Pages

  • RSS

04 Mart 2013

Tahıllı Halka

tahillihalka1

Ağızda dağılan nefis tuzlular...
Betül'e çaya giderken nişastalı tırtıl kurabiyelerin yanında tuzlu olarak bu halkaları hazırlayıp götürmüştüm.

Tahıllı Halka
(Lezzet Dergisi - Marifetli Mutfak - Tuzlu Hamur işleri ekinden uyarlanmıştır.)

Malzemeler:
  • 125 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 adet yumurta
  • 1/2 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay kaşığı mahlep
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker (2-3 tatlı kaşığı ekledim)
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un (ben 2 su bardağı un (1/2 su bardağı tam buğday unu) kullandım)
Üzeri için:
  • 1 adet yumurta akı
  • Yulaf ezmesi
  • Keten tohumu (evde olmadığı için susam kullandım)
  • Ayçekirdeği içi
Hazırlanışı:

  1. Yulaf ezmesi, keten tohumu(susam) ve çekirdek içlerini bir kapta harmanlayın.
  2. Bir kasede önce tereyağı, sıvıyağ, yoğurt, yumurta, tuz ve şekeri ekleyip karıştırın, üzerine mahlep, un ve kabartma tozunu ekleyip yoğurun, unu azar azar ekleyerek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur hazırlayın.
  3.  Hamurdan parçalar kopartıp şeritler halinde yuvarlayın ve uçlarını birleştirip simit şekli verin.
  4.  Halkaları önce yumurta akına batırıp ardından yulaflı karışıma bulayın.
  5.  Tepsiye dizin. 180 derece önceden ısıtılmış fırında kızarıncaya kadar pişirin.
Afiyet Olsun...



Notlar: Ben bir kısmını halka şeklinde hazırlayıp sadece yumurta sarısı sürüp çörekotu serptim, bir kısmını ise susama buladım. Bir kısmını da parmak şeklinde çubuklar hazırlayıp çekirdek içine bulamıştım, ancak taşıma esnasında fazla sallanınca çekirdekler üzerinden dökülmüş.

6 yorum:

sekermutfagimiz dedi ki...

Ellerine sağlık enfes olmuş, olsa da yesek :)) sevgiler

Unknown dedi ki...

Hatice ablacım görüntü harika,ellerine sağlık :)

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis olmuş sevgiler.

Unknown dedi ki...

kesinlikle çok nefis olmuşlar
eline sağlık

kalpkurabiye dedi ki...

ellrinize sağlık..
nefis görünüyolar sahiden:)
sevgiler..

Hatice dedi ki...

çok teşekkür ederim, denemeniz tavsiyesiyle:)
sevgiler...