Pages

  • RSS

11 Nisan 2013

Un Kurabiyesi 2 ve bir yumurtalı çay menüsü

unkurabiyesi

Dün teyzem ve annem, sonra da kız kardeşlerimin katıldığı güzel bir çay saati oldu.
Hazırlık için zaman ve malzeme kısıtlıydı, evdeki bir yumurtayla tahinli ve tarçınlı çelenk çörekler, yumurtasız olduğundan un kurabiyesi ve yufkayla hazırladığım patatesli gözleme çayımıza eşlik etti. 

Un kurabiyesini özellikle çocuklar çok sevdi. Tarifi S. abladan almıştım, sonra portakalagaci nin tarifine baktım, aynı tarif olunca şekeri daha az olan Sevgili Hatice'nin tarifini yarım ölçü uyguladım.

Malzemeler:
Aşağıdaki ölçüyle 21 kurabiye elde ettim.
  • 125 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 1/2 türk kahve fincanı sıvıyağ
  • 1,5 çorba kaşığı pudra şekeri
  • 2 çorba kaşığı buğday nişastası
  • alabildiği kadar un(yaklaşık 2 su bardağı)
  • üzeri için pudra şekeri
Hazırlanışı:
  1. Tereyağ, sıvıyağ ve pudra şekerini mikserle krema kıvamına gelene kadar çırpın. Nişasta ve azar azar unu ekleyerek hamuru yoğurun. 
  2. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayın, tepsiye dizin. 
  3. Üzerlerie çatalla bastırarak(biraz çatlama olabiliyor, elinizle hafifçe düzeltin) şekil verin. 
  4. Önceden ısıtılmış 160 derecede 20-25 dk üzerleri beyaz kalacak şekilde pişirin. İlk sıcaklığı çıkınca pudra şekeri serpin veya pudra şekerine bulayın.

Afiyet Olsun...


 Not: İsterseniz kurabiyeleri yuvarlamak yerine hamurdan uygun büyüklükte parçalar kopartıp rulo şekline getirin ve bıçakla verev şekilde kesin.
    

Kakaolu Un Kurabiyesi

kakaolu un kurabiyesi

Kurabiyeleri daha önce yaptığımda bir kısmını da kakaolu hazırlamıştım. Dilerseniz hamur henüz tam katılaşmadan 2 ye ayırıp kakao ilavesiyle kakaolu un kurabiyesi hazırlayabilirsiniz. 


Diğer un kurabiye tarifine buradan ulaşabilirsiniz.

14 yorum:

Sema'dan Lezzetler dedi ki...

elinize sağlık çay ve kurabiye reddedilmez ikilim sevgiler

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Azicik kiskandim sizi simdi! Hem kizkardes hem teyze hemde anneniz yakinlarinizda!Allah ayirmasin hicbirzaman,hep bir kizkardes dilemisimdir kendime,ama maalesef yok!

Ben simdi gözlemeyi gördümya,elinize saglik diyorum,hersey ne kadar leziz sevgiyle hazirlaninca,herkeye bizden selam iletin lütfen,tesekkürler.

kendinemoda dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK,EN KISA ZAMANDA DENİYCEM.SEVGİLER...

mavii dedi ki...

tahinli olan cok guzel duruyor bir yumurta ile bile bi sofra kurulabiliyor yeterki isteyelim kurabiler cok guzel duruyor ama cnm sekeri az gelmiyor mu

LeylaK dedi ki...

gayet şık görünüyor, kakaolusu da :)

Hayattan Azıcık dedi ki...

Kurabiye kurabiye diye kaç gündür söyleniyorum kendime ama kalkıp yapamadım bir türlü tembelliğim üzerimde ama şimdi sayende kalkıyorummmm daha fazla tutamayacağım kendimi. Ellerine sağlık. Sevgiler...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Ellerine sağlık sevgili hatice senin şu tahinli çörek çok enfes görünüyor.Kurabiyede kakaolu ve sade güzel alternatif.
Muhabbetiniz bol olsun

sevgiler

Hatice dedi ki...

Sema dan lezzetler, çok teşekkürler:)

Bir terazi kızı, teyzem başka bir şehirde yaşıyor, kardeşimin düğünü vesilesiyle gelmişti, toplanmamıza vesile oldu. Haklısın kızkardeş iyidir, ama üzülme yanılmıyorsan senin de kızların vardı, az daha büyüsünler sana güzel arkadaş olurlar inş.
Amin canım, Allah, cümlemizi ayırmasın sevdlklerimizden.

Kendine moda, umarım beğenirsin, sonucunu da paylaş olur mu;)

Mavii, çok teşekkürler, bendeki tarifte bu ölçüler için 3 kaşık şeker kullanılıyordu, ben daha az kullandım, dışına da pudra şekeri kullanıldığı için bize yeterli geldi, çok şekerli seviyorsan artirabilirsin.

Leylak, beğenmene sevindim, çok teşekkürler:)

Hayattan azıcık, afiyet olsun şimdiden:)

Neşeli günler, çok teşekkürler, iki seferdir ikram ettiklerim çok beğeniyorlar, umarım sen de dener ve beğenirsin.

Bak Bu Harika dedi ki...

en sevdiğim kurabiyedir. Ellerine sağlık

kalpkurabiye dedi ki...

ellerinize sağlık un kurabiyeleriniz şahane görünüyor..
sevgiler..

Unknown dedi ki...

Kurabiye nefis görünüyor,kakaoluda alternatifi,ellerine sağlık,sevgiler...

wahyud dedi ki...

Burada ziyaret memnun, teşekkür ederim
obat stroke

un kurabiyesi dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar. Kakaolu olan çok hoş olmuş güzel bir fikir oluşturdu bende. Ellerinize sağlık.

Yemek tarifleri dedi ki...

süper görünüyor