Pages

  • RSS

15 Eylül 2007

ye#26 Aperatifler ve Mezeler

Bu ayki etkinliğin konusu aperatifler ve mezeler, evsahibi Cafe Gusto. Etkinliğe katılan tarifleri sevgili Serpil'in sayfasından takip edebilirsiniz.

Kabak Salatası

Kabakların kabukları soyulup rendelenir, bir tavada çok az zeytinyağında suyunu çekip yumuşayana kadar tavanın kapağı kapalı olarak pişirilir. Eğer yumuşadığı halde suyunu çekmediyse kapağı ve ocağın ısısı açılır, suyu çektirilir. Daha sonra süzgece alınır, soğumaya bırakılır. Yoğurt, 1-2 kaşık mayonez, iri dövülmüş ceviz, ince kıyılmış dereotu eklenir, karıştırılır.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tabbule

Bu salatayı ilk olarak 7 sene önce eşimin teyzesinde yemiş ve çok beğenmiştim, daha sonra da 2 sene kadar önce bir yurtdışı gezisinde bedevi çadırında yemiştik, ancak ordaki bulgurdan daha farklıydı. Yapmak ise şimdiye kısmet oldu. Bol yeşillikli bizdeki kısıra benzeyen bir lezzet.

Malzemeler:

  • 1 aida çay bardağı ince bulgur (ben esmer bulgur kullandım)
  • 1 aida çay bardağı kaynar su
  • 1 demet maydanoz (ince doğranmış)
  • 1/2 demet taze nane (ince doğranmış)
  • 4-5 adet taze soğan(ince doğranmış)
  • 1-2 adet domates(minik küp doğranmış)
  • tuz, zeytinyağı, limon suyu(isteğe bağlı narekşisi)

Hazırlanışı: Bulgur kaynar su ile 15 dk. ıslatılır. Maydanoz, taze nane, yeşil soğan, domates eklenir, fazla ezmeden karıştırılır. Zeytinyağı, limon suyu ve tuz karışımı eklenir, harmanlanır.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Yoğurtlu köz biber-patlıcan salatası


2 adet patlıcan, 3 adet kırmızı biber közlenir, ince ince doğranır. İnce doğranmış maydanoz, iri kıyılmış ceviz, süzme yoğurt(yerine yoğurdun katı yerinden kullanabilirsiniz), sarımsak eklenir, karıştırılır. Bu salataya roka da çok yakışıyor... Soğuk servis edilir.

10 yorum:

İLKAY dedi ki...

Ellerine sağlık hepsi de nefis görünüyorlar canım,
Ben de etkinliğe kabalı mezenin değişik versiyonu ile katıldım ...
O da güzel oluyor...
Sevgilerimle,
İlkay

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Haticecim merhaba, bloguna uğramayalı çok güzel tarifler eklemişsin ellerine sağlık. Ayrıca blogunun şablonuda çok güzel olmuş.

Cafe Gusto dedi ki...

Sevgili Hatice tariflerini ekledim
sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba hatice, şu közlenmiş biber ve patlıcan salatası enfes görünüyor. hepsi birbirinden güzel ama benim aklım onda kaldı :)

ellerinize sağlık

Hatice dedi ki...

teşekkürler İlkay'cığım, seninkine de hemen bakıyorum, sevgiler...

merhaba Nazife'ciğim, çok teşekkürler canım, şablonu da beğenmene sevindim...

teşekkürler Serpil, emeğine sağlık...

merhaba Zerrin, köz biber patlıcan salatasının tadı da nefis oluyor, özellikle et yemeklerinin yanında iyi gidiyor...

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba Hatice!Patlıcan salatası ve kabak salatası çok lezzetli görünüyor.Özellikle kabak salatası sık yaptığım,sevdiğim ve hafif bir lezzet.Hayırlı ramazanlar diliyorum...

sevgiyle kal
bengisu

Hatice dedi ki...

merhaba Bengisu, salataları beğenmene çok sevindim, teşekkürler güzel yorumun için, sana da hayırlı ramazanlar...
sevgiler..

Yaren dedi ki...

Salatalarin hepsi cok süper,cok lezetli görünüyor.Ellerine saglik

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Hatice'ciğim,
Salatalar enfes görünüyorlar canım,ellerine sağlık.Hepsinin tadını sanırım benim gibi diğer arkadaşlarda merak etmişlerdir.

Harikasın canım!!

Sevgilerle

Hatice dedi ki...

Sevgili Yaren ve Gül güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim...
sevgiler...