Pages

  • RSS

26 Mayıs 2005

Köfteli Patlıcan Sarma


Bu tarifi geçtiğimiz senelerde Oktay Usta'nın programından almıştım. Yanına beyaz pilav veya bulgur pilavı ile çok lezzetli ve sunumu hoş bir yemek...

Köfteli Patlıcan Sarma 
Malzemeler:
Köfte harcı için:
  • 300 gr. kıyma
  • 1 yumurta
  • 1 adet kuru soğan (rendelenmiş)
  • 1-2 dilim bayat ekmek içi (ıslatılıp, suyu iyice sıkılmış)
  • 1/2 demet maydanoz (ince kıyılmış)
  • tuz, karabiber, kimyon, pulbiber
  • 2-3 adet patlıcan
  • 1 adet domates
  • 2 adet sivribiber
Sosu için:
  • 2 adet domates
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • kekik, su
Hazırlanışı:
  1. Köfte harcı için gerekli olan malzemeler bir kapta iyice yoğurulur. Köfte harcı yoğurulurken 20-25 defa yoğurulan kaptan alınıp biraz yüksekten tekrar yoğurulan kaba vurulur.
    1-2 saat kadar dolapta bekletilir.
  2. Patlıcanlar alacalı soyulup boylamasına dilimlenir. Üzerine tuz serpip acısı çıkartılır. Yıkanıp, temiz bir mutfak havlusuyla kurulanır.
  3. Bol yağda kızartılır. Kızaran patlıcan dilimleri kağıt havlu üzerine alınarak fazla yağı süzdürülür.
  4. Köfte harcından patlıcan sayısına göre kuru köfte şeklinde köfteler hazırlanır, kızartılır.
  5. Domatesin dış kabuklarından kapak kesilir. Sivri biberlerin çekirdekleri ayıklanıp 2 cm. uzunluğunda dilimlenir.
  6. Her patlıcan dilimine bir köfte gelecek şekilde sarılır. Ek yeri alta gelecek şekilde üzerine biber, domates yerleştirip kürdanla tutturulur. Fırın kabına dizilir.
  7. Domates rendesi, salça, kekik ve sıcak suyla yapılan karışım üzerine gezdirilir.
  8. 160-170 °C de önceden ısıtılmış fırında pişirilir.
Afiyet Olsun...

Not: Ben artık patlıcan dilimlerini yağda kızartmak yerine dilimleri fırçayla yağlıyorum. Tost makinesine yağlı kağıt serip arasına yağlanmış patlıcan dilimlerini yerleştiriyorum, rengi dönüp, yumuşayana kadar pişiriyorum.. Bu şekilde daha hafif oluyor. Ayrıca köftesine de genelde yumurta eklemiyorum...    (Yukarıdaki fotoğraf bu şekilde kızarttığım patlıcanlarla yapıldı. )

7 yorum:

ruchan dedi ki...

Patlıcanlı köfte diye okuyunca başlığı ablamın yaptığı köftelerden zannettim.Ama resmi görünce farklı bir tarif olduğunu anladım.Ablamın yaptığı patlıcanlı köftelerin tarifini bilmiyorum ama hatırladığım kadarıyla patlıcaları közledikten sonra , köfte harcının içine karıştırıyordu sanırım.Ama çok lezzetli oluyordu.Ablamdan tarifini öğrenip en kısa zamanda blogumda yayınlayacağım.
Senin tarifinde çok lezzetli görünüyor,ellerine sağlık.ablam köfte yeine tavukla yapar bu yemeği.
Sevgilerimle,

Birben dedi ki...

inanmıyorum 2 gündür aklımdaydı..çok sevindim görünce..siteler arası telapi oluştu sanki..eline sağlık yarın gel siteme benimkine de bak;yorumlaşırız:)

Dilek'ce dedi ki...

Merhaba Hatice,
ben de yaparim bu yemegi hatta bloga da eklemsitim. Cok sevdigimiz bir yemek fakat biz adina kürdan kebap diyoruz. Annemin yillardir yaptigi herkese tavsiye edebilecegim bir yemek!
Birben sana da simdiden afiyet olsun:)
Ellerine saglik Hatice!

Hatice dedi ki...

teşekkürler cimcime, köfte ile közlenmiş patlıcan ayrı ayrı çok severim, ama karışımı nasıl olur merak ettim,tarifini bekleyeceğim...

aynı şeyleri düşünüyor olmamız ne güzel birben..şimdiden kolay gelsin..

haklısın dilek isimler farklı olsa da çok lezzetli bir yemek..senin tarifinde çok lezzetli görünüyor, patatesle birlikte çok daha lezzetli olmuştur, bir dahaki sefere ben de patates eklemeyi düşünüyorum.

Adsız dedi ki...

teşekkürler vanilya, artık her mevsim herşeyi bulmak mümkün ama lezzetleri yerinde olmuyor maalesef.

Adsız dedi ki...

merhaba tarifi denedim süper oldu. yanına da pilav ve mercimek çorbası yaptım.

Hatice dedi ki...

guzel bir menu olmus, ellerine saglik yildizcaa...