Pages

  • RSS

14 Ocak 2017

Pancakes(Pankek)

IMG_69661
Kahvaltı için hazırlayabileceğiniz güzel bir seçenek, çocuklar da çok seviyor...
Ben tarifi buradan alıp biraz değişiklikler yaptım, yaptığım şekliyle tarifi yazıyorum...



Pancake (Pankek)
Malzemeler:
  • 2 adet yumurta
  • 1+1/4 su bardağı süt
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 çorba kaşığı toz şeker
  • 3 çorba kaşığı sıvıyağ
  • bir çimdik tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
Hazırlanışı:

  1. Küçük bir kasede kuru malzemeleri un, şeker, tuz ve kabartma tozunu karıştırın.
  2. Başka bir kasede yumurta ve sütü çırpın, vanilyayı ve yağı ekleyip, çırpın. 
  3. Kuru malzemeleri ekleyip, karışana kadar dikkatlice karıştırın...
  4. Krep tavasına yoksa normal tavaya 1 kaşık karışımdan koyun. 
  5. Orta ateşte üstünde kabarcıklar oluşup pişince dikkatlice tersini çevirin. 
  6. Diğer yüzü de pişince bir tabağa alın. 
  7. Kalan hamuru da aynı şekilde pişirin. Ben tavanın büyüklüğüne göre 3-4 pankeki birarada pişiriyorum. Bir tava pankek piştikten sonra tekrar hamur eklemeden önce tavayı ocaktan alıyorum, karışımdan koyup tekrar ocağa alıyorum.. Bu şekilde pankekler fazla kızarmamış oluyor...
Afiyet Olsun...

Not : Tarifin orijinalinde süte 1 kaşık limon suyu ekleniyordu, ben bu aşamayı atladım, isterseniz o şekilde yapabilirsiniz. Ayrıca tarifte 3 kaşık eritilmiş tereyağı kullanılıyordu, beno yerine zeytinyağı kullanıyorum...Orijinal tarif cup ölçüleriyle ve L boy yumurta ile hazırlanmış, ben klasik su bardağı kullanıyorum...

Hiç yorum yok: