Pages

  • RSS

07 Haziran 2014

Çörek otlu minikler

IMG_2328

Yuvarlaması biraz zahmetli olsa da çerez gibi yemesi çok keyifli bu minikleri denemenizi tavsiye ederim...
Bu minik tuzluları ilk Melda'nın sayfasında görmüştüm, o zamanlar çok yaygındı, gerçi şimdilerde de öyle:)
Geçtiğimiz aylarda Instagramda Zeynep (mutfak havlusu) ısrarla tavsiye etmişti bu minikleri, artık deneme listesine almıştım ki üzerinden çok zaman geçmeden yeğenimin doğum gününde çıktı karşıma:)
Kız kardeşim de Sevgili Zerrin'in sayfasından denemiş, yemek konusunda çok seçici olan ortanca oğlum çok sevdi. Sonraki hafta sonu da benim misafirlerim vardı, kardeşimle menü konusunda konuşurken menüye bu tuzluları da mutlaka eklememi tavsiye etti, iyi ki de öyle yapmışım, o gün çok beğenildi:)
Mart ayında arkadaşlarımın geldiği gün yapmıştım bu minik tuzluları, o gün tarifini de vermiştim deneyen arkadaşlar oldu, hatta geçen ay gittiğimiz arkadaş verdiğim tarifle yapmıştı, yine çok beğenildi ve tarifi istendi:)  Sitede tarifi bulamadık diye yakınan arkadaşları daha fazla bekletmeyelim ve tarifi ekleyelim:)
 Hem iki tarif aşağı yukarı birbirine benzediği için hem de yanında başka ikramlar da olduğu için ben yarım ölçülü tarifi tercih ettim, benim uyguladığım şekliyle çörek otlu tuzlu kurabiye...
Çörek otlu minikler(Çörek otlu tuzlu kurabiye)
Malzemeler:
  • 125 gr tereyağı
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 adet yumurta (akı içine sarısı üzerine)
  • 2 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çorba kaşığı sirke
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı un(gerekirse ilave edin)
  • 3-4 çorba kaşığı çörekotu
Üzeri için: Yumurta sarısı

Hazırlanışı:

  1. Hamur için olan malzemeleri karıştırın, unu azar azar ekleyerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur hazırlayın.
  2.  Hamurdan fındık büyüklüğünde parçalar alarak yuvarlayın.
  3.  Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.
  4.  Üzerlerine yumurta sarısı sürün.
  5.  Önceden ısıtılmış 180 derecede fırında üzerleri pembeleşene kadar pişirin.
Afiyet Olsun...

Not: Minik minik olduğundan yumurta sarısı sürmek biraz oyalıyor ve yağlı kağıt tepsinin kirlenmesini önlüyor. 
Hamuru hazırlayınca çörekotu miktarı çok gibi gelebilir, ama pişince yeterli geliyor.
Hamura isterseniz biraz toz kırmızı biber ekleyebilirsiniz    , ben o gün eklemeyi unutmuşum.

6 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

kıyır kıyır nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

TuruncuTatlar dedi ki...

minik mimik mideye atması ne güzel oluyor ellerine sağlık canımsevgiler..

Unknown dedi ki...

çörekotlu tariflere bayılıyorum,lezzeti çok güzeldir eminim,bir ara böyle minik minik tek lokmalık kurabiyelerini yapmak isterim,ellerine sağlık canım...

Hatice dedi ki...

mutfağa buyrun, turuncu tatlar, Fatma ögetler çok teşekkür ederim, yapması biraz el oyalasa da mutlaka denemenizi tavsiye ederim, sevgiler...

Merve dedi ki...

Merhaba isminizi bilmiyorum kusuruma bakmayin. :)
Dogum gunu icin denemistik bu minikleri, ayni sizin olculerinizle. Ben sadece 1 paket kabartma tozu kullandim. Kiyir kiyir sekeri de tam yerinde cok cok leziz oldular. :) Ertesi gun hala var mi miniklerden diye soranlar bile oldu. :) Tarif icin cok tesekkurler!
Merve

Hatice dedi ki...

Merhaba Merve Hanım, ismim Hatice:)
Ne kadar güzel deneyip beğenmeniz çok mutlu etti beni♥, sonucu paylaştığınız için de çok teşekkür ederim:)
sevgiler...