Pages

  • RSS

26 Aralık 2013

Fıstıklı & Kakaolu Koko

IMG_0618

Fıstıklı koko tarifi Butik Pastacılık kitabından..
Unsuz, yağsız nefis bir lezzet...
Fıstıklısı büyüklerin, kakaolusu da tüm ev halkının severek yediği bir lezzet oldu...

IMG_0610

Ekleyeceğim fotoları seçerken farkettimki ilk yapışımın üzerinden tam bir sene geçmiş. O zamandan beri bu nefis lezzeti çok kereler yaptım. İlk yaptığımda beğenilince sık sık yapar olmuştum, ancak çocuklar fıstıklısına rağbet etmeyince eşimin önerisiyle fıstık yerine kakao ekleyerek kakaolusunu denedim ve sonuçtan çok memnun kaldık.


Fıstıklı Koko
Malzemeler:
  • 3 yumurtanın akı
  • 1 kap (200 gr) toz şeker
  • 2 kap (160 gr) hindistan cevizi
  • 2 kap (220 gr) toz yeşil fıstık
  • Kokoları bulamak için pudra şekeri
Hazırlanışı : Yumurta aklarını ve toz şekeri birlikte tepecikler oluşana kadar çırpın.
Hindistan cevizi ve toz yeşil fıstığı ekleyip spatula yardımı ile karıştırın.
Buzdolabında üzerini streç film ile kapatıp 2 saat dinlendirin.
Fırını 170 derecede ısıtın. Dinlenmiş hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp elinizde yuvarlayın, pudra şekerine bulayıp yağlı kağıt serilmiş yada hafifçe yağlanmış fırın tepsisine aralıklı olarak dizin. Önceden ısıtılmış 170 derecede yaklaşık 10-12 dk. pişirin. Tel ızgara üzerinde soğutun(yağlı kağıtla birlikte bir kişinin daha yardımıyla tel ızgara üzerine alabilirsiniz).
Not : Ben tarifi gram ölçüleri ile hazırlıyorum, defalarca yapmama rağmen bir problem olmadı. Eğer mutfak teraziniz varsa mutlaka o şekilde denemenizi tavsiye ediyorum.

IMG_0628

Kakaolusu için yukarıdaki tarifte toz yeşil fıstık yerine 30-40 gr kakao ve biraz damla çikolata ekleyebilir ve şeker miktarını artırabilirsiniz.

**Kakaolu Koko için not yazmıştım, ancak tarife daha kolay ulaşılabilmesi için malzemeleriyle birlikte tekrar yazıyorum...

Kakaolu Koko
Malzemeler :
  • 3 yumurtanın akı
  • 220 gr toz şeker
  • 160 gr hindistan cevizi
  • 30-40 gr kakao
  • Kokoları bulamak için pudra şekeri
Hazırlanışı:

  1. Yumurta aklarını ve toz şekeri birlikte tepecikler oluşana kadar çırpın.
  2. Hindistan cevizi ve toz yeşil fıstığı ekleyip spatula yardımı ile karıştırın.
  3. Buzdolabında üzerini streç film ile kapatıp 2 saat dinlendirin.
  4. Fırını 170 derecede ısıtın. 
  5. Dinlenmiş hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp elinizde yuvarlayın, pudra şekerine bulayıp yağlı kağıt serilmiş yada hafifçe yağlanmış fırın tepsisine aralıklı olarak dizin. 
  6. Önceden ısıtılmış 170 derecede yaklaşık 10-12 dk. pişirin. 
  7. Tel ızgara üzerinde soğutun(yağlı kağıtla birlikte bir kişinin daha yardımıyla tel ızgara üzerine alabilirsiniz).
Afiyet Olsun...



Not: Yumurtanın boyu kıvamı etkiliyor, orta boy yumurta için ölçüler ideal. Large boy yumurta kullanırsanız hindistan cevizi miktarını biraz artırmanızı tavsiye ederim.
Dolapta dinlenen hamur yuvarlanacak kıvamda oluyor, havanın sıcak olması durumunda hızlı hareket etmek gerekiyor. Yada kasenin altına bir buz aküsü yerleştirebilirsiniz.
Hamuru dolapta 2 saat bekletmek için zamanınız yoksa buzlukta yarım saat kadar sertleşene kadar bekletebilirsiniz.
Özellikle pişirme süresine çok dikkat etmek gerekiyor. Piştiğinde yumuşak olup soğudukça kıvamını alıyor. Fazla pişirirseniz sert olur.
Kokolar pişirildiği gün daha lezzetli olduğundan(bizim tercihimiz) ben yukarıdaki ölçüleri 1/3 oranında hazırlıyorum.    
Notlar: Fotoğraflar farklı zamanda yaptığım kokolar...





