Pages

  • RSS

19 Şubat 2010

Ispanaklı Tuzlu Kurabiye

IMG_0052

Geçtiğimiz ay Hatice ablaya gittiğimizde ikram etmişti bu tuzluları. Ispanağı kekin içinde kullanıyorum, tuzlu kurabiyede neden olmasın diyerek yaptığı bir denemeymiş, kıyır kıyır, nefis bir tuzlu kurabiye olmuştu.

Ispanaklı Tuzlu Kurabiye
Malzemeler:
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı kadar yumuşak tereyağı
  • 1 çorba kaşığı sirke
  • 1 adet yumurta (akı hamuruna sarısı üzeri için)
  • 2-3 diş sarımsak rendesi
  • 1 çay bardağı ıspanak püresi
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un
  • tuz
Hazırlanışı:

  1. Ispanağın sadece yaprakları hafifçe haşlanıp(kaynar sudan geçirilip), mutfak robotunda püre yapılır.
  2.  Bir miktar un büyük bir kaseye konulur, ortası açılıp diğer malzemeler eklenir, azar azar un ilavesiyle kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapılır.
  3.  Şekil verilir, üzerlerine yumurta sarısı sürülür, orta ısıda pişirilir.

Afiyet Olsun...

Notlar: Hatice abla kurabiye tabancasıyla şekillendirmiş, yerine kurabiye kalıpları da kullanabilirsiniz.
Ispanak püresinin biraz katı kıvamda olduğu için hamurun içinde tam dağılmadığından bahsetmişti(sanırım renginin kekteki gibi yeşil olmasını kastetmişti), ben de tarifi eklemeden netten aratınca benzer iki tarife ulaştım.
Sevgili Necla tarifinde kıyılmış ıspanak kullanmış ve hamurun rengi yeşil olmuş, Sevgili Banu Atabay'ın tarifinde ise az miktarda ıspanak yaprağı ince ince kıyılmış.



Bu tuzlu kurabiyeleri evsahipliğini Sevgili Hayattan Azıcık'ın yaptığı "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 54.HAFTA" etkinliğine gönderiyorum, kendisine daveti için teşekkür ediyor, kolaylıklar diliyorum... Etkinliğe katılan tarifleri buradan takip edebilirsiniz...

Bu tarifi deneyenler;

38 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Çok nefis hep tatlı kurabiyelerden içimiz bayıldı bu tuzlular iyi gider.Hafta sonuna denemeli eline sağlık.Sevgiler.Mine

emelce yemek dedi ki...

tuzlu kurabiyeye bayilirim ispanaklisi da superdir eminim

HÜLYA dedi ki...

çok iyi fikir hatice hanımın ellerine sağlık.. size de afiyet şeker olsun canımcım...

kalpkurabiye dedi ki...

harika görünüyor ilk fırsatta deneyeceğimm bu tarifinizide:))

Unknown dedi ki...

Canım hayırlı cumalar tuzlu kurabi
yen harika görünüyor ellerine sağlık kocaman öpüyorum...

Hayattan Azıcık dedi ki...

Resimler Tarifler o kadar güzel ki sitenizde herşey için ellerinize sağlık. 41 ve 42 numara ile ekledim tarifleriniz.Katılımınız için çok teşekkürler Esen ve Mutlu kalın...

Özlem Ekşi dedi ki...

Yarın gelecek olan misafirlerim için bu tarifi uygulayacağım.Paylaşımınız için çok teşekkürler...

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik olsun sevgili hatice,
kurabiyenin her haline bayilirim,
buda denenesi bir tarif olmus :)
hayirli cumalar...

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Güzel bir fikir poğaçalara da ıspanağı kullanmalı...Görüntü harika Hatice hanımın ellerine sağlık...
Sevgiler...

www.gonuluncelezzetler.com

Mutfak Dili dedi ki...

