Pages

  • RSS

15 Mayıs 2009

Katmer Poğaça

IMG_71071

Blog dünyasında çok meşhur olan Sevgili Şaziye'nin katmer poğaçalarını denemek için çok geç kalmışım, harika bir lezzet oldu. Zor göründüğü için hep erteliyordum, en sonunda geçen ay gelen misafirlerime yaptım, çok beğendiler. Bu hafta tekrar oğlumun beslenmesine koymak için yaptım, bu sefer hamurları açarken nişasta kullandım, çok daha güzel oldu. Hem evdeki un stoğu sadece hamuruna yettiği için hem de yorumlardan ulaştığım sitede nişasta kullanmanın daha iyi sonuç verdiğini okuduğum için denemek istedim, sonuç başarılı!
Aşağıdaki tarifte renkli yazılar benim uygulamalarım.

IMG_71191

Katmer Poğaça
Malzemeler:
  • 1 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 yumurta (akı içine, sarısı üstüne)
  • 20 gr yaşmaya (veya 1 yemek kaşığı kurumaya) (1 paket instant maya kullandım)
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 2 çay kaşığı tozşeker (1 yemek kaşığı şeker kullandım)
  • Aldığı kadar un (yaklaşık 3,5 su bardağı kullandım) (3 bardaktan az fazla un kullandım)
  • İsterseniz hamuruna 1 çay kaşığı mahlep ekleyebilirsiniz.
Arasına; 75 gr tereyağ (oda sıcaklığında yumuşatılmış)
İç harcı için; 100 gr beyaz peynir
Patatesli yapmak isterseniz; 1 orta boy patates +1 küçük soğanın 1/4 ü yeterli oluyor.
Kıymalı yapmak isterseniz; 150 gr. kıyma + 1 küçük soğan yeterli oluyor.


Hazırlanışı:

  1. Önce maya çok az ılık suyla eritilir. 
  2. Ilık süt, sıvıyağ, tuz, şeker, yumurta akı ve un ile ele yapışmayacak yumuşaklıkta bir hamur yapılır. (Ben bu aşamayı ekmak yapma makinasında yaptım) Mayalanması beklenmeden 8 parçaya ayrılır.
  3. Her parça üzerine hafifçe nişasta serperek tabak büyüklüğünde açılıp, üzerine yumuşak tereyağından ince bir tabaka halinde sürülür(Ben tereyağını 7 eşit parçaya ayırarak ve oda sıcaklığında iyice yumuşatarak kullandım, her parçayı açıp tezgahtayken üzerine tereyağı sürdükten sonra diğerlerinin üzerine koydum).
  4. Hamurlar üstüste dizilerek, her parçada bu işlem tekrarlanır. En üsttekine yağ sürülmez.
  5. Üstüste dizilmiş hamurlar fazla ezmeden yavaş yavaş 60-70 cm çapına gelinceye kadar büyütülür. 
  6. Sigara böreği sarar gibi kesip, arasına iç harç koyulur, sarılır. Ben 16 üçgene ayırdım.
  7. (Sarılmış poğaçaları tepsiye dizip tepsinin üzerine hamurlara değmeyecek şekilde büyük bir poşet geçirdim)30-40 dakika mayalandırıp, üzerine yumurta sarısı sürülür ve 180 derecede üzerleri kızarana kadar pişirilir. (Pişmesi 20-25 dk. sürüyor)

 
Afiyet Olsun...




