Pages

  • RSS

20 Kasım 2008

Haftasonu ve Bisküvili Pastalarım

Haftasonu bir saat içinde karar verilip kızkardeşlerin toplandığı çay saati ve Ayşe'nin bu kısa süre içinde hazırladıkları. Tarifler sorulunca abla senin siten varken başka nerden olabilir cevabı alınınca yüzdeki tebessümler:)

Menümüzdekiler:
* portakallı, havuçlu, damla çikolatalı kek (Ayşe kekin ince olmasının evde sadece yarım paket kabartma tozu kaldığı için olduğunu söyledi)



* yeşil fıstıklı un kurabiyesi (Ayşe bu kurabiyeleri o kadar sık yapıyormuşki işyerinde adı Ayşe'nin kurabiyesi olmuş:))
* Köfter(cevizli sucuk) ve cevizli beyaz helva


~~~~~~~~~~~~~~~~

Bisküvili Pastalar

Zaman zaman çocuklar çok sevdiği ve de pratik olduğu için çeşitli şekillerde bisküvili pastalar yapıyorum.

Malzemeler: 1 lt. süt, 1 su bardağı un, 1 su bardağı şeker ile karıştırılarak pişirilir. Ocaktan inince içine bir tutam hindistan cevizi rendesi(isterseniz yerine vanilya ekleyebilirsiniz) ve 1 kaşık tereyağ eklenir.
Kullanılacak kap sudan geçirilip bir miktar muhallebi dökülür, üzerine 1 kat kakaolu petibör bisküvi(10 adet kullandım), tekrar muhallebi, üzerine 1 kat sade petibör bisküvi(10 adet kullandım), tekrar muhallebi ve son kat olarak kakaolu petibör bisküvi(10 adet kullandım) dizilir ve üzerine kalan muhallebi yayılır. Soğumaya bırakılır. Üzeri istenilen şekilde süslenir. Ben üzerine hindistancevizi rendesi serptim, onun da üzerine kakao eledim. Soğuk servis edilir.

~~~~~~~~~~~~~~
Bu pastanın tarifini ise maalesef kaydetmemişim, ama çok lezzetli olduğunu hatırlıyorum. Ara katlardaki çikolata sosu ayrı bir lezzet kattı.
Kakaolu petibör bisküvi üzerine hazırladığım çikolata sostan döküp üzerine beyaz krema ya da vanilyalı puding, tekrar kakaolu bisküvi-çikolata sos-beyaz krema ile hazırlamıştım.

10 yorum:

HÜLYA dedi ki...

haticecim hem senin hemde ayşe hanımın ellerine sağlık masada büsküvili pastalarda harika görünüyor.. Afiyet şeker olsun canımcım..

Ziyaretine ve gzüel dileklerine çok teşekkrüelr tatlım. Her şey gönlünce olur inşallah. sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Hatice'ciğim,masanız ne kadar şık olmuş..Kurabiyeler ve tatlılarda çok nefisler canım..Ayşe'nin ve senin ellerine sağlık tatlım..


Sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Merhaba

Çok güzel bir hafta sonu diliyorum, sevgiler…

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Ayşe hanımın eline sağlık.nefis görünüyor yaptıkları.bisküvili pastalarına da bayıldım.eline sağlık canım.sevgilerimle...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

PRATİK, SADE VE ÇOK KEYİFLİ TARİFLER BUNLAR HATİCECİĞİM ELLERİNİZE SAĞLIK CANIM..
SEVGİLER

yemek dedi ki...

Ben gözlerimi fıstıklı kurabiyelerden alamadım.:))
Bisküvili pastaya da bayılırım, ellerine sağlık.
Sevgiler...

bahar dedi ki...

YEŞİL KURABİYELER ÇOK HOŞ OLMUŞ. MUHAKKAK DENEMELİ DİYORUM. SEVGİLERLE.

Adsız dedi ki...

Hepsi birbirinden lezzetli görünüyor ama bisküvili pastalar daha bir lezzetli duruyor.

Mutfak Havlusu dedi ki...

değişmez lezzetlerdir bisküvili lezzetler hiç bıktırmaz ve yedirir hep:)
ellerine sağlık herbiri için..

Hatice dedi ki...

Hülyacığım çok teşekkürler...

Gülcüğüm beğenmene çok sevindim, çok teşekkürler...

Yeşilkivi ben de sana güzel bir haftasonu diliyorum...

Neslihan çok teşekkürler...

Nunucuğum tarifleri ne de güzel ifade etmişsin:))

Lavantin çok teşekkür ederim...

Bahar fıstık seviyorsan denemek için hiç vakit kaybetme derim:)

Armina hem pratik hem de lezzetliler değil mi:))

Zeynepciğim çok haklısın, bizde de büyük küçük herkes çok seviyor...

herkese sevgiler...