Pages

  • RSS

31 Mart 2009

İlk ekmek denemelerim




İlk ekmek denemelerim:))

Önceleri ekmeği evde yapma düşüncesi çok uzak gelsede şimdilerde dışardan ekmek almama düşüncesindeyiz:))

4-5 gün önce hediye gelen ekmek yapma makinası ile ilk ekmek denemelerine başladım ve evde yapılan ekmeğin hiçte fena olmadığına karar verdik, biz beğendik, üstelik sağlıklı.
Önce en basit ekmek hamuru ile başladım, makinanın içinden çıkan kitapçıktan beyaz ekmeği seçip onu denedim, kabuğunu orta koyulukta seçtim.
İkincisinde suyun bir kısmını süt ile değiştirip, kabuğunu da açık renkli seçtim ve yumuşacık bir ekmek oldu. Un olarak Söke'nin normal beyaz ununu kullandım.
Çocuklar da makinadan çıkacak ekmeği sabırsızlıkla bekleyip hızla tükettiler...
Ekmek denemelerim devam edecek... Bu vesileyle Şule ablaya buradan da teşekkürlerimi gönderiyorum:)
Hazır etkinliğin konusu ekmek olunca ilk ekmeklerimi de etkinliğe göndermek istedim. Ev sahibimiz Sevgili Saliha'ya(binbirçeşni) kolaylıklar diliyorum...

10 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

HATİCECİĞİM, Öncelikle güle güle kullan tatlım, bende bir arkadaşımın yakın zaman önce hediye ettiği makinemde ekmekler deniyoruö,etkinliğe umarım yetişir. dosyalar aldı başını gidiyor yayın için :)
ellerine sağlık tatlım. afiyetler olsun hepinize.
sevgiler.

Hatice dedi ki...

Nunucuğum çok teşekkür ederim, sen de iyi günlerde kullan ekmek makinanı...
etkinlik tarihi uzamış, kimbilir ne güzel denemeler yapmışsındır, umarım yetişir, merakla bekliyorum...
sevgiler...

Sevgi Küçük dedi ki...

ellerinize sağlık.
dokusuna dikkat ettiniz mi?dışardan aldıklarımız gibi boş değil.bu yüzden de çok seviyorum, bir dilimi bile yetiyor.eşyalarım içinde en çok özlediğim ekmek makinem!:)

HÜLYA dedi ki...

ekmek yapmak banada hep zor gelmişti aslında en kolay olanı... hele de şimdi makinelerde ııım nefis oluyorlar... makineni güle güle kullan canım..

en iyisini yapıyorsun valla. hiç olmazsa kendin sağlıklı koşullarda yapıyorsun. Bende kızlara makinede ekmek yapıyorum.

sevgiler cnaım

LEMAN dedi ki...

ellerıne saglık bende uzun zamandır düşünüyorum kısmet olmuyo bi türlü bide tadı nasıldır acaba sorusu kesinleşmeyince kararsızlıktan olsa gerek sen şimdi yapıp yapıp yayınladıkça beni bu fikre alıştırırsın valla

armina dedi ki...

Merhaba canım,
kurabiyenin harcını sormuşsun. Sofra dergisinden fıstık ezmesini denemiştim. Çok şekerli oldu, şekerinin gitmesi için malzemeleri tekrar tekrar koydum (şeker ve yumurta hariç). Elimde epeyce fıstık ezmesi olunca kurabiyeye koydum ben de. O yüzden harç malzemesinin miktarını ben de bilmiyorum. Kurabiyeyi yaparsan harcı için aynı malzemelerden koyu
bulamaç kıvamında bir karışım hazırlarsın. Şekerinide damak tadınıza göre ayarlarsın. Bu arada ekmek nefiss görünüyor, eline sağlık.

atesböcegi dedi ki...

Nefis olmus ellerine saglik canim. O hazirda duran dilimi aldim kactim. Hmmm... sevgiler canim.

Zehra Gürgen dedi ki...

Ellerine sağlık Hatice'cim.
Ne kadar farklı oluyor evde yapılan ekmeğin tadı dokusu değil mi?
çocuklarına da afiyet şeker olsun :)

sevgiler

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Haticecim ekmek süper görünüyor. Dışının rengi, içinin dokusu, kabarıklığı...herşeyi harika:).
Ellerine sağlık canım.
Sevgilerimle:).....
aslı

Hatice dedi ki...

teşekkürler Sevgi, haklısın yazmayı unutmuşum, dokusunu çok güzel anlatmışsın...

Hülyacığım çok teşekkürler, makinada yapmak çok pratik oluyor gerçekten...

Lemancığım ben de çok düşünmüştüm, en azından mayalı hamur yaparım diye düşünüyordum.
ilk iki denemem çok iyiydi, 3. denememde ise unum yetmediği için evdeki farklı marka undan ilave ettim, ekmeğim yeterince kabarmadı maalesef:(
bakalım diğer denemelerim nasıl sonuç verecek!

cevabın için teşekkürler armina...

ateşböceği teşekkürler, afiyet şeker olsun...

haklısın Zehra, çocuklar pişmesini sabırsızlıkla bekliyor:))

Aslıcığım çok teşekkürler...

herkese sevgiler...