Not: *Ben hamur yoğurma işini ekmek yapma makinasında yaptım. Makinanın haznesine önce hafif ılık süt, fındıkyağı, yumurta akı, onun üzerine 3 bardak unla kapattım, bir köşesine tuz, bir köşesine şeker koydum, unun ortasını hafifçe açıp mayayı ekledim ve hamur programını seçtim. Arada kapağını açıp kıvamını kontrol ettim, çok az daha un ilavesi yaptım, ele yapışmayan yumuşak bir hamur olması gerekiyor.(3+1/4 bardak un aldı) Hamur yoğurma işi bitip mayalanmaya geçtiğinde makinayı kapatıp hamuru içinden çıkarttım(benim makinamda bu işlem 20 dk. sürüyor). Tezgaha aldığım hamuru 8 parçaya ayırıp diğer işlemlere devam ettim.
Gerçekten ekmek yapma makinasında hamur yapmak büyük rahatlık:)
*Ekmek makinasından hamuru çıkardığımda hafif ele yapışır gibiydi, bende çok hafif un serperek tezgahta hamuru toparladım, bu şekilde hazırladığım poğaçalar çok güzel oldu, bir sonraki yapışımda sanırım unu fazla kaçırdım biraz kuru olmuştu, bu nedenle hamurun yumuşak olması çok önemli, unu azar azar ekleyin.
*Hamur sıcak havalarda durdukça mayalandığı için hızlı hareket etmek gerekiyor. Belki açılan hamurlar üstüste dizildikten sonra kısa bir süre dolapta dinlendirilse daha iyi olabilir.
*İç harcını çok koyarsanız sarması zor oluyor.
*İsterseniz ara katlarda kullanacağınız yağ miktarını artırabilirsiniz...
*Tepsi mayası için sıcak günlerde sanırım 30 dk. veya daha az yeterli olur. Bir dahaki yapışımda öyle deneyeceğim.
*Benim hamurum 60-70 cm. çapından daha küçük oldu, bir dahaki sefere daha çok bezeye ayırıp iki grup halinde hamurları açmak istiyorum...
*Poğaçalar pişip soğuduktan sonra buzdolabı poşetlerine koyup derin dondurucuya kaldırdım, sabahları çıkartıp taze taze oğlumun beslenmesine koydum. Fırında ısıtabilir yada az miktarda ısıtmak istiyorsanız alüminyum folyoya sarıp tavada ısıtabilirsiniz, yeni pişmiş gibi oluyor.   
Poğaçalar tükendi ve yenisi için talepler geldi:))


ilgili bağlantılar;
* çay daveti
Bu tarifi deneyenler;
*
Katmer Pogaça -- ×÷ Betül Mutfakta ÷×

42 yorum:

Sevgi Küçük dedi ki...

ellerine sağlık. fotograflardan gördüğüm kadarıyla tüm emeğine değmiş. çok iştah açıcılar gerçekten.
sevgiler

Pembe Tatlar dedi ki...

Ohh canım nefis olmuşş ellerine sağlık:)
Hayırlı cumalar...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

ellerine sağlık canım.bu poğaçaları çok seviyorum beni de hiç yanıltmadı.nişastalı yapmamıştım,deneyeceğim.sevgilerimle...

Banu dedi ki...

merhabalar,
Bende bu mayali pogacalari
yapiyorum. Fakat diger arkadaslarda gordugum kadariyla nisasta koyan olmamisti.Benim tarifimdede nisasta var gercekten nisastali harika oluyor yapacak arkadaslara duyrulur
Ellerinize saglik
Sevgiler..

İnci Yemek dedi ki...

Bu poğaçaları bir defa çok acele ederek hazırladım nefisdi gerçekten evde talep çok bir daha yapmak şimdilik kısmet olmadı.nişasta kullamını sonradan blogları dolaşırken okumuştum şimdi sizin kullanımızla daha ikna oldum çok nefis görüntü olmuş ellerinize sağlık benim içinde bir tane yeyin lütfen:)sizi izlemeye devam ediyorum.sevgiler..iyi hafta sonları diliyorum.

yeşim dedi ki...

haticecim canım benim harika olmuşlar ellerine yüreğine sağlık...yaptığın her şey mükemmel görünüyor.daha önce bu poğaçaları bende yapmıştım.ama senin tarifinle yeniden yapıcam arkadaşım...izmirden kocaman öpücükler yolluyorum sana...sevgiler....iyi hafta sonları...

Narince dedi ki...

Ben de bu tarz bir çalışmayla kruasanlar yapıyorum. Mayalı hamurla uğraşmak, eve yayılan koku, ulaşılan yumuşak tatlar çekilen bütün emeklere değiyor bence. Elleriniz dert görmesin, yiyenlere yarasın.

Hatice dedi ki...

Sevgi çok teşekkür ederim:)

teşekkürler pembe tatlar sana da hayırlı cumalar...

Neslihan nişastalı dene mutlaka ama fazla serpme nişastasını, kolay gelsin şimdiden...

Banu çok teşekkürler tavsiyen için...

İnci ben de ilkini aceleyle misafirin geleceği gün ha gayret deyip yapmıştım:)
Şaziye tarifini ilk eklediği günden beri işin içinde hamur açma var diye erteliyordum, ama korktuğum gibi değilmiş:)
sana da güzel bir hafta sonu diliyorum...

Yeşimciğim yorumun içimi ısıttı:)
çok teşekkür ederim...
Bir de nişastalı dene, senin gibi bir ustanın elinden daha bir lezzetli olacaktır.
Bende sana güzel bir hafta sonu diliyorum, İzmire sıcacık sevgiler...

