Pages

  • RSS

24 Mayıs 2018

Patatesli Patlıcan Oturtma


Patatesli patlıcan oturtma yanında pilav ve cacıkla harika oluyor..

Patlıcan her yemeğe lezzet veriyor, bu lezzeti de daha önce instagramda paylaşmıştım. Geçenlerde tekrar yapmak için buraya baktığımda eklemediğimi farkettim. Denemenizi tavsiye ederim...

Malzemeler:
  • 3-4 adet patlıcan
  • 3-4 adet patates
  • 1 adet kuru soğan
  • 250-300 gr kıyma
  • 1-2 adet domates rendesi
  • 1 kaşık salça (ben domates-biber karışık kullandım)
  • tuz-karabiber
  • zeytinyağı
Hazırlanışı: Patlıcanları çizgili soyup dilimledim. Üzerine tuz serpip suyunu salmasını bekledim. Sonra patlıcanların suyunu hafifçe sıkıp kağıt havluyla kuruladım. Tuz ve zeytinyağı ile harmanlayıp yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine tek sıra halinde dizdim, üzerine biraz daha zeytinyağı gezdirdim...
**Siz bu aşamada isterseniz patlıcan dilimlerini yağda kızartabilirsiniz, ben geçen yaptığımda kızartarak yaptım..

Aynı şekilde 3-4 patatesi de kabuklarını soyup, yuvarlak dilimledim. Tuz ve yağ ile harmanlayıp tek sıra halinde yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizdim. 180 derecede (arada ters yüz ederek) yumuşayıp, hafif kızarana dek pişirdim.
**Aynı şekilde patatesleri de yağda kızartarak yapabilirsiniz...

Sosu için 1 soğanı yemeklik doğrayıp zeytinyağında kavurdum, 250 gr kadar kıymayı ekleyip kavurdum. (Ben geçen yaptığımda ince doğranmış sivri biber de ekledim, güzel oldu.)Üzerine domates rendesi ve salça ekleyip, biraz pişirdim. Tuz, karabiber, pulbiber ektim. Biraz sıcak su ekleyip, bir taşım kaynattım. Pişen patates ve patlıcanları tekrar zeytinyağı ile harmanladım. Tepsinin alt katına patatesleri, üzerine patlıcanları dizdim. Üzerine sosu döktüm. Üzerine domates ve biber dilimleri yerleştirdim. Suyu azsa biraz da sıcak su gezdirip, 180-200 derecede yarım saat kadar pişirdim.


Not: Patates ve patlıcan kızartılınca daha lezzetli oluyor ama biraz ağır oluyor. Biz de fırında pişirip iyice yağladık. Böylece yağlı ama kızartma olmadığı için daha hafif ve lezzetli oldu.

Afiyet Olsun...


12 yorum:

Berlin dedi ki...

En sevdiğim, çok sevdiğim...
Bu günün en güzel paylaşımı. Çok severim bunu. 🤗

TuruncuTatlar dedi ki...

bayılırım ellerine saglık arkadasım sevgilerle..

Hatice dedi ki...

Berlin Berlin; teşekkür ederim, bu ara sık yaptığım bir lezzet:)

Turuncu Tatlar; teşekkür ederim, sevgiler...

Vitor Kuerkos - no youtube dedi ki...

****THIS IS A PUBLIC SERVICE ANNOUNCEMENT:****

Portugal is the Biggest Racist country that i have ever lived in. I feared for my life there and i consider myself lucky that my family got out alive! I have never lived in such poverty (Sopas dos Pobres everyday) 40% unemployment rate and 60% of the population earn less than $932 USD per month, and that's considered Middle Class here! Within the European Union it is the worst of the worst place to live.

The bottom line is the bulk of the People in our poor country exist in a brainless comma that is fed by Ignorance, anti-Spanish hate, and severe Racism of pretty much everybody that isn't Portuguese! And, Portugal started the Global Slave Trade in 1441 so it is definitely NOT a safe place for Blacks!!

I found important websites that explain the Severe multi-generational Racism and Hate that exist in Portugal today, and i highly encourage all to read them and spread the word in order to avoid innocent, and desperate people from living or visiting there. Get educated on the Truths about Racist Portugal now.

PORTUGAL IS THE BIGGEST, RACIST, ANTI-SPANISH COUNTRY ON THE PLANET!

I HEREBY ALERT ALL PEOPLE ON EARTH TO NOT BUY FROM PUTUGAL, DO NOT SPEND YOUR HARD, EARNED MONEY GOING THERE AND BOYCOTT ALL PORTUGEE STORES IN YOUR AREA! DON'T BUY THEIR GOODS OR WINES!!!

THESE XENOPHOBIC RACISTS HAVE TO LEARN AND THE BEST WAY IS TO BLOCK THEM ECONOMICALLY!

BE CAREFUL FRIENDS!

Zalooma dedi ki...


شركة تنظيف خزانات مياة بالشارقة
شركة تنظيف خزانات مياة بأبوظبي
شركة-تنظيف-خزانات-مياة-بالفجيرة
شركة تنظيف خزانات مياة بالعين

nbde2020 dedi ki...

replica uhren kaufen

fake rolex
rolex replica
replica uhren
replica uhren kaufen

High-quality fake rolex at low prices! Welcome to our website kopiorklockor.se

A wonderful gift for a good man is luxury replica watches, which you can choose from our site onlyreplicawatches.com

Buy now fake rolex

Online Front dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Online Front dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Taurus Spectrum Laser dedi ki...

Laser Sight for Taurus 709 Slim : If you are a long-time gun owner, you possibly had among Taurus' Centuries Pro Series as one of your initial weapons. They're simple to hide and have great firepower and also precision for their size. Provided this, it's no surprise that the PT-111 Centuries G2, additionally referred to as the Taurus G2S, stands apart as an outstanding first-time pistol. Laser for Taurus Revolver

Niszczarki profesjonalne dedi ki...

looks delicious :) Niszczarki profesjonalne pozdrawiają. :)

Art Attackk dedi ki...

thank you very useful information admin, and pardon me permission to share articles. Art Attackk

Mobile app development company dedi ki...

This post is very informative. Thanks for sharing. I would like to share information about an eminent Android app development company in Mumbai , dedicated to crafting innovative mobile experiences that revolutionize user engagement and propel digital transformation. Proficient in developing high-performance, user-centric apps tailored precisely to your business requirements.