Pages

  • RSS

16 Ocak 2012

Pırasalı Mısır Ekmeği

IMG_4208
Derya'nın sofrasındaki tariflere yorumlarda tarifi istenen bu lezzetli mısır ekmeğiyle başlayalım... Derya hamsili pilavın yanına hazırlamıştı bu ekmeği, çok güzel gitti doğrusu...
Yıllar önce yediğim, mısır unuyla yapılmış kekten sonra bu tür yiyecekleri pek tercih etmiyordum, taki bu ekmeği yiyene kadar... Gerçi hala kek konusunda tereddütlüyüm:)

Pırasalı Mısır Ekmeği
Malzemeler:


  • Yarım kg. ince kıyılmış pırasa

  • Yarım kg. mısır unu

  • 1 su bardağı beyaz un

  • Yarım çay bardağı sıvı yağ

  • Yarım su bardağı ayran

  • tuz

  • 1 paket kabartma tozu

Hazırlanışı: Bütün malzemeler derin bir kapta biraraya getirilir, yoğrulur. Eğer hamur sert gibi olursa biraz daha su yardımıyla yumuşatılabilir (kıvamı biraz cıvık bir hamur olacak). Hafifce yağlanmış bir tepsiye yayılır ve 180 derecelik fırında 25dk. pişirilir, dilimlenerek servis yapılır.

IMG_4205

Bu tarifi deneyenler;
Pırasalı mısır ekmeği ~~ Birsel ve İrem

14 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerıne saglık canım,bu bızım aılede karıştırma olarak yenen bir mısır unu ekmegıdır bakınca benımde canım çektı bende yapayım.

sevil şahin dedi ki...

tatlım derya hanımın ellerine sağlık gerçekten nefis bir tarif olmuş
Afiyet bal olsun
sevgiler

zeymurancafe dedi ki...

harıka olmus canım harıka cayla ne ıyı olur hem de pırasalı ,pırasayı boreklerde coreklerde sevıyorum ellerıne sağlık

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık mısır ekmeğinin tadını çok beğeniyoyorum pırasaylada eminim çok güzel olmuştur

u.aydin dedi ki...

ben de seviyorum bun tur lezzetleri.ellerinize saglik.super de bir sunum .sevgilerle.

mutfagabuyrun dedi ki...

mis gibi kukusunu nasılda severim.birde pırasalıkı harika olmuş canım.serya hanımın ellerine sağlık.sevgiler.

bırtutamkekik dedi ki...

MMM..
MİSSS MİSS...
:)
ellerine sağlık derya hanımın.
aldım bi dilimcik..
sevgiler canım...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

haticemmm

hemen oraya gelmek istiyorum.
hemen !

bu yaramas kıslar hepsini bitirmesinler
( resmin üstünü ört lütfen :)

Unknown dedi ki...

pırasalı oluşu çok hoşuma gitti kışın da ne güzel gider. Afiyet şeker olsun derya hanımın ellerine de sağlık tabi. sevgiler

sibelyalcincom dedi ki...

mısır ekmeğini salata yanında çok severim ama pırasalısını ne yaptım nede yedim:))ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar:)

BAL ANNE dedi ki...

benimde ilk defa denediğim bir tarif....
biz ılıkken yoğurtla yedik ellerine sağlık....

YeMeK vAkTi dedi ki...

mısır ekmeğine bayılıyorum sade-kuru domatesli-pazılı-derrreotlu peynirli nefisss ..Ama hamsili pilavı hiç denemedim cesaretim yok:)

neslice tarifler dedi ki...

Mısır ekmeğini de pırasayı da çok sevdiğimden ikisini bir arada yadırgamam herhalde. Ellerinize sağlık. Değişik bir tarif olmuş.

smartkimya dedi ki...

merhaba mısır unu ile tariflerinizi yapabileceğiniz ürünlerimiz linktedir.
https://magaza.hammaddeler.com/arama/m%C4%B1s%C4%B1r+unu
saygılarımla