Pages

  • RSS

14 Nisan 2009

Tarçınlı Bademli Kurabiye

IMG_6651

Daha önce tarçınlı kurabiyeleri cevizli ve fındıklı olarak yapmıştım, bu seferde bademli yaptım... Mini mini halleriyle çay veya kahve yanında nefis bir atıştırmalık...

IMG_6625

Tarçınlı Bademli Kurabiye
Malzemeler:
  • 125 gr. tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 1,5-2 çorba kaşığı pudra şekeri
  • 1 çay bardağı tuzsuz badem
  • 3 çay bardağı un
Üzeri için: 1/2 yemek kaşığı tarçın ve 1,5 çorba kaşığı pudra şekeri karıştırılır.

Hazırlanışı:

  1. Önce tereyağı ve pudra şekeri karıştırılır, un eklenerek yoğrulur, en son dövülmüş badem eklenir, hamur hazırlanır. 
  2. İster yuvarlak şekil verilir, ya da uzun bir rulo yapılır, küçük küçük kesilir, isterseniz üzerine çatalla şekil yapabilirsiniz. 
  3. 170 derecede ısıtılmış fırında pişirilir. 
  4. İlk sıcaklığı çıktıktan sonra tarçın-pudra şekeri karışımına bulanır.


Afiyet Olsun...


Not: Kurabiyeleri ilk yapışımda bademlerin kabuklarını soymadım, ikincisinde biraz sıcak suda bekletip kabuklarını çıkardım, tavada biraz kavurdum. Daha önce fındıklı kurabiyeleri fırında kavurmuştum, fırında kavurmak daha iyi sonuç veriyor.
Ertesi gün daha lezzetli bir kurabiye olduğundan misafirleriniz için bir gün önceden hazırlayabilirsiniz. Bademin ceviz kadar çok baskın tadı olmuyor...   

IMG_6616


NOT : Ayrıca Sevgili Neslihan(Lezzetnesli) beni Smart Blogger Ödülüne layık görmüş, kendisine çok teşekkür ediyorum...
Daha öncede Sevgili Zerrin(Zerrinpastaevi), Birsel(annekızmutfaktayız) ve Aygül(biraztatlıbirazacı) bana bu ödülü vermişti, tekrardan teşekkürlerimi gönderiyorum...


ilgili bağlantılar;

* Kahvaltı sofrası
* cevizli top kurabiye
* Tarçınlı, fındıklı minik kurabiyeler
* Antep fıstıklı un kurabiyesi

Bu tarifi deneyenler;* BADEMLİ KURABİYE ~~ Gülizar'la Leziz Tatlar....
* Tarçınlı fındıklı kurabiye ve Bademli Aspirin Kurabiye ~~ Hayat Binbirçeşni (Saliha)

39 yorum:

neslihan erzincan özgür dedi ki...

minik minik çok güzel görünüyorlar.tam bir lokmalık lezzet şöleni.ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

yeşim dedi ki...

haticecim çok şeker olmuşlar canım eline yüreğine sağlık...çok beğendim deneyeceğim. öptüm....sevgiler....

gülizar dedi ki...

Sevgili hatice ellerine sağlık tarçının girdiği herşey çok güzel oluyor değil mi?

butterfly dedi ki...

Ellerine sağlık Haticecim, tarçın miss gibi kokutmuştur mutfağı:).
Ben o küp küp şekillerini çok sevdim kurabiyelerin..
Sevgilerimle...
aslı

Zehra Gürgen dedi ki...

Hatice'cim bademli kurabiyeler çok güzel oluyor gerçekten.Ama tarçını yanına arkadaş etmeyi hiç düşünmemiştim.Tarçınla daha bir enfes olmuştur eminim. Ben bu tarifinide deneyeceğim müsadenle :)
Ellerine sağlık

sevgiler

LEMAN dedi ki...

ben bir kurabiye canavarıyım mutlaka gün içinde yemeliyim ayyyy kalkıp yapıyorum hemen inanılmaz canım çekti bunu müthiş görünüyor

Adsız dedi ki...

arkadasim bunlar cok ama cok cici olmuslar
tam birer lokmalik
ellerine saglik

www.yenitadlar.blogcu.com

Disalce dedi ki...

canım ne kadar sevimli olmuşlar öyle..lokum gibi şeker gibi..

ellerine sağlık..bayıldım...

mujdenin denemeleri dedi ki...

