Pages

  • RSS

28 Haziran 2005

çikolatalı, granül kahveli tatlı



Hafta sonu arkadaş toplantısı için bu tatlıyı yapıp götürmüştüm. Tarifi televizyondan aldım(yeşil elma programında 1. olmuştu), ben tariften farklı olarak içine muz ekliyorum.

Malzemeler:

1. kat için:

  • 1 paket vanilyalı puding
  • 2, 5 su bardağı süt
  • 1 paket pötibör bisküvi
  • 1 su bardağı ceviz (ben daha az ekledim)
  • 1 adet muz
2. kat için:
  • 2 poşet krem şanti
  • 1 su bardağı soğuk süt
  • 1 çorba kaşığı granül kahve
3. kat için:
  • 1,5 kahve fincanı un
  • 3 kahve fincanı şeker
  • 1,5 kahve fincanı kakao
  • 1 çorba kaşığı nişasta
  • 3 su bardağı soğuk süt
  • 2 adet yumurta sarısı
  • 50 gr. tereyağ
Hazırlanışı:
  • 1. katın yapılışı: Vanilyalı puding süt ile pişirilip, ılıtılır. İçine bisküviler irice kırılır. Cevizler de iri iri kırılıp eklenir. Muz önce dörde kesilip dilimlenerek eklenir. Hepsi karıştırılır, borcama yayılarak buzdolabında soğumaya bırakılır.
  • 2. katın yapılışı: Krem şanti ve soğuk süt çırpılır, granül kahve eklenir, tekrar çırpılır. Soğumaya bırakılan 1. katın üzerine sürülür, tekrar dolaba konulur.
  • 3. katın yapılışı: Yumurta ve tereyağ hariç tüm malzeme pişirilir. Yumurta sarıları eklenip, karıştırılır, ocağın altı kapatılır. (ben yumurta sarılarını da başta ekliyorum)Tereyağ eklenip, mikserle çırpılır. Soğumaya bırakılır. Soğuyunca dolaptaki tatlının üzerine sürülür. Dolapta iyice soğutularak servis yapılır.
Not: 3. kat için pişirilen çikolata sosu yerine hazır çikolata sosu 3,5 çay bardağı sütle hazırlanarak üzerine sürülebilir.

6 yorum:

ruchan dedi ki...

Ellerine sağlık , çok lezzetli görünüyor. Evlendikten sonra eşim sayesinde tatlılara dayanamaz oldum.
Sevgilerimele:)

Hatice dedi ki...

teşekkürler cimcime...bu tatlıyı da denersen yorumunu beklerim :)

Adsız dedi ki...

Merhaba, çok güzel bir tarif. Bu akşam denemeyi düşünüyorum kısmetse. Ancak kalabalık bir topluluğa ikram edeceğim. Belirttiğiniz ölçülerde kaç porsiyon çıkıyor acaba? iki ölçü mü yapsam karar veremedim. Yardımcı olur musunuz?
Teşekkürler...
Funda

Hatice dedi ki...

teşekkür ederim funda. ben bu tarifi etimekli pastada (http://semaver1.blogspot.com/2005/05/etimekli-pasta.html)
kullandığım kare borcamda yapıyorum. 4 e 4 keserek 16 dilim çıkıyor. gelen kişi sayısına ve eğer varsa başka ikramlarına göre ölçüyü ayarlayabilirsin:)
ben resimdeki yaptığımda üzerinin sosu için hazır çikolata sosu(toz olarak satılan) 3,5 çay bardağı sütle ile hazırlamıştım ve bana göre daha hafif olmuştu.
denersen sonucunu da mutlaka bekliyorum...
sevgiler...

Adsız dedi ki...

En sonunda denedim. Yapımı çok kolay. Hazır çikolata sosla ve muz ekleyerek yaptım ben de. Harika bir tatlı oldu. Tüm misafirlerim de bayıldı. Bir ölçü de fazlasıyla yetti. Artık bu tarif favori tariflerim arasındaki yerini aldı. Çok teşekkürler... Sevgiler...
Funda

Adsız dedi ki...

yorumunu merakla bekliyordum funda :) tatlıyı deneyip, beğenmenize çok sevindim.her zaman güzel lezzetler tadmanız dileğiyle...sevgiler...