Pages

  • RSS

27 Nisan 2005

kısır













1 nescafe fincanı kısırlık bulgurun üzerine 1-1,5 nescafe fincanı sıcak su dökülür ve kapağı kapalı olarak 15 dk. ıslatılır. Daha sonra içine 1 çorba kaşığı domates salçası, 1 tatlı kaşığı biber salçası, 1 çorba kaşığı nar ekşisi, 1 çay kaşığı dolu dolu sumak, 1 çay kaşığı pulbiber, tuz, kimyon, 3 çorba kaşığı zeytinyağı eklenerek fazla ezmeden iyice karıştırılır.
2-3 adet domates, 1 adet salatalık, 2 adet sivribiber minik minik doğranır(domates doğrandıktan sonra suyunun süzülmesi için süzgeçte bekletilir) önceki karışıma eklenir.İnce doğranmış 1/2 demet maydanoz, 5-6 adet taze soğan, dereotu, taze nane ve 1 limon suyu(ekşilik derecesine göre azaltılabilir) eklenir, karıştırılır. Yeşillikle servis yapılır.
Not: Kısır için son 1 senedir esmer ince bulgur kullanıyorum, çok daha lezzetli oluyor.


Güncelleme: Fatma'dan öğrendiğimden beri salçaları zeytinyağında kavuruyorum, daha lezzetli oluyor. Bazen küçük bir kuru soğanı da zeytinyağında kavurup, salçaları ekliyorum, kavuruyorum, içine tuz ve baharatları ekliyorum, daha sonra da ıslatılmış bulgurla karıştırıyorum. Çoğunlukla domates, salatalık ve biber eklemiyorum, ince kıyılmış taze soğan ve maydanoz ekliyorum.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

elinize sağlık, çok güzel görünüyo...birden canım çekti... :)
ama ben yaparken, içine bir de kimyon koyuyorum. bu da güzelleştiriyor tadı.
sevgiler
buki

Adsız dedi ki...

tesekkürler buki... kimyonu bazen ben de ekliyorum, hatirlattigin iyi oldu:)
sevgiler...

Adsız dedi ki...

Biz de nar eksisi yerine limon suyu koyariz zeytin yagi.

Boylesi de hosuma gitti, deneyecegim bir ara. Cok tesekkurler.

Bobby nin annesi

Hatice dedi ki...

tesekkurler bobby nin annesi, nar eksisi guzel bir lezzet katiyor kisira,ancak damak tadina gore azar azar eklemelisin. disarda acik olarak satilan nar eksilerinin tatlari yogun olabiliyor cunku.ben vefa yada arifoglunun nar eksisini kullaniyorum...