Çok şirin olmuşlar.Ellerine sağlık Haticeciğim.Sevgiler...

Saliha dedi ki...

ANNEM COK SEVER BU TIP KURAABIYELERI..BU HAFTA ONU GIDERKEN INS YAPACAGIM COK TESEKKURLER TARIF ICIN CANIMMMM ARKADASIM BENIM..ELLERİNE SAĞLIK....

Adsız dedi ki...

MÜKEMMEL ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR ELLERİN SAĞLIK CANIM ..

MUTFAKISTAN dedi ki...

SUPER GORUNUYOR COK LEZZETLI OLMALI
BADEM VE CEVIZLI KURABIYELERI COK SEVERIM..ELINIZE SAGLIK
SEVGILER

HÜLYA dedi ki...

günaydın canım.. sayfana bakarken kardeşimde yanımdaydı " aaa abla bundan kesin istiyorum diye tutturdu görüntüsü çok güzel kesin o kadarda lezzetlidir " dedi...

bende ee haticeciğim yaptıysa kesin öyledir deyip yapma sözü verdim.. en kısa zamanda deneyeceğim canım ellerine sağlık...tarçın kokusu buralara kadar geldi miis gibi

sevgiler canım öptüm

Pelin dedi ki...

Minik lezzet bombaları! Harika görünüyor. Ellerine sağlık
Sevgiler

zerrin dedi ki...

Haticecim tarif için teşekkürler,en kısa sürede deneyeceğim ellerine sağlık canım...

LEMAN dedi ki...

canım evet ben geldim az kaldı kurabiyen mini tepsimle 1 tepsi oldu ama gel kahve yapayım içelim yanında dün elektrık kesintisi yüzünden gelemedim bademleri soymadım vallahi vaktim azdı ufaklık uyanmadan yapmalıydım ama cok güzel tadıı buarada güncellenme sorunum halloldu

Hatice dedi ki...

Neslihancığım haklısın minik lezzet bombaları:)

Yeşimciğim çok teşekkürler, denediğinde de beğenirsin umarım...

haklısın Gülizar, tarçınlı lezzetleri seviyorsan kurabiyeleri denemeni tavsiye ederim...

Aslıcığım aynen öyle, küp küp halleriyle yemesi pek güzel oluyor:))

Zehracığım tarçını seviyorsan mutlaka denemelisin, sonucu merakla bekleyeceğim:)

Lemancığım kolay gelsin:))

Yenitadlar çok teşekkür ederim...

Disal beğenmene çok sevindim, çok teşekkürler...

Müjdeciğim çok teşekkürler...

Salihacığım o zaman mutlaka yapıp annene selamlarımla birlikte götürürsün, olur mu.

Didem çok teşekkür ederim...

Mutfakistan biz çok sevdik, siz de seversiniz umarım...

Hülyacığım güzel yorumun için çok teşekkür ederim, çok mutlu oldum:)
Kardeşini fazla bekletme:) inşallah tadını da beğenir, şimdiden afiyet olsun...

Pelin çok teşekkürler...

Zerrinciğim tavsiye ederim, kolay gelsin şimdiden...

Lemancığım ne kadar hızlısın, afiyetler olsun, kurabiyelerden kaldıysa hemen geliyorum kahve içmeye:))
Bu ölçülerle dediğin kadar çıkıyor, istersen ölçüleri artırabilirsin...

herkese sevgilerimle...

Ferahin Mutfagi dedi ki...

Tam benlik hapur hupur yemelik :)
ellerine saglik bende deneyecegim.

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

ellerine sağlık haticecim.çok seviyorum kurabiye olayını.geçtiğimiz gün tarcınlı yaptım ancak resimleyemeden bitti:)
senin bademlileride en kısa zamanda deneyeceğim.sevgiyle..

Damak Tadı dedi ki...

