Pages

  • RSS

16 Şubat 2010

Kahveli, fındıklı kurabiye

IMG_0344

Geçtiğimiz haftalarda Oktay ustada gördüğüm fındıklı kahve kurabiyelerini denemek istiyordum, fındıklı kurabiye yaparken aklıma bir kısmını da kahveli yapmak geldi, iyiki de denemişim:)

Yorumlarda en çok merak edilen bu kurabiyelerin hamuru fındıklı kurabiyeyle aynı. Kahveli hali de çok lezzetli oldu. Ben bir kısmını yuvarlayarak, bir kısmını da rulo yapıp dilimleyerek şekil verdim.

IMG_03521

Malzemeler:

  • 125 gr tereyağı (oda sıcaklığında yumuşamış)
  • 1 adet yumurta (sarısı hamuru, akı üzeri için) **
  • 3-4 çorba kaşığı toz şeker
  • Aldığı kadar un ~~ (1,5 su bardağı kullandım)
  • 1/2 paket kabartma tozu (1 tatlı kaşığı)
  • 2-3 tatlı kaşığı granül kahve
  • Üzeri için: çekilmiş fındık, yumurta akı
** (Yumurta akının hepsi üzeri için fazla geldiğinden ben bir kısmını da içine ekledim)
Hazırlanışı:

  1. Yoğurma kabında öncelikle yağ ve şeker elle biraz yoğrulur, yumurta sarısı eklenir, karıştırılır. 
  2. Azar azar un ve kabartma tozu eklenir, yoğrulur, kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir.
  3. Ben hamurun bir kısmını rulo yapıp dilimledim, önce yumurta akına sonra da çekilmiş fındığa buladım.
  4. Bir kısmının da içine ince çekilmiş fındık ekleyip, yuvarladım, ortasına da kahve çekirdeği yerleştirdim, bu şekilde de çok lezzetli oldu.
  5. Önceden ısıtılmış 170 derecede 15-20 dk. pişirilir.


Afiyet Olsun...

Not: Tarifte 150 derecede pişirilmiş, ben o noktaya dikkat etmemişim, klasik kurabiye ısısında pişirdim, bu durumda dikkat etmek gerekiyor, çabuk pişebiliyorlar.   

Aslında kurabiye tariflerinde pudra şekeri daha iyi oluyor diye düşünüyorum, eğer varsa pudra şekeriyle denemenizi tavsiye ederim.

Bu kurabiyeleri evsahipliğini Sevgili Hayattan Azıcık'ın yaptığı "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 54.HAFTA" etkinliğine gönderiyorum, kendisine daveti için teşekkür ediyor, kolaylıklar diliyorum... Etkinliğe katılan tarifleri buradan takip edebilirsiniz...
Bu tarifi deneyenler;

24 yorum:

Unknown dedi ki...

canım kurabiye şöleni tam gaz elle
rine sağlık bir fincan kahvede var
sa hemen geleyim.Kocaman öpüyorum..

kalpkurabiye dedi ki...

ellerinize sağlık heyecanla bekliyordum bir an evvel görmek çok güzel oldu... ilk fırsatta yapacağım ellerinize sağlıkk:))

sarmaşık dedi ki...

ayy ne kadar hoş olmuş bunlar özellikle kahve taneli olanına bayıldım :) kurukahveci mehmet efendi'ye de uğramak şart oldu artık :) elinize sağlık Hatice hanım kokuları geldi gerçekten :)

made in funda dedi ki...

mutlaka denemeliyim.ellerine sağlık canım.nefffis.

LEZZETİKRAM dedi ki...

kahveliler şekerpare gibi olmuş eline sağlık çok güzel hepsi
sevgiler

Zehra Gürgen dedi ki...

Her iki halinide çok beğendim ama aklım kahve kattığında kaldı, bende kahvelisini deneyeceğim.

ellerine sağlık Haticecim.
sevgiler..

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik olsun,
nefis gorunuyorlar,bir kurabiye sever olarak sıkı bir takipcinizim :)
sevgiyle kalin...

Adsız dedi ki...

SÜPER GÖRÜNÜYOR MUTLAKA DENEYECEĞİM
ELLERİNE EMKELRİNE SAĞLIK CANIM ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR
SEVGİLER

sevimlimutfak dedi ki...

İkisininde çok güzel olduğu görüntülerden belli oluyor. Ellerine sağlık. Sevgiler...

yeşim dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis görünüyor. mutlaka deneyeceğim.öpüyorum.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Mmmm... Senin de ellerine saglik arkadasim.... Bu arada ben pastamda Zinnur´un verdigi tariften biraz fazlasini hazirladim... Pastama tam geldi.... Sevgilerimle,

lezzet sefasi dedi ki...

Kahveyi cok seven arkadaslarim icin bu kurabiyeyi denemeliyim.
Ellerine saglik harika olmus.
Sevgiler
Sefa

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık cnm. Kahveli kurabiye bende yapmak istiyordum tarifi sende gördüğüm iyi oldu. İyi akşamlar...

Gümüş Tepsi dedi ki...

görüntü muhteşem.kahveli kurabiyeler ne de güzel kokmuştur.eline sağlık

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ama ben yanına sütlü kahvemide isterim :)

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

merhaba tariflernız ne kadar guzel böylegercekten denemee deger bır cok sey var ellerınıze saglık.izlemeye adlım bende beklerım paylaşımlar ıcın sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Kurabiyelerin çok nefisler Hatice'ciğim..ben kahve tiryakisi olduğumdan,kahveliyi denemek isterdim..Ellerine sağlık canım..



Sevgiler..

Narince dedi ki...

Ben de kurabiye tarifini bekliyordum, sağol canım. Pudra şekeri bence de daha güzel oluyor kurabiyede, ellerine sağlık.

Behiye Sönmez dedi ki...

Merhaba fındıklı kurabiyeleri deneyen biri olarak sizin kurabiyelerinizin de tadının çok güzel olduğundan eminim ellerinize sağlık:)
kahve fikri çok güzel,bir dahaki sefer bende deneyeceğim

Mutfak Havlusu dedi ki...

Ellerine sağlık öncelikle.
Bu arada geçen elmalılarımı sormuşsun.En kısa zamanda yayınlayacağım inşAllah:)
Birde bu kurabiyelerin kaç adet ortalama çıkıyor bu ölçüyle diyecektim.Haftasonu için yapabilirim arkadaşlarımada:)

rumma dedi ki...

Kurabiye canavarı geldiii:))

Canım çok severim kahveyi , kurabiyeside eminim harikadır, bende kekini niye yapmadım hiç diye düşünüyordum..:)

sevgiler

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
yine sana gelince beni harika kurabiyelerle karsiladin, ellerine saglik diyorum. Böyle tatli atistirmaliklarda ben kahve aromasini cok seviyorum ve yakistiriyorum.

Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Sevgili Hatice,
ne kadar farklı bir kurabiye!
tadını çok merak ettim,güzel olduğuna eminim,kurabiyelerinin hepsi birbirinden güzel,ellerine sağlık kardeşim,
sevgilerimi bıraktım.

Adsız dedi ki...

http://www.marifetlibalkovanlar.com/balli-findikli-kurabiye_5_188