Pages

  • RSS

04 Ağustos 2007

Beyaz Çikolatalı Tiramisu

Tiramisu hafif ve lezzetli olması nedeniyle tercih ettiğim bir pasta. Bu sefer içine Sevgili Gül'de gördüğüm gibi beyaz çikolata ekledim.

Malzemeler: 1 paket kedi dili bisküvisi
Kreması için:
  • 1/2 kg. süt
  • 1 çay bardağı un
  • 4 çorba kaşığı toz şeker
  • 2 adet yumurta
  • 1 paket beyaz çikolata (80-100gr.)
  • 1 paket labne peyniri(200gr.)
  • 1 paket vanilya
Kremayı daha yoğun isterseniz 1 kaşık nişasta(silme) ekleyebilirsiniz.
Kedi dillerini ıslatmak için: 1 bardak ılık su-süt karışımı, 1 kaşık granül kahve, 1-2 kaşık şeker.
Hazırlanışı: Krema için bir tencerede yumurta, şeker, un ve süt karıştırılarak pişirilir. Ocaktan inince vanilya ve beyaz çikolata eklenir. Biraz ılıyınca labne peyniri eklenir, karıştırılır.
24 cm lik kelepçeli kalıba 1 sıra kahveli suyla ıslatılmış kedi dilleri dizilir.Üzerine krema yayılır, tekrar bir sıra ıslatılmış kedi dili dizilir. Üzerine kalan krema yayılır. Dolapta dinlenmeye bırakılır. Servisten önce kelepçeli kalıbın kelepçesi açılır, üzerine kakao elenerek servis edilir.



Not: Servis tabağına kelepçeli kalıbın sadece çember şeklindeki kelepçesini yerleştirip kedi dillerini dizerseniz, servis sırasında pastayı dilimlerken kalıbın tabanı çizilmelere karşı korumuş olursunuz.

14 yorum:

Nezaket dedi ki...

Ben de hep labneli yapiyorum ve cok seviyorum. Hem cok hafif hem de cok kolay bir pasta. ellerine saglik. Sevgilerimle

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Hatice,
Ne kadar nefis olmuş canım ellerine sağlık.Ayrıca bir o kadar da şık görünüyor.Benim ne yazıkki görüntü açısından pek kaabiliyetim yok sanırım..(
Afiyetler olsun..Sevgilerle.

Hatice dedi ki...

teşekkürler Nezaket,deneyince de beğenirsin umarım, sevgiler...

Sevgili Gül, beğenmene çok sevindim. Kendine haksızlık etme, ben sendeki tiramisuyu görüp denemeye karar vermiştim. Ayrıca resimlerinden yaptıklarının ne kadar nefis olduğu belli oluyor...
sevgiler..

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Haticecim ellerine sağlık, tiramisu nefis görünüyor.

Nilay Cinisli dedi ki...

Sevgili Hatice,
Ellerine sağlık..Bence beyaz çikolata enfes bir tat katmıştır..Gerçekten çok lezzetli görünüyor..Mutlaka denenmeli..
Sevgiler

butterfly dedi ki...

Selamlar Haticecim:)
Ben de tiramisuya bayılıyorum ama beyaz çikolatalı hiç denememiştim. Eminim çok güzel bir lezzet katmıştır. Mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık canım..
Sevgilerimle:)).
aslı

hatice dedi ki...

Merhaba Hatice, ellerine sağlık, tek kelimeyle harika bir tiramisu, beyaz çikolatayla da iştah açıcı gözüküyor...sevgiler

Hatice dedi ki...

teşekkürler Pembeli...

Sevgili Nilay, beyaz çikolatayı son zamanlarda sık kullanır oldum, güzel bir lezzet katıyor, tekrar görüşmek üzere...

Aslı'cığım biz beğendik, sen de beğenirsin umarım...

Hoşgeldin adaşım, güzel yorumun için teşekkür ederim...

herkese sevgiler...

hatice dedi ki...

Hatice'ciğim,yükü sevgi, özü saygı, gücü barış, süsü hoşgörü olan mübarek Miraç kandilinizi kutlarım Allah'a emanet olun. Güzel kandiller..

Hatice dedi ki...

Hatice'ciğim senin de geçmiş kandilin mübarek olsun...

Adsız dedi ki...

Hatice'cim tiramusu çok lezzetli görünüyor. Bende beyaz çikolatalı denemedim ama tadına tat kattığından eminim. Ellerine sağlık. Kekimin un miktarını sormuşsun, boza kıvamına gelecek kadar koydum. Tekrar görüşmek üzere, sevgiler..

Hatice dedi ki...

teşekkürler Ebru. beyaz çikolatalı güzel oldu, çikolatanın tadını daha yoğun almak istersen miktarını artırabilirsin. sevgiler..

Unknown dedi ki...

tiramisu çok sevdiğim bir lezzet, beyaz çikolatayla da nefis olur eminim. çok güzel görünüyor, ellerine sağlık canım...

Hatice dedi ki...

teşekkürler yeşil kivi, tiramisuyu bir de beyaz çikolatayla dene istersen, seveceğini umuyorum, görüşmek üzere...