Pages

  • RSS

20 Aralık 2008

Muzlu Muffin


Geçtiğimiz haftalarda evde epey bir muz stoğu birikip, muzların olgunlaşma hızına yetişemeyince ne zamandır denemek istediğim muzlu kek-muffin için fırsat buldum. Kısa bir araştırmadan sonra Sevgili Ufuk'un muzlu muffin tarifini bir kaç küçük değişiklikle uygulamaya karar verdim. Muffinler evde çok sevildi ve tekrar yapılacaklar listesine eklendi. Muzun kattığı aroma - çikolata parçaları ile nefis oldu.
Tarifin orjinaline buradan ulaşabilirsiniz, benim yaptığım değişiklikler renkli yazıyla olan kısımlar.
Ayrıca bu tarifi PDÇSE 31'e evsahipliği yapan Sevgili Çapankızı Mutfakta'ya gönderiyorum, kendisine daveti için teşekkür ediyor, kolaylıklar diliyorum...


Muzlu Muffin 
Malzemeler:
  • 2 adet yumurta
  • 2 çay bardağı toz şeker + 1 çay bardağı esmer şeker (1,5 çay bardağı toz şeker + 1 çay bardağından 1 parmak eksik esmer şeker kullandım, yeterli geldi)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ(ben sızma zeytinyağı kullandım)
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 paket vanilya (kullanmadım yerine 1 çorba kaşığı hindistan cevizi ekledim)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 çay kaşığı tarçın (hamurun bir kısmına tarçın ekledim, tarçın yakıştı)
  • 2 su bardağı un 
  • 1 çay bardağı iri dövülmüş ceviz
  • 1 çay bardağı parça çikolata
  • 2 adet olgunlaşmış muz
Hazırlanışı: Oda sıcaklığındaki yumurtalar ile şekerleri, şekerler eriyinceye kadar iyice çırpalım (3-4 dk çırptım). Sırası ile sıvıyağ ve sütü ilave ederek çırpmaya devam edelim.
Tüm toz malzemeyi beraberce eleyerek birbirine karıştıralım ve sıvı malzemeye karıştırıp çırpmaya devam edelim.
Muzları çatal yardımı ile ezelim. Püre haline getirmemize gerek yok. Hafif parçalı olarak ta ezebiliriz.
En son olarak muz, ceviz ve çikolatayı karıştırıp, bir spatula yardımı ile karıştıralım.
Muffin kağıtlarımızı, muffin kaplarının içine yerleştirdikten sonra, taşmayacak şekilde, kek malzemesini, kalıplara paylaştıralım. Benim muffin kağıtlarım biraz irice idiler ve 15 adet muffin çıktı.
Muffinlerimizi önceden 180 derecede ısıtılmış fırında, batıracağınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin. Yaklaşık 20 dakika kadar süren pişme süresi, her fırında değişebilmektedir. Bu sebeple en doğru kontrol yöntemi kürdan yöntemidir.


Notlarım: Kullandığım çay bardağı ölçüsü 2 çay bardağı = 1 su bardağı (200ml.)
3,5 çay bardağı un kullandım ama 4 çay bardağını da kaldırır gibi geldi.
**12 muffin kağıdına paylaştırmıştım harcı, çok doldurulmaktan bazısında taşmalar oldu. 1 parmak eksik doldurmak yerinde olacaktır.
**Parça çikolata çok yakışıyor, çikolatanın bir kısmını rendeleyip bir kısmı ufak parçalar halinde kesilerek eklenebilir.Ben evdeki çikolatalar yeterli gelmeyince pek rağbet görmeyen üzümlü drajelerden ekledim.
ilgili bağlantılar;
* elmalı, portakallı, bademli muffin
* elmalı muffin
* limonlu haşhaşlı topkek
* erikli tartölet
* limonlu, hindistancevizli muffin

14 yorum:

Mutfak Havlusu dedi ki...

bugün ing. kursunda ara verince canım yemekte istemiyor ama böle kekim olsaydı çantamda güzel olurdu hemde çok güzel olurdu:)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

bencede çok leziz bir seçim.
yıllardı severek yaparım..
hata azcık tarçında ekleyerek..
afiyet olsun, sevgiler canım

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Ellerine sağlık. Kalan muzları değerlendirmek için de çözüm :)))

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

günaydın
kahvemin yanına bir tane alabilirmiyim?ellerinize ve yüreğinize sağlık
gülücük dolu,sevgi dolu ve huzur dolu bir hafta diliyorum
www.anilarvemutfagim.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Haticecim merhaba
Bir kek tutkunu olarak tarifin hoşuma gitti, muffin bazı durumlarda çok el oyaladığı için ben kek kalıbı kullanmayı tercih ediyorum.Bu tarifi normal kek kabılıbınada uygulayabilirmiyiz...
Ellerine sağlık...

Disalce dedi ki...

nefis bir tarife benziyor...

ellerine sağlık....

bizim evde muz birikecekte bende görcem.....kızım çok seviyor...

ama bu muffinler için biraz çalabilirim herhalde kızımdan...

öpüyorum canım...

Saliha dedi ki...

canım arkadasım ellerıne saglık..aılecek muza bayılırıs:)canım senı mimledim sayfama gelmenı rıca edıyorum,ayrıntıları gorursun..sevgıler sayggılar:)

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık canım lezzetli görünüyor.

Adsız dedi ki...

Harika olmuslar, ellerine saglik canim. Güzel bir hafta gecirmeni diliyorum, sevgiler.

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,leziz görünüyor....Selamlar.........

sevimin sayfasi dedi ki...

muffinler nefis görünüyor
ellerine saglik

Damak Tadı dedi ki...

Hatice'ciğim,bende muzlu muffinleri ve kekleri çok severim..Özellikle pişerken mutfağa yayılan o koku beni mest eder..))Çikolata çok yakışıyor muzlu muffinlere..Bende seninle ve arkadaşlarla hem fikirim..))eLLERİNE SAĞLIK CANIM BENİM..SEVGİLERLE..

HÜLYA dedi ki...

ellerine sağlık canım.. gerçekten enfes bir görüntü çıkmıış ortaya... afiyet bal şeker olsun...

sevgiler

Hatice dedi ki...

Zeynepciğim bence de çok iyi olurdu:)

Nunucuğum teşekkürler, başta tarçını eklemekte tereddüt etmiştim ama yakıştı...

Zerrin hem de çok lezzetli bir çözüm:))

anılarvemutfagim ziyaretin ve sıcacık güzel yorumun için çok teşekkürler...

Zerrinciğim haklısın, tarif klasik kek gibi hazırlanıyor, kek kalıbında da olur diye düşünüyorum... ben de kalıbı yağlamak zor geliyor diye daha zahmetli olan muffini seçiyorum:))

Disal teşekkürler, bizde de aynı durum, bu sefer biraz abartmışız, muzlar yemeyle bitmeyince en iyi çözüm bu muffinler oldu:))

Salihacığım teşekkürler, sana yazmıştım:)

Lezzetdurağı, Senem, Serinmavi ve Sevim ziyaretleriniz ve güzel yorumlarınız için çok teşekkürler...

Gülcüğüm çok teşekkürler, çikolata çok yakışıyor dediğin gibi, hem küçükler için daha cazip oluyor:))

Hülyacığım beğenmene çok sevindim, çok teşekkürler...

herkese sevgiler...