Uzun bir zamandır sitenizi takib ediyorum. Cok faydalandım diye bilirim. Bunun icin cok tesekkür ederim. Sitenizin daha onceki hali daha kolaydi. Burda yazılar bir az saga dogru kayıyor gibi. Bu kullandıgınız şablonlamı alakalı, yoksa siz kendiniz mi ayarladınız. Ellerinize saglık

CAHİDE dedi ki...

Bu kurabiyeler,kekler gözlerim dört döndü.Hepsi birbirinden güzel görünüyor ellerine sağlık arkadaşım...

Magia da Inês dedi ki...

Olá, amiga!
Conheci seu cantinho... é tudo de bom!!!
Lindo, criativo, nutritivo e delicioso... amei!...
Você é muito talentosa... parabéns!
Espero você em:
magiadaines.blogspot.com
Bom fim de semana!
Beijinhos.
Itabira - Brasil

Kurabiye Diyarı dedi ki...

hmmm cok guzel gozukuyolar :D

Mutfak Havlusu dedi ki...

Harikasın hatice hem sen hemde arkadaşınız:)
Bencede kekte pastada varda kurabiyede neden olmasın?Hem çok şirin olmuşlar hemde çok güzel deneyeceğim bende,ellerine sağlık olsun herkesin.Bu arada tereyağ yaklaşık 100 gr var mıdır acaba?

sarmaşık dedi ki...

Çok güzel bir fikir, çok güzel bir sunum :) kurabiye tabancasını da merak ettim bakayım bari şimdi netten :) Eline sağlık adaşınızın :)

Esra dedi ki...

Çok güzel bir sunum ve farklı mbir lezzet ellerine sağlık.

LEZZETİKRAM dedi ki...

eline sağlık ,çok nefis gözüküyorlar
sevgiler

Betül MUTFAKTA dedi ki...

Denicem mutlaka bunu.. Tatlilardan ziyade tuzlulari seviyorum zaten, ispanaklida iyi gider herhalde :)

Adsız dedi ki...

Hayırlı geceler Hatice hanım,
bu ne güzel bir görüntü böyle!
çok farklı ve görüntüsüyle de çok harika bir tat,denemeye değer diye düşünüyorum,ellerinize sağlık,
sevgilerimle...

Yaren dedi ki...

Nefis görünüyor ,ispanakli tarifler son zamanlarda cok ilgimi cekiyor.Ellerine saglik canim,güzel bir hafta sonu diliyorum,sevgiyle kal.

zerrin dedi ki...

Ispanağı bende birkere poğacada kullanmıştım gerçekten güzel olmuştu.Yapanın ellerine sağlık canım
Sevgiler...

Özlem dedi ki...

Nefis olmuş nefiss...ellerine sağlık

Disalce dedi ki...

harika bir tarif....ıspanak gerçek anlamda yerini bulmuş gibi...çok yakışmış...rengi harika...

Rabbimin nimetleri ne kadar güzel şekillere giriyor...yapan ellerin ellerine sağlık...

rumma dedi ki...

Canım şekilleri çok hoş olmuş..:)

ellerine sağlık iyi haftalar..

Özlem Ekşi dedi ki...

Merhaba Hatice hanım.tarifinizi denedim.Hatta bu hafta sonu oğlumun doğum günü var tekrar yapacağım.Ben ıspanak yapraklarını kaynar suda az haşladım. sıkıp ince doğradım.Çok güzel oldu.Tarif için tekrar teşekkür ediyorum.Sayfamla ilgili soruna gelince daha önce böyle bir sorun yaşayan bildiren bir arkadaş olmadı.Bilgisayardan anlayan bir arkadaşıma ilk fırsatta danışacağım.Uyarınız için teşekkürler.Yeni paylaşımlarda görüşmek dileğiyle hoşçakalın...

Adsız dedi ki...

bu goruntuye dayanmak mumkun deyil
ellerine saglik canim

www.yenitadlar.blogcu.com

ab-ı hayat dedi ki...

İyiki denemiş Hatice ablan,kurabiyeler nefis görünüyorlar...


sevgiler...

