Pages

  • RSS

20 Ağustos 2007

elmalı muffin


Bu tarifi Emel Başdoğan'ın hazırladığı Tefal'in yemek kitabından aldım. Tarifte mikser yerine küçük rondo kullanılıyordu, ben de o şekilde hazırladım. Sonuçta yumuşacık nefis muffinler çıktı ortaya. Ancak üstü için hazırlanan karışım hamura tam yapışmadığı için servis sırasında dökülmeler oldu bu nedenle cevizli karışımı üzerlerine döktükten sonra, kaşığın tersi ile bastırmanız iyi olacaktır.

Malzemeler(12 adet için):
  • 1 adet ekşi elma
  • 2 adet yumurta
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 tutam tuz
  • 75 gr. oda ısısında tereyağı
  • 150 gr. un
  • 1 paket kabartma tozu
üstü için: 1 avuç ceviz, 3 yemek kaşığı şeker, 1 çay kaşığı tarçın
Hazırlanışı: Elmanın kabuklarını soyup, minik küpler halinde doğrayın.
Rondoya yumurtaları(tarifte yumurtalardan birinin akı eklenmiyordu, ben ekledim)yumurta, şeker, süt, tuz ve tereyağını ekleyip karıştırın.Un ve kabartma tozunu ekleyip çok kısa süre çalıştırın. Rondonun kesici ucunu çıkarıp, elmaları ekleyin ve kaşıkla karıştırın. Muffin kalıbına malzemeyi paylaştırın. Üzerine iri kıyılmış ceviz, şeker ve tarçın karışımını serpin. 170 derecede 15-20 dk. pişirin.
Kitaptan bir not: Aynı muffin hamuru ile elma yerine, portakal kabuğu rendesi, çikolata parçaları, havuç rendesi veya üzüm gibi malzemeler kullanarak çeşitlemeler yapabilirsiniz.
Bu tarifi deneyenler;
*Fındıklı elmalı muffin ~~ Pastacı papatyalar 

17 yorum:

Behiye dedi ki...

Haticeciğim ben de elmalı muffin yapmıştım, üzerine de böyle karışım kullanmıştım. 1 kaşık tereyağı ile karıştırıp koyarsan daha iyi sonuç verebilir, daha az dökülmesi ve pişerken yağla birlikte hamura karışması açısından. Ellerine sağlık. Sevgilerimle.

Hatice dedi ki...

merhaba Behiye'ciğim senin muffinler de nefis görünüyor, önerin için de çok teşekkür ederim, bir dahaki sefere öyle deneyeyim...
sevgiler...

İLKAY dedi ki...

haticeciğim merhaba,
bugün denedim muffinleri...
ceviz yoktu fondık ekledim...bir de sıvıyağ ile yaptım...
nefisti yumuşacıktı....tairf için sağol...
ellerine sağlık....
ilkay

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Hatice'ciğim,
Ne kadar şık ve lezzetli görünüyor muffinlerin.Görüp imrenmmek elde değil ki.)Ellerine sağlık canım.

Kandilin kutlu olsun.

Sevgilerimle.

Hatice dedi ki...

İlkay'cığım sonuçtan memnun olmana çok sevindim, afiyet olsun...

teşekkürler Gül'cüğüm, senin de kandilin mübarek olsun...

İLKAY dedi ki...

Hatice'ciğim tekrar selam,

günlüğümü ziyeret edip yorum bırakma inceliğin için çok teşekkür ederim.
Bu arada senin sitenden birçok tarif denemiş bulunmaktayım.Hepsinde de sonuç çok mutlu etti belirtmek istedim.Mesela yeşilli kurabiyem de senin sitenden...o da nefis oldu canım.
Tekrar teşekkür ederim.
Görüşmek dileğimle,
ilkay

Unknown dedi ki...

HAtice geri dondun demek.BEn henuz Tr ye gitmemisken arada baktigimda sayfan ayni idi hep.Sevindim dondugune ve guzel tariflere.Ilk sayfadakiler bile superler.

Gorusuruz artik.
Sevgilerimle
GUlenay

NiNo dedi ki...

harika olmus ellerinize salgik

Hatice dedi ki...

merhaba İlkay, yorumun sayesinde o güzel sitenden haberdar olmuş oldum...tariflerin sonuçlarından memnun olman beni çok sevindirdi, site amacına ulaşıyor demekki:) bundan sonra da hep güzel sonuçlar alman dileğiyle...görüşmek üzere...

Gülenay döndüm canım sağolasın, görüşürüz...

teşekkürler Nihan...

İLKAY dedi ki...

Haticeciğim merhaba,
Bu arada ben siteni izlediklerime ekledim...
izin almam gerekiyor muydu ben sana bir sorayım dedim...
yanlış bir şey yapmak istemiyorum...
bu arada sitende gerçekten deneyip başarılı olamadığım olmadı şimdiye kadar...diğer başka sitelerde yani güvenilir olanlar da bile heyezana uğradım ama senin tariflerin de asla...yani siten kesinlikle aamcına ulaşmış durumda ama devamını bekliyorum ben tabii ki...
Bir ara tarif eklemez olmuştum nasıl üzülmüştüm bilemezsin...çok konuştum ben sanırım::)))
görüşmek üzere canım,
sevgiler,
ilkay

İLKAY dedi ki...

AYYY aceleden OLMUŞTUN kelimesini yanlışlıkla OLMUŞTUM yazmışım....özür diliyorum ,düzeltiyorum...
ilkay

Unknown dedi ki...

muffinler harika görünüyor...güzel bir hafta sonu dilerim...

Hatice dedi ki...

İlkay'cığım tabiki ekleyebilirsin, çok sevinirim, ben ekledim bile:)
motive edici güzel sözlerin için de çok teşekkür ederim. Sen yaparken içine sevgini kattığın için çok daha lezzetli olduklarına eminim, ben sadece deneyip memnun kaldığım tarifleri paylaşıyorum, senin de aynı sonuçları alman mutlu etti beni. daha sık güncellemek istiyorum ama bebekle pek mümkün olmuyor, şu sıralar da diş çıkartıyor, bundan sonra daha sık güncellerim inşallah.
sevgiler...

teşekkürler Seçil, sana da güzel bir hafta sonu dilerim...
sevgiler...

Figen Karavas dedi ki...

Hatice merhaba,
Ne diyeyim ben sana bilemiyorum, zira Emel Basdoğan ın bu kitabı bende de vardı ve ben bu Elmalı Muffinleri yapardım favorimdi, ancak kitabı arkadasım aldı ve bir daha da getirmedi kaybetti !... nasıl üzülmüştüm bu tarifi not etmedigim için ve cokta guzel tarifler vardı o kitapta.
neyse cok uzun oldu ama beni bir anda seneler evveline goturdun canım, sanrıım 7 sene oldu ?

Ellerine saglık ben hemen kopyalıyorum tarifi vallahi cok sevindim.

Sevgiler,
Figen

Hatice dedi ki...

Figen'ciğim kitabının kaybolmasına üzüldüm, (ki benim de içinde güzel tarifler olan bir dergim ciltletmeye verdiğimde kaybolmuştu da hala aklım o dergidedir) ama neyseki aradığın tarifi bulmana çok sevindim. O dönemlerde tefalden birçok ürün alınca vermişlerdi bu kitabı, güzel bir kitap gerçekten. Kitaptan istediğin tarifler varsa sana gönderebilirim..
sevgiler.

Adsız dedi ki...

muffinlerin çok güzel olmuş.ellerinize sağlık

Hatice dedi ki...

güzel yorumun için teşekkür ederim Hande..sevgiler...