Pages

  • RSS

20 Aralık 2013

Tam buğday unlu perişan kurabiye


tambugdayperisankurabiye

Daha önce paylaştığım perişan kurabiyede biraz değişiklik yaptım ve tam buğday unu ile hazırladım. Biraz da pirinç unu ekledim, kıyır kıyır nefis oldular...

Tam buğday unlu perişan kurabiye
Malzemeler: (20-22 adet)
  • 125 gr oda sıcaklığında yumuşamış tereyağı
  • 2 çorba kaşığı sıvıyağ
  • 1 su bardağından 2 parmak eksik toz şeker-esmer şeker karışımı
  • 1 adet yumurta
  • 1/3 su bardağı pirinç unu
  • 2-3 su bardağı tam buğday unu
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1-2 kaşık hindistan cevizi
  • 1 kahve fincanı damla çikolata
Hazırlanışı:

  1. Yumurta ve şekerler çırpılır, yumuşaış tereyağı ve sıvıyağ eklenir, çırpılır. 
  2. Pirinç unu, 1,5 bardak un, kabartma tozu ve hindistan cevizi eklenir, azar azar un ilavesiyle kulak memesi kıvamında hamur hazırlanır. 
  3. Damla çikolatalar eklenir, hafifçe karışana kadar yoğurulur. 
  4. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alınır, şekil vermeden tepsiye dizilir. 
  5. 170 derecede 20-25 dk. pişirilir.
Afiyet Olsun...



Not: İsterseniz unun hepsini tam buğday unu kullanmak yerine yarı yarıya beyaz unla karıştırabilirsiniz. Hamura iri dövülmüş ceviz, fındık, badem gibi kuru yemişler ekleyebilirsiniz. Pirinç unu yerine nişasta kullanabilirsiniz.    

4 yorum:

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Ama bu kurabiye cok nefis!

Mutfak Dili dedi ki...

Kurabiye boyle guzel yapildigi icin adi perisana cikmis :))
Eline saglik olsun canim benim...

Adsız dedi ki...

Haticeciğim,kurabiye nefis görünüyor..Aynı tarifi çikolata
parçalı değil de üzerine ayçekirdeği içi koyarak denedim..Sonuç iyiydi..Alternatif olarak aklında bulunsun ;)
Z.Şallı

Adsız dedi ki...

Haticeciğim,kurabiye nefis görünüyor..Aynı tarifi çikolata
parçalı değil de üzerine ayçekirdeği içi koyarak denedim..Sonuç iyiydi..Alternatif olarak aklında bulunsun ;)
Z.Şallı