Pages

  • RSS

11 Haziran 2007

Fıstıklı, kuşüzümlü börek


Bu börekleri Sofra dergisinden biraz değişiklikler yaparak hazırladım...Çok lezzetli bir börek oldu...

Fıstıklı, kuşüzümlü börek
Malzemeler:
  • 2 adet yufka
  • 200-250 gr. kıyma
  • 2 adet kuru soğan
  • 1 kaşık dolmalık fıstık
  • 1 kaşık kuş üzümü
  • tuz-karabiber
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı
  • 1/2 çay bardağı süt
Hazırlanışı: Öncelikle 1-2 kaşık zeytinyağında fıstıklar pembeleştirilir, doğranmış soğanlar eklenir. Soğanlar pembeleşince kıyma eklenir, kavrulur. (İsterseniz biraz da tereyağ ekleyebilirsiniz)Ayıklanmış, yıkanmış kuşüzümü eklenir.Ocaktan alınır. Tuz-karabiber eklenir. (Ben biraz şeker ve tarçın da ekledim).

Sosu için süt ve yağ karıştırılır(sos malzemesi az gelirse süt ve yağı aynı miktarda artırabilirsiniz).
Bir yufka tezgaha serilir. Sütlü karışımdan sürülür. Kıymalı harcın yarısı yufkanın üzerine serpiştirilir. Bir kenarından başlayarak rulo şeklinde sarılır, ikiye katlanır veya S şekli verilerek tepsiye yerleştirilir. Diğer yufkaya da aynı işlem yapılır. Böreklerin üzerine kalan sos ve daha sonra da yumurta sarısı sürülür.180-200 derecede pişirilir.
Not: İç harçtaki fıstık ve kuş üzümü miktarını damak tadınıza göre artırabilirsiniz.

4 yorum:

sevdamavisi dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık çok güzel böreğin. çok da lezzetli olmuşlardır. sevgiler

Hatice dedi ki...

teşekkürler Sevdamavisi, umarım dener ve beğenirsin...
sevgiler...

Adsız dedi ki...

Harika oluyor, bir kere yapınca başka börek istemez oldum, bu sayfa sürekli açık duruyor internet tarayıcımda:)))

Hatice dedi ki...

Harikasınız, yorumunuz yüzümde kocaman bir gülümsemeye sebep oldu, çok teşekkür ediyorum, çok mutlu oldum:)
Siz de hep mutlu olun inşallah:)
Yorumlarda isminizi de yazarsanız memnun olurum:)