Pages

  • RSS

16 Şubat 2010

Fındıklı Kurabiye

IMG_0342

Ne zamandır denemek istediğim kurabiyeleri geçen hafta deneme fırsatı buldum. Temelde aynı hamuru kullanarak 3 çeşit kurabiye elde ettim. Fındıklı, kahveli-fındıklı ve kakaolu.
Kuruyemiş türünü kek, kurabiyede yemeyen oğlum kakaoluları tercih etti:)
Kahveli olanlar da çok lezzetli olduğu için ayrı bir başlıkta yazmayı düşünüyorum.

Tarif Sevgili Hatice'den (portakalağacı), ben yarım ölçü hazırladım, tarifi de o şekilde vereceğim.
Tarifin orjinaline buradan ulaşabilirsiniz.

Malzemeler:
  • 125 gr tereyağı (oda sıcaklığında yumuşamış)
  • 1 adet yumurta (sarısı hamuru, akı üzeri için) **
  • 3-4 çorba kaşığı toz şeker
  • Aldığı kadar un ~~ (1,5 su bardağı kullandım)
  • 1/2 paket kabartma tozu (1 tatlı kaşığı)
  • Üzeri için: çekilmiş fındık, yumurta akı
** (Yumurta akının hepsi üzeri için fazla geldiğinden ben bir kısmını da içine ekledim)
Hazırlanışı:

  1. Yoğurma kabında öncelikle yağ ve şeker elle biraz yoğrulur, yumurta sarısı eklenir, karıştırılır. 
  2. Azar azar un ve kabartma tozu eklenir, yoğrulur, kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir. 
  3. Hamurdan istenen büyüklüklerde parçalar alınıp yuvarlanır, önce yumurta akına sonra çekilmiş fındığa bulanır, tepsiye dizilir. 
  4. 170 derecede 15-20 dk. pişirilir.

Afiyet Olsun...

Not: Tarifte 150 derecede pişirilmiş, ben o noktaya dikkat etmemişim, klasik kurabiye ısısında pişirdim, bu durumda dikkat etmek gerekiyor, çabuk pişebiliyorlar.   
Aslında kurabiye tariflerinde pudra şekeri daha iyi oluyor diye düşünüyorum, eğer varsa pudra şekeriyle denemenizi tavsiye ederim.

13 yorum:

aleyna dedi ki...

elinize sağlık.kurabiye gerçekten nefis.bu arada blogunuz çık güzel.sık sık ziyaret ediyorum.iyi günler dilerim

kalpkurabiye dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK GÖRÜNTÜSÜNE BAYLDIM FINDIKLI KAHVELİNİN TARİFİNİ HARARETLE MERAK EDİYORUM:) EN KISA ZAMANDA ÖĞRENMEK DİLEĞİ İLE..

Tuğba Agaci dedi ki...

Yanında 1 bardak sütle nefis gider ımmm..

Fatma dedi ki...

Ellerine saglik kurabiyeler nefis gorunuyor sevgilerle..

Unknown dedi ki...

Haticeciğim ellerine sağlık kurabi
yenin ne kadar leziz olduğu görüntü
sünden belli çok öpüyorum...

Sevil Şahin dedi ki...

haticecim ellerine sağlık nefis olmuş..

Birsel ve İrem dedi ki...

Hatice Hanım ben bu tarifi aldım kaçtım, blogumda görürseniz şaşırmayın. Bu arada kahveli olanıyla ilgili biraz ipucu verirseniz ben de bir taşla iki kuş vurabilirim sanırım. Afiyetler olsun. Sevgiler.

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Üstü bol fındıklı harika görünüyor kahve sever biri olarak kahveli tarifide bekliyorum...ellerine sağlık arkadaşım...
Sevgiler...

www.gonuluncelezzetler.com/

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Haticeciğim ellerine sağlık fındıklı bisküi benim de sevdiğim tariflerden.Çok ta nefis görünüyor.Sevgiler.Mine

Betül dedi ki...

merhaba... tarifini hemen not ettim güzel bir kurabiye tarfine ihtiyacim vardi. Süper görünüyor dneeyceğim. Ayrıca blogunuzdaki potakallı kurabiye de süper onuda mutlaka dneeyeceğim... Ellerinize sağlık sevgiler
BETÜL

Hatice dedi ki...

Aleyna çok teşekkürler, çok mutlu oldum, her zaman beklerim:))

kalpkurabiye beğenmene sevindim, çok teşekkürler:)

cikolata agaci, evet sütle de iyi gider...

Fatma çok teşekkürler, benden de sevgiler...

Deryacığım beğenmene sevindim, çok teşekkür ederim...

çok teşekkürler Sevilciğim...

Birsel tarifi beğenip yayınlamandan mutluluk duyarım:))
şimdiden kolay gelsin...

teşekkürler Gönül, kahvelileri de beğenirsin umarım:)

Mineciğim çok teşekkürler...

merhaba Fatma Betül, kurabiyeleri denedikten sonra da beğenmen dileğiyle...
portakallı kurabiye biraz yumuşak tarzda oluyor, hatta geçenlerde aklıma düşmüştü, annemle yaptık, ben de tekrardan fotolarını çektim eklemek için:))

Özlem dedi ki...

Ah bi iyileşim neler yapıcam neler. Bu kurabiyeye çok kötü gözüm takıldı valla :)

Tuğba Özgeniş Teknik Satış Destek Uzmanı dedi ki...

merhaba, hammaddeler.comda pastacılık malzemelerini bulabilirsiniz ücretsiz teknil bilgi de veriyorlasr