Fotoğraflar, nasıl bir lezzet olduğunu açıkca sergilemeye yettiler canım..Ellerine sağlık Hatice'ciğim..Her zaman olduğu gibi yine harikasın canım..


Sevgilerle..

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık tam kahve yanı tadımlık

sevgilerr

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Görüntüsü müthiş :)) deneyeceğim...

Güzel bir hafta sonu dilerim.
Sevgiler...

Sevgi Küçük dedi ki...

çok güzel olmuş bu da yaaaa!!kısa bir sürede olsa evimde olduğuma göre, mutfağıma özlemimi bu güzel tariflerle gidereyim. :)
sevgiler

atesböcegi dedi ki...

Muhtesem görünüyor canim. Tadini düsünmek bile istemiyorum. Agzim sulandi. Haticecim ellerine saglik iyi pazarlar...

Mutfak Havlusu dedi ki...

üfff ne nefis öyle ah!
yanına olucaktı çayımın şimdi helede bademli lezzetleri severim birde evinde mis gibi kokmuştur aaa bende yapmak istiyorum:)

Hatice dedi ki...

teşekkürler Ferah...

Semracığım kurabiyeler atıştırmalık iyi oluyor, bademlileri de seveceğini umuyorum...

Gülcüğüm beğenmene çok sevindim, çok teşekkürler...

haklısın Yeşim:)

Zerrinciğim denemeni tavsiye ederim:)

Sevgiciğim vaktin varsa mutlaka denemeni tavsiye ederim, çay kahve yanında güzel gidiyor:)

Ümmühancığım çok teşekkürler...

Zeynepciğim kurabiyelerde tarçın tadı daha baskın ama nefis bir kurabiye oluyor...

herkese sevgiler...

gülşen dedi ki...

Hatice Hanım tavsiyeniz üzerine bu kurabiyeyi denedim,çook pratik hemen 15 dakikada hamuru yapılıveren lezzetli bir kurabiye çıktı ortaya:))
ben yapmışken iki katı malzeme kullandım hamurun yarısını dondurucuya koydum,yarısını pişirdim,yyukarıdaki malzemeden 25 tane çıktı,sizin kaç civarı çıktı acaba?
dondurucuya hamur halde koydum denemek için,çıkarıp buzu çözülüp yumuşsyınca şekil verip pişiricem:)
un kurabiyesi gibi ağızda dağılıyor aradığım kurabiyelerde bu tarz .taş gibi olan başarısı<z kurabiyeler yaptığım zaman üzülüyorum,hatta bu tariften önce başka bir tarif denedim onda başarısız olunca hemen ardından bunu denedim moralim yerine geldi:)
ben 20 dakika pişirdim,sonra tel üzerine alıp fırın içinde ilk sıcaklığı çıkınca(dergide sıcakken diyordu,diğer tarifte ilk sıcaklığı çıkınca diyor ben öyle yaptım),çukur bir tabakta sosuna ileri geri hareketlerle buladım,ve elimle pıt pıt vurarak fazla sosun dökülmesini sağladım,siz kurabiyelerin üzerine elinizlemi sağıttınız sosu,çünkü sizinki daha muntazam duruyor,acaba tam sıcakken çıktığında buladığınız içinmi öyle durdu?benimkinin üzerinde yarısı tozlu halde yarısı sosunu çekmiş koyu renkte kaldı fazlada ellemek istemedim?ama sizinkinin görüntüsünü daha çok beğendim.
ayrıca ben cevizle yaptım birdahakine bademle deniycem.
tarif için teşekkürler ,sevgiler...

Hatice dedi ki...

kurabiyeleri deneyip beğenmene çok sevindim, afiyetler olsun:))

kalabalık misafirler için ölçülerini artırabilirsin, en son yaptığımda yaklaşık 40 tane minik kurabiye çıkmıştı.