Hatice dedi ki...

haklısın Mine, insan arada tuzlu arıyor:) umarım dener ve beğenirsin...

Sevgili emelceyemek, aslında bu tarifte daha çok görüntüye etkisi var ıspanağın.

teşekkürler Hülyacığım:)

teşekkürler kalpkurabiye, denemeni tavsiye ederim:)

çok teşekkürler Deryacığım, sevgiler...

Sevgili estergonyeşil, çok teşekkür ederim, ben de sana kolaylıklar diliyorum:)

çok teşekkürler Mihriban:)

Gönül, ıspanakla ne çok lezzet yapılıyor değil mi:))
ıspanak poğaçalarda da kullanılıyor, hatta iç harç olarak kullanılınca ıspanak tadı daha yoğun hissediliyor.

Sevgili Mutfak dili, hoşgeldin, sitemden faydalanıyor olman çok mutlu etti beni:)güzel yorumun için çok teşekkür ederim:))
aslında uzun zamandır ben bu şablonu kullanıyorum, "explorer" ve "google chrome" programlarında sayfayı açmada bir problem gözükmüyor, sen hangi programı kullanıyorsun?
belki problem kullandığım şablondan olabilir, şablonumu uzun zamandır değiştirmek istiyorum aslında, hem zamansızlık, hem de istediğim gibi bir şablon bulamadım:(
uyarın için teşekkür ederim, her zaman yorumlarını beklerim:)

Sevgili Cahide, beğenmene çok sevindim, çok teşekkürler:)

Magia da Inês Olá, tenho o prazer de visitar, muito obrigado por seus comentários nice:)

Kurabiye diyarı çok teşekkür ederim:)

teşekkürler Zeynep:))
tereyağını 100 gr kullanabilirsin, kolay gelsin...

Handenur beğenmene çok sevindim. kurabiye tabancası annesinden hatıraymış, yurtdışından gelmiş ama artık Türkiye'de de bulmak mümkündür.

çok teşekkür ederim Sevgili Esra:)

Seda çok teşekkür ederim...

Betül, o zaman bu kurabiyeler tam sana göre:))
denediğinde sonucunu paylaşırsan sevinirim:)

hayatcemresi beğenmene çok sevindim, çok teşekkürler ediyorum güzel yorumun için:)

Yaren eğer yoğun ıspanak tadı
almak istersen hatırlatayım bu kurabiyelerde ıspanak tadı pek belli olmuyor, ama çok lezzetli tuzlu kurabiyeler oluyor...ben de sana güzel bir hafta diliyorum...

Zerrinciğim ıspanak poğaçalarda iç harç olarak kullanıldığında tadı daha çok belli oluyor, senin de ellerine sağlık canım...

teşekkürler Özlem:))

Disal çok teşekkürler:))
haklısın, her yiyecekten türlü türlü lezzetler çıkıyor ortaya...

çok teşekkürler Rumma, sana da iyi haftalar dilerim:)

Sevgili Özlem, deneyip beğenmene çok sevindim, sonucu paylaştığın için çok teşekkür ederim, oğlunun doğum gününü de şimdiden kutluyorum, sana da kolaylıklar diliyorum...

yenitadlar çok teşekkürler:)

Ab-ı hayat beğenmene çok sevindim, çok teşekkürler...

gülizar dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK HATİCECİĞİM HARİKA BİR KURABİYE OLMUŞ HEMDE ISPANAKLI :)) MEVLİD KANDİLİNİDE KUTLAR HAYIRLARA VESİLE OLMASINI NİYAZ EDERİM.

Özlem Ekşi dedi ki...