Necla aslında kruvasan hamuruna benziyor ama kruvasanda daha fazla yağ var sanırım, bir de dolapta bekletiliyor diye biliyorum...
Bu biraz daha dışı çıtır içi yumuşak içi kat kat bir lezzet oluyor. Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim...

herkese sevgilerimle...

mujdenin denemeleri dedi ki...

Ellerine sağlık Haticeciğim.Nefis görünüyorlar.Bu poğaçalar benim de favorim ama nişasta ile hiç denemedim.Bir dahaki sefere bir de böyle deneyeceğim.Sevgiler...

Saliha dedi ki...

merhabalar,arkadasım,canımm.....
sık yaptıgım bır poğaça ama yayınladım mı yayınlamadımmı ınan hatırlamıyorum,hemen arsıvıme bakıcam:DD
nısasta fıkrı cok guzel hatta gectıgımız hafta yapmıstım bılseydım nısastayla yapardım:D ama haftayada mısafırlerıme yapıcam bakalım nasıl olcak...ellerıne saglık..cok taze ve cıtır duruyooooo...

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, harika olmus tek kelime ile.
Sevgilerimi gomderiyor, guzel bir hafta sonu diliyorum.

LEMAN dedi ki...

sıcagı kalmadıysa buzluktan lütfen çayımın yanına yalvarıyımmı bak beklıyomm müthiş duruyor

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Hatice'cigim,
Bana pudingde ki yumurta ile soru sormussun. Ben orjinal tarifine sadik kalmaya calistim, Eger yumurta kokusunu soruyorsun, koku hic yoktu. Sadece cikolata tadi geliyordu ama yumurta sayisini azaltinca da degisiklik olacagini zannetmiyorum, denemk lazim.
Sevgiler ve selamalr.

PASTASEHRİ dedi ki...

Hatice ellerine sağlık.. öyle ayrıntılı anlatmışsın ki şahsım adına teşekkür ederim. hiç yapmadım ama denyeceğim.
sevg,ilerimle
Funda

Betül MUTFAKTA dedi ki...

Kokusunu alir gibiyim.. Yaninda bir bardak çayla harika giderdi simdi :)) Ellerine saglik.. Iyi hafta sonlari

zerrin dedi ki...

Uzun zamandır benimde tarif arşivimde yer alan ama bir türlü denemeye fırsat bulamadığım bir tarif...Sendende tam not aldıysa denemeye değer diye düşünüyorum.Nişasta ile açmak konusunda verdiğin bilgi için teşekkürler..Sevgiler canım...

Adsız dedi ki...

ellerine saglik canim
pogacalarin gercektende super gorunuyorlar
emegine deymis afiyetle yenmis:))
daha ne olsun:))

guzel bir hafta sonu tatili dilerim canim

www.yenitadlar.blogcu.com

neslihan erzincan özgür dedi ki...

canım kuponları milliyet gazetesinden biriktirdim ama bu sayısında lezzet de veriyor bir kutu sanırım.iyi hafta sonları canım.sevgilerimle...

Narince dedi ki...

Evet Hatice, kruasanda söylediğin gibi daha çok yağ var ve dolapta bekletiliyor. Benim limonlu muffinlere gelince, garanti bir tarif olunca, çocuklar yine limonlu isteyince, neden kendimi riske atayım deyip aynı kek harcını muffin kılığına soktum. Limon suyu katmadım, sen istersen katabilirsin tabii. Gönlünce bir hafta sonu diliyorum, sağlıcakla kal canım.

Zehra Gürgen dedi ki...

Haticecim harika görünüyor.Anlatımın, aşamalı fotoğrafların çok açıklayıcı olmuş.
Buna benzer börek yapıyorum ben.Geçen gün hatta nişasta ile açtım gerçekten daha gizel oldular. Birde bu şekilde deneyeceğim.Buzdolabında saklamakta çok iyi fikir.
Ellerine sağlık canım.

sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

Kruvasan gibi duruyorlar,ellerine sağlık Hatice!.

Pelin dedi ki...

Haticeciğim,
O kadar güzel ve detaylı anlatmışsın ki hemen yapasım geldi inan. Ellerine sağlık
Sevgiler

sarımutfak-hande dedi ki...

mrb cnm
poğaçalarda kek de süper olmuş ellerine sağlık.bezeli pastamı sormuşsun tavsiye ederim yap yumurta kokmuyor bezelerde yumuşamıyor tam yaz pastası
sevgiyle kal cnm

Disalce dedi ki...

benimde ne zamandır aklımda...bi türlü deneme fırsatım olmadı...

harika görünüyor..ellerine sağlık haticecim...

atesböcegi dedi ki...

harika olmus harika. ellerine saglik canim. bende cok yaparim. nefis oluyor. canim mutlu bir hafta diliyorum. sevgiler.

ipek dedi ki...

