Pages

  • RSS

07 Haziran 2015

Damla çikolatalı kurabiye

IMG_80481

Geçen sene piknik için yapmıştım bu kurabiyeleri, çok beğenilmişti:)


Damla çikolatalı kurabiye (kakaolu ve sade)
Malzemeler:
  • 125 gr oda sıcaklığında yumuşamış tereyağı
  • Yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 1 adet yumurta
  • 2 yemek kaşığı süt
  • 1 su bardağından 2 parmak eksik toz şeker-esmer şeker karışımı
  • 2 yemek kaşığı hindistan cevizi
  • 1 su bardağının üçte biri nişasta üzerini tam buğday unu ile tamamladım
  • Aldığı kadar un
  • 1 paket kabartma tozu
  • Damla çikolata

Hazırlanışı:

  1. Tereyağı, sıvıyağ, şeker, yumurta ve sütü karıştırın. 
  2. Üzerine nişasta-tam buğday unu, kabartma tozu ve 1 bardak kadar un ilave edip, yoğurun. 
  3. Hamurun kıvamı yumuşakken ikiye ayırdım bir kısmına kakao ve yeterince un, diğerine de sadece un ilavesiyle yoğurdum. 
  4. Unu ölçemedim, kakaoyu da rengine göre(1 kaşık kadar) ilave ettim.
  5. Her iki hamura da damla çikolata ekleyip, hafifçe yoğurdum.
  6. Hamurdan parçalar alıp yuvarlamadan elimle şekil verdim, tepsiye dizdim. 
  7. Bu aşamada tepsideki kurabiyelerin üzerine damla çikolata yerleştirebilirsiniz.
  8. 170 derecede 20-25 dk pişirdim.
Afiyet Olsun...



3 yorum:

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık harika kurabiyeler bunlar çok lezzetli bir atıştırmalık sevgiler

Nalan Ünal dedi ki...

Denenecekler listeme eklendi bile:)

Hatice dedi ki...

Sevgili Özgen, çocuklar da çok sevdi, denemenizi tavsiye ederim:)sevgiler...

Sevgili Nalan, mutlaka deneyin derim, inşallah siz de beğenirsiniz:) sevgiler...