Merhaba Hatice hanım.Sorularınızı elimden geldiği kadar yanıtlamaya çalışacağım.Öncelikle şunu söylemeliyim ki Bu tarif yabancı kaynaklardan alınmıştır.Muhtemelen kullanlan kakao da acı kakao dedikleri ve burada bulmak pek mümkün olmayan bir çeşit.Ben bir kaç kez bu kakaoyla tarifler denedim.Lezzetini gerçekten çok değiştiriyor.Siz bu tarifi yaparken isterseniz çikolatada ekleyebilirsiniz.Daha yoğun bir tad elde etmek için.Yağ oranıyla ilgili düşüncelerinize gelince kullandığınız ölçüye bağlı yani 10 kilik bir pasta kaplamasında kullanabilirsiniz yada küçük keklerde üst süslemesinde yada dolgu malzemesi olarak.5/1 bu kremadan olmalı daha fazlası bizim damak zevkimize ağır geliyor.yurt dışında tereyağ çok fazla kullanılıyor.Sırf yağ ve şekerle yapılan kremalar revaşta.Ben öyle gözlemliyorum.Bize biraz alışılmadık geliyor.Birçok tarifte un bile kullanılmıyor.Yumurta çikolata ve yağ temel malzeme olarak kullanılan birçok tarif var.Benim son yayınladığım rulo pastada olduğu gibi.Yaparken tanrım şeker komasına girermiyiz acaba diye düşünmüştüm.Ama lezzeti bir harika.Maskarpone peynirini kaanlar marka kullandım Ve metrodan almıştım.Bulabilirseniz bir onunla deneyin.Bağımlısı olacaksınız.Tespitiniz çok doğru.Güzel olan herşeyin kaloriside yüksek oluyor.Umarım yardımcı olmuşumdur.Herzaman beklerim ayrıca gıda mühendisi arkadaşımızada sorularınız olursa o da seve seve yardımcı olacaktır.Görüşmek dileğiyle hoşça kalın..

Adsız dedi ki...

Haticeciğim,her gelişimde kurabiyen beni karşılıyor,iyice canım çekti :)
Rabbime emanet ol güzel kardeşim...

LEMAN lemaninignesinden.blogspot.com dedi ki...

canım merhaba haticeciğim o kadar sevındımkı bugün uzun zamandır belki fark etmedin takip edemiyordum yeni bir blogu sadece takip ettiklerimi kaydetmek için açtım ve malesef seni kaydetmemişim farkettimki güncellemiyorsun bir baktım yoksun listemde bloguna girdimki ooo nelerde yapmış hamarat arkadaşım oh be aksiliği düzelttim artık anında tarifler cepte:)) sevgilerimle

CAHİDE dedi ki...

Hayırlı cumalar dilerim.Allah cümle günahlarını af,dualarını kabul eylesin....

made in funda dedi ki...

süper bir fikir gerçekten.zaman bulabilirsem deneyeceğim..sevgiler canım.

yeşim dedi ki...

bir kadını ağlatırken çok dikkat edin
çünkü ALLAH gözyaşlarını sayar

kadın;erkeğin kaburgasından
yaratıldı,ayaklarından yaratılmadı
öyle olsaydı ezilirdi
üstün olsun diye başındanda yaratılmadı

AMA GÖĞSÜNDEN YARATILDI......

Eşit olsun diye
kolun biraz altında...Korunsun diye
KALP HİZASINDA SEVİLSİN DİYE!!!

KADINLAR GÜNÜMÜZ KUTLU OLSUN....
SEVGİLERİMLE....

bahar dedi ki...

hatice'ciğm merhaba, çok tatlı bunların şekilleri. harika olmuş artık yeni adresimdeyim, sevgier

www dedi ki...

Hatice Hanim, blogunuzun mudavimi oldum:) Bu kurabiyeleri denedim. Oldukca doyurucu ve lezzetli oldular. Ben yari olcu kullandim. Bence yari olcu bile yeterli bir cay saati icin. Yalniz ben sarimsak eklemeyi unutmusum. Eminim farkli bir tadi oluyordur. Tarifi blogumda da yayinladim. cok tesekkurler!

Hatice dedi ki...

Sevgili Feyza, böyle güzel yorumları aldıkça çok mutlu oluyorum:))
senin de ellerine sağlık, ayrıca sonucu paylaştığın için de çok teşekkür ederim, sevgilerimle...