Pages

  • RSS

19 Ocak 2010

Havuçlu Kek

IMG_6762


Havuçlu Kek
Malzemeler:
  • 3 adet yumurta

  • 1+1/4 su bardağı toz şeker(isterseniz artırabilirsiniz)

  • 1/2 su bardağı sıvıyağ (ben fındıkyağı kullanıyorum)

  • 1,5-2 su bardağı un (genellikle 2 su bardağından 2 parmak eksik un kullanıyorum)

  • 1 paket kabartma tozu

  • 2-3 çay kaşığı tarçın

  • 2 su bardağı dolusu ince rendelenmiş havuç

  • 1/2 su bardağı dövülmüş ceviz (miktarı artırabilirsiniz)

  • 1-2 çorba kaşığı hindistan cevizi rendesi

  • isteğe bağlı olarak limon veya portakal kabuğu rendesi

  • isteğe bağlı olarak damla çikolata

Hazırlanışı:
  1. Yumurta ve şeker iyice çırpılır(3-4 dk yüksek devirde).
  2. Yağ eklenir, çırpılır.
  3. Eleyerek un, kabartma tozu ve tarçın eklenir, mikserin düşün ayarında karışana kadar çırpılır.
  4. Havuç rendesi, dövülmüş ceviz, hindistan cevizi rendesi ve istenirse damla çikolata eklenir, mikseri çalıştırmadan sadece uçlarıyla veya tahta kaşıkla karıştırılır.
  5. Yağlanmış kalıba boşaltılır.
  6. 170 derecede 30-40 dk. pişirilir. Pişip pişmediğini anlamak için kürdan testi yapılır.
Afiyet Olsun...
Not: Kek harcının az bir kısmını kalıba döküp kalan kısma damla çikolata, ceviz vs ekleyip, karıştırdıktan sonra kalıba dökerseniz, damla çikolataların dibe çökmesini önleyebilirsiniz.   





Bu tarifi deneyenler: 
Havuçlu Kek ~~ Şirince Tatlar
*******

Sevgili Filiz-Münster (Petunyalarım), Sevgili Yeşim (yetur'la lezzet kareleri) ve Sevgili Pınar(Lezzet pınarı) beni dostluk ödülüne layık görmüşler, çok mutlu olduğum bu güzel ödül için kendilerine çok teşekkürler ediyor, sevgilerimi gönderiyorum...

32 yorum:

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Off kı ne off sevdiğim kek karşımda ellerıne sağlık.Pek de güzel kabarmış ..
Yaşamında güzellıkler hep senınle olsun dileklerımle..
Sevgiler...

Pembe Tatlar dedi ki...

Ooo canım harikasın ya ellerine sağlık portakal ve tarçın harka yakışıyor keklere...

Dostlukların daim olsun canım tebrik ediyorum haticem:)

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık bende çok severek yapar ve yerim maşallah ha
rika kabarmış kocaman öpüyorum...

birsence dedi ki...

havuçlu kek...mmmmm harikasın canım....

rumma dedi ki...

Çok havuçlu kek gördüm ama bu kadar güzelini görmedim maaşallah..:)

Damla çikolata ve hindistan cevizi rendesi eklememiştim yaptığımda bir dahaki sefere inş..

sevgiler

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Çok güzel görünüyor çokta güzel kabarmış elinize sağlık.Sevgiler.Mine

BAL ANNE dedi ki...

resim ye beni diyor.....
nefisss
ellerine sağlık

Özlem dedi ki...

harika olmuş eline sağlık, benim de favori kekimdir havuçlusu

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Arkadaşlarımın çoğunda kek var bende dayanamayarak yapıyorum...Kekler kilo olarak dönmese bali:)))Kekin nefiss olmuş ellerine sağlık arkadaşım...
Sevgiler...

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

ımm nefis ellerinize sağlık...

Sevil Şahin dedi ki...

canım benim ellerine saglık nefis olmuş..
çokda severim ellerin dert görmesin..

LEZZETİKRAM dedi ki...

harikasın cnm ,çok güzel olmuş dokusu falan
ellerine sağlık en favori keklerimdendir
sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

Tez elden havuçlu kekte yapılmalı bir türlü yapılamayan elmalı kurabiyenin akıbetine uğratmamalı:)
harika kabarmış kekin,ellerine sağlık.
İhtiyacım varda sanki birde iştah kabarttırıyor bu güzel kek:)

Unknown dedi ki...

Ellerinie saglik arkadasimmm... Su saatte (23.54) canim bir cekti ki anlatamam.... Ben de cok severim havuclu keki, hele de caviz varsa icinde... Bu güzel tarif icin cok tesekkürler... Sevgilerimle,

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

şimdi sana ne demeliyim ben
AŞKOLSUN ! :)

Hatice dedi ki...

Sevil(Denizfeneri) beğeni ve güzel dileklerin için çok teşekkür ederim...

Aslıcığım haklısın, portakallı şeklini de yapıyorum, o da çok güzel oluyor, ama çocuklar pek sevmiyor diye sık yapamıyorum, güzel dileğin için de çok teşekkür ederim...

Deryacığım çok teşekkürler:)

teşekkür ederim Birsen:)

Rumma çok teşekkürler, çok mutlu oldum:))
damla çikolata ve hindistan cevizini tavsiye ederim, çok yakışıyor, sevgilerle...

Mine çok teşekkür ederim...

teşekkürler Bal anne:)

teşekkürler Özlem, desene sen de havuçlu kek sevenlerdensin:)

Gönül haklısın, ne olacak bu halimiz:))

Arzu ziyaretin için teşekkür ederim...

