şükür yeniden yazmaya başladım.İnşallah daha güzel tariflerde görüşürüz.Şimdilik hoşçakal.

Disalce dedi ki...

ceviz ve zeytinin bi arada olması çok değişik geldi bana...nefis bir ikili olmuş..

ellerine sağlık canım...

Pelin dedi ki...

Haticeciğim,
Vişneli muffinlerde kabartma tozu yok. Muffinlerden yaklaşık 15-16 tane çıkmıştı.
Senin bu kurabiylerin de nefis olmuş.Ellerine sağlık.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Hem ceviz, hem zeytin, hem kurabiye daha ne olsun ki?
Ellerine saglik...

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık Haticecim. Haftasonu kahvaltısına yakışır bence.
Sevgilerimle...

Hatice dedi ki...

Sevgili Esra kıyır kıyır harika bir hamuru var, umarım pişirmiş ve beğenmişsinsir.

Sarımutfak, taze nane çok teşekkür ederim...

Sevgili Zehra, şimdiden afiyet olsun:)

Semracığım ceviz ve zeytin yakıştı birbirine...
Zaman zaman pek çoğumuzda oluyor, tekrar yazmana çok sevindim...

Sevgili Disal, zeytin ve cevizi birlikte kullanmasanda hamurunu denemeni tavsiye ederim, kıyır kıyır nefis bir tadı var...

Pelinciğim cevabın için çok teşekkürler...

Lavantin hepsi birarada değil mi:))

teşekkürler Pınarcığım...

herkese sevgilerimle...

Zehra Gürgen dedi ki...

Hatice'cim yaptım kurabiyeleri, gerçekten çok güzel oldular.Yiyen herkes çok çok beğendi :))
İzninle blogumda yayınladım.Çok teşekkürler

sevgiler
www.derininperievi.blogspot.com

Hatice dedi ki...

Zehracığım beğenmene çok sevindim, senin de ellerine sağlık, afiyetler olsun...
elbette, yayınlaman beni çok sevindirir, hemen bakıyorum:)
sevgiler...

canikom dedi ki...

selammmm. tarifinizi1çaykaşığı kekik ilavesi ile yaptım ve yemelere doyamadım..çoooooook leziz bir tarif tşk derim.....

Hatice dedi ki...

tarifi deneyip beğenmenize çok sevindim, afiyetler olsun:)
sonucu paylaştığınız için de tşk ederim:)

Adsız dedi ki...

VERDİĞİNİZ TARİFLERDE KAÇ TANE KURABİYE ÇIKTIĞINIDA EKLESENİZ KEŞKE ...

GÜZİN dedi ki...

çok güzel görünüyorlar annemde biraz sonra yapıcak ellerinize sağlık :)sevgilerimle

Hatice dedi ki...

Sevgili Güzin, umarım deneyip, beğenmişsinizdir:)

SONGÜL GİRGİN dedi ki...

Günaydın Hatice Hanım, ben tarifi yapmak istiyorum ama siz biraz kepekli un katmışsınız, ben biraz tam buğday unu katsam olurmu, kolay gelsin

Hatice dedi ki...

Songül Hanım merhaba, ben tam buğday unu hiç kullanmadım, eğer hamurişlerinde kullanıyorsanız bu tarifte de kullanabilirsiniz.
Pek çok blogda hamurişlerinde tam buğday unu kullanıldığına rastlıyorum, artık ben de kullanma düşüncesindeyim:)
Sonucu merakla bekleyeceğim, kolay gelsin:)

SONGÜL GİRGİN dedi ki...

Hatice Hanım günaydın, yarın misafirlerim gelecek, bende bu kurabiyeyi dün akşam yapıp derin doncurucuya attım, yarın sabah pişireceğim, hamuru yoğrurken zeytinden dolayı rengi değiştimi, tadını çok merak ediyorum, kolay gelsin

Hatice dedi ki...

şehir dışında olduğum için cevabım gecikti umarım sıkıntı olmamıştır.
Kullanılan zeytin çok yumuşaksa ve hamur da çok yoğurulduysa rengi kararabilir diye düşünüyorum,hatta kalıpla keserek hazırladığım halin fotğrafında zeytinden dolayı biraz değiştiğini farkediyorum.
Sonucu paylaşırsan sevinirim, özellikle hamuru pişirmeden derin dondurucuya kaldırınca sonuç nasıl oldu merak ettim:) kolay gelsin...

SONGÜL GİRGİN dedi ki...

Günaydın Hatice Hanım, hafta sonu pişirdim, benimkisinde zeytin tadı yoktu ama ceviz tadı çok güzeldi, biraz da kepekli un kattım kıyır kıyır bir tadı oldu, bennim zeytinlerim yağlı olduğu için biraz yıkadım belki ondan olmuş olabilir, cevizin verdiği tad çok güzel.

Hatice dedi ki...

Ceviz hamurişlerine yakışıyor doğrusu, belki zeytinin cinsinden dolayı tadı çok belirgin olmamıştır. sonucu beğenmene çok sevindim, sevgiler...

Hatice dedi ki...

Ceviz hamurişlerine yakışıyor doğrusu, belki zeytinin cinsinden dolayı tadı çok belirgin olmamıştır. sonucu beğenmene çok sevindim, sevgiler...

canikom dedi ki...

bugün bu nefis tarifi denedim.2 ölçü yapıp yarsınıda peynirli ve dereotlu yaptım.çok güzel oldu tşk ederim...iyi akşamlar......

Hatice dedi ki...

Tarifi deneyip, beğenmenize çok sevindim, peynir ve dereotu ilavesiyle de çok güzel olmuştur, sonucu paylaştığınız için ben tşk ederim, sevgiler...

Nalan Ünal dedi ki...

Bugün denedim tarifinizi, çok lezzetli oldular teşekkür ederim paylaşımınız için. Kocaman sevgiler

Hatice dedi ki...

Nalan Hanım tarifi deneyip beğenmenize çok sevindim, afiyet şifa olsun. Sonucu paylaştığınız için teşekkür ederim, sevgilerimle...