Pages

  • RSS

11 Mayıs 2016

Mercimek Köfte Çanakları


Mercimek köftesinin bu şık halini şeklini bir yemek grubunda gördüğümde denemek istemiştim. Daha sonra Sevgili Zeliha'da gördüm ve onun tarifiyle hazırladım.


Kırmızı Mercimek Köftesi
Malzemeler:
  • 2 su bardağı kırmızı mercimek 
  • 1 su bardağı ince bulgur 
  • Yarım su bardağı zeytinyağı 
  • 2 adet kuru soğan 
  • 1 yemek kaşığı domates salçası 
  • 1 yemek kaşığı biber salçası 
  • 1 limon 
  • 4 adet taze soğan 
  • Bir tutam maydanoz 
  • Bir tutam taze nane (eklemedim) 
  • Pul biber, kimyon, kuru nane,tuz, karabiber 
Hazırlanışı:

  1. Mercimekleri yıkayıp bir tencereye koyun ve 4 su bardağı sıcak su ilave edip pişmeye bırakın.
  2. Mercimekler iyice pişince ocaktan alın ve üzerine bulguru ekleyip,tuzunu ve baharatlarını ilave edip kapağını kapatın.
  3. Bulgurlar mercimeğin suyunu çekene kadar bu şekilde bekletin.
  4. Bu arada sosunu hazırlayın.Soğanları ince doğrayıp tencereye alın,yağı ekleyin ve pembeleşene kadar kavurun.
  5. Soğanların üzerine salçaları ekleyip iyice kavurduktan sonra ocaktan alın.
  6. Haşlanan bulgurlu karışımı geniş bir tepsiye döküp,üzerine salçalı sosu gezdirin.
  7. Limon suyu,ince doğranmış yeşil soğan ve maydanozu da ekleyip birlikte biraz daha yoğurup ceviz büyüklüğünde parçalar kopartın ve yuvarlayın.
  8. Yuvarlağın ortasını hafif çukur yapıp servis tabağına alın. 
  9. Çukurlara ince doğranmış maydanoz koyup servis yapın.
Afiyet Olsun...

Not: Ben çukurlara ince doğranmış maydanoz, kıvırcık ve yeşil soğan ve üzerine minik limon dilimleri ile servis ettim.