çok teşekkürler Sevilciğim...

Seda beğenmene çok sevindim, çok teşekkür edeim:)

Zeynep vakit kaybetme bence, havucu rendelemek dışında bir zorluğu yok.
elmalı kurabiye demişken benim de arşivde bir senedir eklenmeyi bekliyorlar:(

Filiz, ne olacak şimdi:)

Nunu :)

Zerrin dedi ki...

Haticecim uzun bir aradan sonra merhaba
Keke bayıldım görüntüsü bile çok hoş kimbilir tadı nasıldır.Ellerine sağlık arkadaşım
SEVGİLER...

Adsız dedi ki...

ellerine saglik canim
benimde en sevdigim keklerin basinda gelir havuclu kek
size afyiet olsun...

www.yenitadlar.blogcu.com

Zehra Gürgen dedi ki...

Şimdi bir dilim olsa yerdim.
Havuçlu keki çok severim zaten.Klasiktir ve kesinlikle yılda birkaç defa yenmelidir :)
senin tarifinlede yapacağım canım
ellerine sağlık

Hatice dedi ki...

Zerrinciğim hoşgeldin, yorumlarını özlemiştim:)
keki beğenmene çok sevindim, çok saol canım...

yenitadlar çok teşekkürler...

Zehracığım aynen ben de:)
yılda bir kaç defa uzun bir ara, şunu ayda 1 falan yapsak:))
denediğinde de beğenirsin umarım...

herkese sevgiler...

Ordanburdanhayattan dedi ki...

tarifi aldım kaçtım, blogda paylaşırsam sana da haber bırakırım. çok zengin bir tarif bu

made in funda dedi ki...

yanına çayla ye beni diyor.ellerine sağlık canım...

Esra dedi ki...

Nasılda jabarmış pofuduk pofuduk,ellerine sağlık..

Narince dedi ki...

Kek süper olmuş Haticeciğim, çok başarılı, ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Havuçlu kekmi??ben çok severim:)helede içinde ceviz parçacıkları olduğu zaman çok daha lezzetli oluyor..ellerine sağlık haticecim..yine hatırlattın bana bu keki:)..bu kış soğuk havalarda sıcacık bi bardak çayın yanında çok lezzetli olur:)derya

Hatice dedi ki...

Sevgili Yasemin, bizim sevdiğimiz bir tarif, umarım sen de memnun kalırsın:)

Fundacığım, Sevgili E, Neclacığım keki beğenmenize çok sevindim, çok teşekkür ederim, sevgilerle...

Deryacığım haklısın, ceviz parçaları biraz irice olursa daha güzel oluyor ancak ben çocuklardan dolayı ince dövülmüş kullanıyorum. hazır kar da yağmışken hiç vakit kaybetme hemen yap derim:))

Adsız dedi ki...

mrb,
havuclu kekiniz ve elbetteki diger yaptiklarinizda, mükemmel görünüyor.
benim genel olarak keklerle ilgili bir sorum var..bende kek yapiyorum, tadi ve kivami cok güzel oluyor ama bir sorunum var o da keklerim hep kalibina yapisiyor..dolayisiyla cikarirken hep parcalaniyor..kalibimi ilk önce yagliyorum..pesinden de yagin üstüne ince bir kat un serpistiriyorum. sonuc öyle oldugu halde feci..yoksa öyle oldug icin mi feci? :))
bu konuda tecrübelerinizi/ bilginizi benimle paylasabilirseniz cok mutlu olurum...tskler vede kolay gelsin :)

Hatice dedi ki...

çok teşekkür ederim:))

aklıma ilk gelen acaba kalıbınızdan mı kaynaklanıyor?
bir tane klasik kek kalıbım var, yüzeyi biraz aşınmaya başlamış, geçenlerde kek yaptığımda çıkarmakta zorlanmıştım, yapışmıştı:(

Kek kalıbını genellikle katı yağla yağlıyorum ve çoğu zaman unlamıyorum, eğer kuru meyveli vs. kek yapacaksam tabana yapışmasın diye unluyorum ve buzdolabında bekletiyorum, genellikle başarılı oluyor!

Bu kalıbı yağlayıp, unlayıp, kek harcını hazırlayana dek buzdolabında bekletme yöntemini denediğimde başarılı olmuştu, bir de bu yöntemi deneyin isterseniz.

Bir de aklıma gelen, annem alümünyum kek kalıbını bulaşık makinesinde yıkadıktan sonra yapıştırmaya başladığından bahsetmişti!

Benim aklıma gelenler bunlar, umarım yardımcı olabilmişimdir:)
kolay gelsin...

gülşah dedi ki...

Hatice hanım bu kek yumuşacık oluyormu ben böyle nemli gibi keklere bayılıyorum:)
ikinci sorujda kaç cmlik kalıp kullandınız böyle kabarmalı benimkide:)

Hatice dedi ki...

bu kek içindeki havuçtan dolayı hem yumuşak hem de nemli oluyor, yiyenler beğeniyor, umarım beğenirsin, daha nemli olsun istersen yağ miktarını artırabilirsin.
22 cm lik kalıp kullandım:)

Adsız dedi ki...

sa. mrb.. ben indah, endonezyalıyım.. bugün yaptım misafirlere, çok güzel oldu, beğendiler.. tarif için teşekkürler ellerine sağlık.. bol bol selam endonezya'dan.. :))

Hatice dedi ki...

as. mrb. Sevgili İndah, keki beğenmenize çok çok sevindim, afiyet olsun:)
Tariflerimin yurt dışından denenip böylesi yorum gelmesi beni çok mutlu etti, her zaman beklerim:)
Endonezya'ya selamlar...