Pages

  • RSS

04 Mayıs 2016

Tek Yufka İle Tavada Pratik Börek


Evde tek kalmış, kurumuş yufkanızı değerlendirebileceğiniz lezzetli bir börek... Tavada yapılan böreği severim, bu tarifi de Sevgili Kekevi'nin sayfasında görünce hemen denedim, tavsiye ederim...
Ben tariften farklı olarak kaşar peyniri rendesi ekleyip, yağları biraz azalttım.



Tek Yufka İle Tavada Pratik Börek
Malzemeler:
  • 1 adet yufka (tercihen hafif kurumuş)
  • 2 adet yumurta
  • yarım su bardağı süt
  • 1 yemek kaşığı dolusu tereyağı (eritilmiş)
  • 2-3 yemek kaşığı zeytinyağı veya sıvıyağ
  • 1 adet rendelenmiş havuç(ben kullanmadım)
  • 1 büyük tutam kıyılmış maydanoz
  • yarım su bardağı kadar beyaz peynir (ben biraz da kaşar rendesi ekledim)
  • tuz, kırmızı pul biber
  • arzuya göre mısır unu (serpmek için)
Hazırlanışı:

  1. Yumurtaları, sütü ve yağları geniş bir kapta çırpın.
  2. Peyniri ufalayıp, ekleyin.
  3. Yufkayı elinizle kopararak ekleyin.
  4. Maydanozu, tuz ve kırmızı biberi ekleyip iyice bulanana kadar karıştırın.
  5. Tavaya (yaklaşık 26cm) hafif yağlayıp karışımı dökün ve düzeltin.
  6. Üzerine mısır ununu ince bir tabaka serpiştirip tavada orta ateşte önce kapağı 4-5 dakika kapalı sonra açık olarak her iki tarafını kızarana kadar pişirin.









Afiyet Olsun...

Not: Ben tariften farklı olarak kaşar peyniri rendesi ekleyip, yağları biraz azalttım.
Kullandığım tava 28 cm di, daha kalın olsun isterseniz daha küçük bir tava kullanabilirsiniz.