Pages

  • RSS

08 Şubat 2010

Mini Katmer Poğaça

IMG_0177

Sevgili Şaziye'nin katmer poğaçasını denemediyseniz mutlaka denemenizi tavsiye ederim. Ev halkının da beğenerek yediği bu poğaçaları daha önce eklemiştim. Son 2-3 seferdir de boyutlarını küçülttüm, en son yaptığımda ise süt yerine yoğurt suyu kullandım. Evde yoğurdun genellikle katı kısmı yenildiği için suyu kalıyordu, bu seferde bu suyu değerlendirmek için katmer poğaça yapmaya karar verdim ve sonuç başarılıydı.


Tarif için buraya bakabilirsiniz.
Yaptığım değişiklikler;

1) Bu defa süt yerine yoğurt suyu kullandım.

2) Hazırlanan hamuru 12 bezeye ayırdım. Her parçayı un-nişasta ile açarak 6 şarlı 2 grup yaptım. İkinci altılı grubu hazırlarken ilk altılı grubu buzdolabında beklettim.
İlk altılı grubu büyük boyda açarken ikinci altılı grup yine dolapta bekledi.

Büyük boy açtığım hamuru bazen 12 bazen 16 üçgene kesiyorum, çocuklar sade sevdiği için genellikle sade hazırlıyorum. Daha ayrıntılı tarife buradan bakabilirsiniz.
Bu şekilde 32 tane mini katmer poğaça elde ettim. Daha büyük isterseniz 16 yerine 12 üçgene de kesebilirsiniz.

Aşağıdaki fotoğraf daha önce yaptığım mini katmer poğaçalar...

25 yorum:

Sevil Şahin dedi ki...

haticecim ellerine sağlık sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

hatice hanımm ellerinize sağlıkk nefis görünüyorr bittim görüntüye..

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık harika olmuş çörekler mutlu haftalar çok öptüm.

HÜLYA dedi ki...

ellerine sağlık haticecim nefis görünüyor... elimi uzatıp alasım geldi...

Esra dedi ki...

Şahane bir lezzet,ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

ellerine saglik nefis görünüyorlar afiyet olsun canim.

Unknown dedi ki...

ellerine saglik nefis görünüyorlar afiyet olsun canim.

LEZZETİKRAM dedi ki...

eline sağlık canım ,tadı da çok güzel olur çay saatine çok yaparım
sevgiler

İnci Yemek dedi ki...

Haticecim bu poğaçayı biz de çok
severek yiyoruz,senin tarifinle ile de deneyeceğim:)ellerine sağlık canım.iyi haftalar..

Eya dedi ki...

Sevgili Hatice...ellerine saglik, bende cok severim bu pogacayi, ama bir kez de senin usulünle yogurt suyu ile deneyecegim zira harika görünüyorlar...

sevgiler

zehra

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık...

Bende çok seviyorum mini mini daha cici olmuşlar...

Saliha dedi ki...

ellerine saglık arkadasım,kendisi minik ama lezzeti cok nefis,bende bırdahakıne mınık deneyeyım:)

rumma dedi ki...

Canım gerçekten çok sevimliler, pastane poğaça gibi maaşallah yumuşacık oldukları her hallerinden belli...

ellerine sağlık ,sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis görünüyor canım,ellerine sağlık..Sevgilerle..

Adsız dedi ki...

haticecim eline sağlık..kalabalık bi misafir grubuna ölçüleri 2kat kullanmak gerektir herhalde..bunlar bi lokmalık olmuşlar:)..derya

Zehra Gürgen dedi ki...

haticecim ellerine sağlık canım. Çok güzel görünüyor.Bende çok seviyorum bu katmerleri, senin tarifi deneyeceğim.
Ahh bu arada tebrik ederim !! Soft bowl yarışmasını kazanmışsın, kutlarım canım :)

sevgiler

birsence dedi ki...

çok severim ellerine sağlık canım....

*****
bu ay YE ETKİNLİKLERİ'nin ev sahipliğini ben yapıyorum..Davet yemekleri konulu etkinliğime senide mutlaka bekliyorum....

Narince dedi ki...

Çok güzel, küçük küçük. Geçen gün ben de yaptım misafirlere, çok beğendik, ama küçük değildiler, bu da hoş bir fikir, ellerine sağlık Hatice'ciğim.

Calibe'nin Mutfağı dedi ki...

Arkadasim pogacalar nefis görünüyor yumusacik insan yemeye doyamaz..
Sevgiler
Cali

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ne kadar güz görünüyorlar haticeciğim..
ve ne kadar isterdim bir tanesini almayı :(

sarmaşık dedi ki...

Ben de katmer poğaçaları denemiş ve tarif defterime yıldızlarla not almıştım, minikleri de daha bir güzel olur ellerinize sağlık :)

Hatice hanım geç yazabiliyorum ama ben dolapta beklemiş yumurta aklarıyla da yapıyorum bir fark olmuyor yapabilirsiniz. Tarif Emine Beder'in tarifidir ve pişirme kısmı benim son yöntemimle yaptığımda hep başarılı oluyor umarım dener ve beğenirsiniz. sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Haticecim dün akşam gelecek olan misafirlerime öğlende bu poğaçadan yaptım ve buzdolabında geleceklerine yakına kadar beklettim..evet gerçekten güzel oldular ama boş olanlar peynirli olanlara rağmen daha bi sert oldu..bunun sebebi ne olabilir ki..birde ben hamuru ufak hallerine getirirken nişastayla açtım aceba ondanmıdır ki diye düşündüm..peynirliler ısıtıncada çok yumuşacık oldular..artık sık sık yaparım:)..derya

Hatice dedi ki...

Deryacığım poğaçayı deneyip beğenmene çok sevindim, afiyetler olsun:)
son yaptığımda dolapta bekleterek hazırlamıştım, ama bunun sertleştireceğini sanmıyorum, sade olanlarda aynı sorunu ben de yaşamıştım, ben nişasta ve unu karıştırıyorum, hafifçe hamuru açacak kadar serpiyorum.
aslında tarifteki şekilde yaptığımda, hatta hamurlara poğaça şekli vermeden yani hamuru açma aşamalarında dolapta bekletiyordum ama tepsi mayası için dışarda bekletiyordum, sadelerde pek sorun olmuyordu, tabi peynirlisi çok daha güzel oluyor. aklıma gelen belki peynir yerine içine yağ sürsek, faydası olurmu bilmiyorum, denemek lazım:)

Adsız dedi ki...

Merhaba Hatice Hanim

çok güzel seyler yapiyorsunuz daha denemedim çünkü bir sorum var 2 çeçit çay bargdayi var, hagisini kullaniyorsunuz ???

Teseküler

Umm Tasnim

Hatice dedi ki...

çok teşekkür ederim Umm Tasnim.
Ben küçük çay bardağı kullanıyorum, eğer tarifteki miktarı artırmak istersem de ince belli ajda diye tabir edilen büyük çay bardağını kullanıyorum.
kolay gelsin şimdiden, denediğinizde sonucu paylaşırsanız sevinirim...