Çok çok lezzetli görünüyorlar. İştahım açıldı valla. Ellerine sağlık.

TAZE NANE dedi ki...

Ellerine sağlık ne kadar güzel görünüyorlar.
Bayıldım........

Adsız dedi ki...

ÇOK LEZZETİ GÖRÜNÜYORLAR CANIM...NASILDA KABARMIŞLAR...ELLERİNE EMEKLERİNE SAĞLIK...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Hatice'cim,
gercektende bu katmer pogacalar pek bir sükse yaptilar bizim blog aleminde, ama hakli olarak, seninkiler de süper basarili olmuslar canim benim, senin elinden kacar mi ama dimi, ellerine saglik diyorum.

Bana bir soru sormustun son yorumunda, su benim pandispanyaya kattigim (Küchle biskuit perfekt) ile ilgili, senin icin onun bir paketini tartinin üzerinde bugün tarttim ve tam 25 gram geldi bir tanesi, yani icerigi sadece un ve nisastadan olusuyor, gerci tarifin kendisinde de nisasta ve un vardi, valla bende anlamadim ama yine de sana bildirmek istedim, bu pandispanya tarifini de onlarin tarif önerilerinden aldim ben hatta.

Mandalina konservesini oralarda bulamamaniz gercekten cok yazik, valla ben onlarsiz yapamam.

Ben yine roman yazdim, seni kocaman öpüyorum ve hemen kaciyorum..hoscakal..

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik..inan cok güzel görünüyorlar..lezzetide eminim cok nefistir..en yakın zamanda deneyecegim..bi sorum var..simdi hamurlar üst-üste konulduktan sonra hepsini bir tane hamur haline getiriyoruz degilmi?..bir hamurdan kac tane cikiyor?..ve bu malzemelerle kac pogaca cikiyor?..sevgilerimle derya

Hatice dedi ki...

Deryacığım beğenmene çok sevindim, inşallah denediğinde tadını da beğenirsin...

Hamuru 8 bezeye ayırıp tek tek tabak büyüklüğünde açıyorsun, aralarını yağlayıp üstüste koyuyorsun, en üstekini yağlamıyorsun. Sonra bu 8 katlı hamuru yufka büyüklüğünde açıp tek bir yufka elde ediyorsun. İster 12 ister 16 üçgene ayırıp içini koyup, yanlarını katlayıp rulo sarıyorsun.
Toplamda kestiğin üçgen sayısı kadar yani 12 veya 16 adet poğaça elde ediyorsun.En alttaki fotonun üzerine tıklayarak poğaçanın boyutlarını görebilirsin.

Hamuru yumuşak tutmanı tavsiye ederim, o zaman daha lezzetli oluyor, eğer yağlı poğaçalardan hoşlanıyorsan aralara sürdüğün yağ miktarını biraz artırabilirsin.

Şimdiden afiyet olsun, umarım yazdıklarım açıklayıcı olmuştur, kolay gelsin, sevgiler...

Hatice dedi ki...

Müjde çok teşekkürler, nişastayla denemeni tavsiye ederim...

Salihacığım misafirlerine yaptığında eklersin eğer eklemediysen, bir de nişastalı dene beğeneceğini umuyorum...

Aybike çok teşekkürler...

Lemancığım buzlukta da kalmadı, beklersen ben sana tazesini yapayım:)

Aybike cevabın için çok teşekkür ederim, sanırım yumurtayı kıvam için kullanıyorlar, başka çikolatalı pudinglerde de rastlamıştım...

Funda umarım yazdıklarım faydalı olmuştur, denemeni tavsiye ederim, takıldığın yer olursa cevaplamaya çalışırım...

Betül yanında çayla afiyetle yeniyor:))

Zerrinciğim Şaziye poğaçaları 3 sene önce yayınlamış, ben ancak deneyebildim, darısı başına:))
Yiyenler beğendi, tavsiye ederim...

Nurcancığım aynen dediğin gibi afiyetle yendi:)

Neslihan teşekkürler cevabın için...

Neclacığım benim de aklımda denemek, ama bakalım ne zaman sıra gelecek. Limonun kattığı o ekşiliği sevdiğimden limonun suyunu da eklerim diye düşünüyorum, sonuçtan haberdar ederim seni...

Zehracığım senin böreği merak ettim, sayfanda varmıki, eğer kolay birşeyse denemek isterim, zira hamur açma konusunda acemiyim...

haklısın Zeynep:)

Pelinciğim deneyimlerimi aktardım sadece, faydası olmuştur umarım, denemeni tavsiye ederim...