Hamurunu dondurucuya koymayı hiç denememiştim, sonucun nasıl olduğunu paylaşırsan sevinirim:)

Kurabiyeleri fırından aldıktan sonra ilk sıcaklığının çıkmasını bekliyorum(3-5 dk kadar), sonra bir kasedeki tarçın-pudra şekeri karışımının içine elimle daldırıp, her tarafının karışıma bulanmasını sağlıyorum, elimle üzerine dağıtmıyorum sosu.
kurabiyelerin çok fazla soğumasını beklemiyorum, bu sefer tarçınlı karışımın yapışması zor oluyor, çok sıcak olunca da eriyor..

aslında dikkatle bakıldığında fotolardaki kurabiyelerde de tarçınlı karışımın bazı yerleri erimiş, bazı yerleri erimemiş duruyor:)

Bu kurabiyeye ceviz çok yakışıyor, bademin ceviz kadar belirgin bir tadı olmuyor, ama yine de çok lezzetli oluyor:)
sevgiler...

LeylaK dedi ki...

harika, bunu deneyeceğim,Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

Adsız dedi ki...

biraz önce cevizle denedim tarifi güzel olacağını tahmın etmıstım ama bukadarı fazla oldu görsel olarak aynı seklı yakalayabıldım genelede netten alınan tarıfler çok başarılı olmuyor ama bu tarıf favorılerıme eklendı emeğinize sağlık.Nermin

Adsız dedi ki...

biraz önce cevizle denedim tarifi güzel olacağını tahmın etmıstım ama bukadarı fazla oldu görsel olarak aynı seklı yakalayabıldım genelede netten alınan tarıfler çok başarılı olmuyor ama bu tarıf favorılerıme eklendı emeğinize sağlık.Nermin

Hatice dedi ki...

Nermin Hanım, kurabiyeleri deneyip beğenmenize çok sevindim, afiyetler olsun...

SONGÜL GİRGİN dedi ki...

İyi Günler Hatice Hanım, Kdz.Ereğliden sevgiler, bu kurabiyede kabartma tozu katılıyormu, hafta sonu yapmayı düşünüyorum

Hatice dedi ki...

Songül Hanım, merhaba, Kdz. Ereğli'ye sevgiler, hafta sonu oraların havasını aldık:)
Kurabiyelere kabartma tozu eklenmiyor, umarım beğenirsiniz, kolay gelsin...

deniz dedi ki...

merhaba,
tarifinizi yaptım ancak sizin ki gibi ağızda dağılan olmadı.benim sorum pişirme süresi ile ilgili fazla pişirir yakarım diyerek yaklaşık 14 dakika pişirdim. ancak emin değilim sanki daha hamur gibi.ben çok küçük olunca 14 dk yeter gibi gelmişti.Siz yaklaşık kaç dk pişirdiniz.Acemi biri olarak yardiminizi bekliyorum

Hatice dedi ki...

Sevgili Deniz, sanırım pişirme süresi az gelmiş. Fırının özelliğine göre (turbo veya alt-üst) pişme süresi değişebiliyor, hafif pembeleşmesi yeterli. Çok yapmama rağmen süre tutmamışım, ama 15-20 dk yeterli olur diye düşünüyorum. Bir de bu süre fırın ısındıktan sonrası için. Ayrıca 15 dk dan sonra da sık sık kontrol etmekte fayda var.
Bir dahaki denemende daha güzel bir sonuç alman dileğiyle umarım yardımcı olabilmişimdir.

Sonuç Y. dedi ki...

Merhaba, blogunuzun üzün süredir takipcisiyim. Pek cok tarif denedim ve hepsinden cok iyi sonuç aldim. Her ayrinti o kadar güzel düsünülüyor ki hata yapma olasiligimiz kalmiyor:-) ögrenciyim, ödevlerimde sitenizi örnek aliyorum sürekli. Herkese de anlatiyor ve tavdiye ediyorum mutlaka ugramalari gerektigi icin. Basarilarinizin devamini siddetle diliyorum cünkü bõyle güzel tariflere ihtiyacimiz var. Sevgi ve saygilarimla, Sonuç Y.

Hande dedi ki...

Merhabalar kurabiyeyi 3.yapısım kim yediyse tarifini istedi böyle bir lezzeti bizimle paylaştığınız için çook tesekkürler...

Hatice dedi ki...

Merhaba Hande Hanım, güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim:) Beğenmenize çok mutlu oldum:) Bizim de favorilerimizden bu kurabiyeler.Sevgiler...