Bu tarifi deneyenler:
Mutfakta Feyza Var! ~ Kakaolu ve Antep Fıstıklı Koko
Hayatcemresi ~ Fıstıklı ve Kakaolu Koko Tarifi
Reyhan Kokulu Mutfağım ~ Kakaolu Koko
Tatlı Mutfak ~ Kakaolu Koko
Bülbülün Yeri ~ Fıstıklı Koko
Mutfak Maceralarım ~ Fıstıklı Koko Kurabiye
Cahide Sultan ~ Antep Fıstıklı Koko

15 yorum:

Hayatcemresi dedi ki...

Adaşım çok farklı bir tarifmiş,denemek isterim,
sevgilerimle...

mutfagabuyrun dedi ki...

olsada yesem dedim canım.harika olmuşlar.ellerine sağlık.sevgiler.

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Fistiklisini yapmak isterdim ,elimde üc beyaz aki var bazen ne yapacagimi bilemiyorum,bu tarif ne kadar da zamanli geldi,koko yu duydum,buna benzer bisi yapmistim ama bu degildi,hem fistikli hem kakaolu denicem,tesekkürler Hatice hanim,sevgiler size...

Unknown dedi ki...

kurabıyelerınız harıka gorunuyor ellerınıze saglık blog tarflerınız harıka bana da beklerım emekkafee.blogspot.com sevgiler

Hayatcemresi dedi ki...

Adaşım benim kokolar yayında :)bu güzel tarif için sana tekrar teşekkür etmek istiyorum,sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

eminim ki harika bir lezzet ellerinize sağlık.

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık harika kurabiyeler sevgiler...

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Kurabiyeler nefis olmuş, ellerinize sağlık.
Denenecekler listesine alıyorum, sevgiler, Pırıl.

Deniz dedi ki...

Fıstıklısını çok merak ettim. Fıstığa bayılırım çünkü. Nefis görünüyorlar, ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Kurabiyeler çok hoş görünüyor
Acaba bu ölçüden kaç adet çıkıyor
SALİHA

Hatice dedi ki...

Saliha hnm çok teşekkür ederim:)
Tam sayıyı kaydetmemişim ancak yaklaşık olarak yazabilirim; 3 yumurta akıyla tam ölçü yaparsanız 30-35 civarında fıstıklı koko, yine aynı şekilde 3 yumurta akıyla kakaolu yapmak isterseniz de 20-25 civarında çıkıyor, denerseniz sonucu da paylaşırsanız sevinirim, kolay gelsin...

Adsız dedi ki...

merhaba hativce hanim sizi surekli takip ediyorum dun fistili ve kakolu koklari denedim tam 35 kokom oldu tarifi tam 3 yumurtayla denedim yarisi koko yarisi fistikli suoer oldu insallah su boregi deneyecem sevgilerimle zeynep belcikadan

Hatice dedi ki...

Merhaba Zeynep Hanım, deneyip memnun kalmanıza çook sevindim:) Deneyimlerinizi paylaştığınız için de teşekkür ederim:) Ne güzel inşallah su böreği denemeniz de başarılı olur, sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Fotolar harika gözüküyor bende yaptım aynı tarifle ama dümdüz tahta gibi oldu cıvıktı hamuru da nerde yanlıs yapıyorum bıkmıyorum

Hatice dedi ki...

İsminizi de yazsaydınız hitap edebilmek için:)
Hamuru dolapta yeterince dinlendirmediniz mi, ya da hindistan cevizi miktarı az gelmiş de olabilir. Hamuru çok cıvık olmuyor zira, biraz yumuşak oluyor, dolapta dinlendirince yuvarlanacak kıvama geliyor. Sürekli yaptığım bir tarif, çok kişi de denedi tariften memnun kaldı..
İnşallah bir dahaki sefere daha güzel oluri kolay gelsin...