Hande çok teşekkürler.
Bezeli pasta güzel görünüyordu, çiğ yumurtayı kokusundan değil de sağlıksız olduğu söylendiği için tüketmemeye çalışıyoruz, farklı bir şekilde yapılabilir belki, teşekkürler cevabın için...

Disalciğim ben de denemeden gözümde büyütüyordum ama o kadar da zor değilmiş, ben ilk denememi misafirin geleceği gün yaptım, inşallah sen de dener ve beğenirsin...

Ümmühan, İpek, Taze nane, Didem ziyaretleriniz ve güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim...

Kevserciğim çok teşekkürler:)
ayrıca cevabın için de çok teşekkür ederim, değişik bir tarifmiş, o ürünü kullanmadan nasıl olur acaba?
Belki ilerde buraya da gelir mandalina konservesi, pastacılık hızla ilerliyor!

hepinize güzel bir hafta sonu diliyorum, sevgiler...

Betül MUTFAKTA dedi ki...

Tek kelimeyle HARIKA oldular ya.. Gerçekten çok begendim. Sayfamda yayinladim.. Çok tesekkürler :))

yesildomates dedi ki...

nefis görünüyo..
çaylan harika gider..

bu arada halley pastanızı denedim..görmek isterseniz ziyaretime beklerim..
paylaşımın için teşk.
gerçekten harika bir lezzet oldu...
sevgiler...

Hatice dedi ki...

Betülcüğüm afiyetler olsun:)

yeşildomates çok teşekkür ederim, pastayı deneyip beğenmene de çok sevindim, hemen geliyorum ziyaretine...

sevgiler...

otomatikkepce dedi ki...

Milföy hamurundan yapılmış sanki nefis görünüyor 16 adet az gelir bize 2 ölçü yapmam lazım:)
tarifinizi blogumda yayınlayabilir miyim?
elinize sağlık
otomatikkepce hülya

Adsız dedi ki...

Merhaba Haice,
Uzun suredir size yazamadim, ama inanin sitenizi yakindan takip ediyorum. Katmer pogacayi denedim ve super oldu, denemeyenlere tavsiye ederim, hemen hepsi tukendi ve ikinci siparisler alindi. Ellerine kollarina saglik, saglicakla kal,
Sevgilerimle
Mine (New York)

Hatice dedi ki...

Sevgili Hülya denediğinde de beğenirsin umarım.
Elbette kaynak göstererek yayınlaman mutlu eder beni:)

merhaba Mine, yeniden yorumlarını görmek ne güzel:) yorumlarını göremeyince merak ediyordum, sen fırsat buldukça yaz olur mu.
katmer poğaçayı beğenmene çok sevindim, afiyetler olsun:)
benden de sevgiler...

zeynep dedi ki...

Benim çok canım istedi çok şahane görünüyor ve yumuşacık.Ellerinize sağlık.Bİr sorum olacak size açmış olduğunuz tabak büyüklüğündeki yufkaları tek tek mi büyütüp kesiyorsunuz yoksa aynı baklama hamuru gibi bütün açılmış tabak şeklindeki hamur bir tek hamur mu oluyor benim aklım karıştıda:)

Teşekkürler.

Hatice dedi ki...

evet baklava gibi, tabak büyüklüğünde açılan 8 hamur aralarına yumuşamış yağ sürülerek üstüste diziliyor, sonra un serpilerek büyük bir yufka elde ediliyor. umarım anlatabilmişimdir:)
kolay gelsin...

Adsız dedi ki...

bu poğacayı sade yapsak nasıl oLuyor birde bu ölçüleeerle mi 32 tane yaptınız cevaplarsanız sevinirim....fatmanur

Hatice dedi ki...

Fatmanur Hanım, ben çocuklar için sade yapıyorum, tabi peynirli hali çok daha güzel oluyor, bazen sadesi kuru olabiliyor, bunun için isterseniz iç harç yerine çok az tereyağ sürebilirsiniz.
Bu ölçülerle 32 adet yapıyorum ama fotoğraftakilerden daha küçük boyda oluyorlar, şu linkteki boyda
http://semaver1.blogspot.com/2010/02/mini-katmer-pogaca.html

Denediğinizde sonucu paylaşırsanız sevinirim, kolay gelsin.

Eğer daha büyük boyda olmasını isterseniz şu linkteki gibi hamurun ölçülerini artırabilirsiniz,
http://semaver1.blogspot.com/2011/04/cay-daveti.html