Pages

  • RSS

10 Mayıs 2015

Krem şantili poğaça



Krem şantili poğacalar...
Krem şantiyi normalde hiç kullanmam, bir vesileyle aldığım şanti uzun zamandır duruyordu, oğlum da beslenmesi icin ne zamandır poğaca istiyordu @oktayusta1 nin sayfasında krem şantili poğaçayı görünce denemeye karar verdim☺️😉


Krem şantinin etkisi oldu mu bilmem ama poğacalar güzel oldu, tabi benim aklımda bir de krem şantisiz denemek var😉

Ben yaptığım şekilde tarifi yazıyorum.

Krem şantili poğaça
Malzemeler:
🔶 150 gr. tereyağı(oda sıcaklığında yumuşamış)
🔶 1 su bardağı süt(hafif ılık kullandım)
🔶 2 yumurta(birinin sarısı üzerine)
🔶 3 su b. un(gerekirse azar azar ekleyin)
🔶 1 paket instant maya
🔶 1 poşet krem şanti(toz halinde)
🔶 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
🔶 1-1,5 çay kaşığı tuz

Üzeri için: Yumurta sarısı, susam, haşhaş, çörekotu

HAZIRLANIŞI: Un, tuz, maya, kabartma tozu ve toz krem şantiyi bir karıştırma kabına alıp karıştırın. Ortasını havuz gibi açıp tereyağı, süt ve yumurtayı ekleyip, karıştırın. Kenarlardan un alarak hamuru yoğurun. Hamurumuzu iyice özdeşleşene kadar yoğurun. Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edin. (Ben ekmek makinesinde hamuru hazırladım ve mayalandırdım)
Hamurdan bezeler koparıp, her birini yuvarlayın ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin. (Ben bir kısmını açma, pide, katmer poğaça şekli verdim)


Üzerlerine elinizle hafif bastırıp, yumurta sarısı(ben yumurta sarısına 2-3 damla zeytinyağı ekledim) sürün. Haşhaş, susam veya çörekotu serpin. Üzerini kapatarak tepside mayalanmaya bırakın. (Ben fırın ısınana kadar beklettim sadece) Poğaça hamurları mayalanınca önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirin.

Afiyet Olsun..


Not: Benzer tarifi daha önce cafe pepelada görmüştüm, onda yağ miktarı daha fazlaydı ve kabartma tozu da eklenmişti, ben iki tarifi harmanlamış oldum:)

Hiç yorum yok: