Pages

  • RSS

05 Mayıs 2016

Meyveli Tart Pasta

IMG_5856

Sayfamda en çok tıklanan tariflerden biri olan çilekli tart pastayı karışık meyveli olarak hazırladım. Tabanındaki keki daha ince olsun diye de kabartma tozunu azaltıp, değişiklikler yaptım. Bu şekliyle de çok beğenildi. Muzlu,kivili hazırladığım halinin fotoğrafı var ama muz-kivi-çilekle ve sadece çilekle de hazırladım. Siz de ister sadece çilekle, ister karışık meyveli olarak deneyebilirsiniz.


Meyveli tart pasta
Malzemeler:
  • 2 adet yumurta
  • 1,5-2 türk kahve fincanı toz şeker
  • 1/2 kahve fincanı sıvıyağ
  • 1/2 kahve fincanı yoğurt
  • 2,5 kahve fincanı un
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
Kreması için: 
  • 1/2 lt süt
  • 1çay bardağı toz şeker
  • 1 adet yumurta sarısı
  • 1 çorba kaşığı un
  • 1 çorba kaşığı nişasta
  • 1/2 çay bardağı hindistan cevizi
  • 1 paket vanilya
  • 1/2 paket labne peyniri
Üzeri için; Çilek, muz, kivi
İsterseniz buradaki gibi sadece çilekli de yapabilirsiniz.
Meyvelerin üzeri için ev yapımı tart jöle:

  • 1 su bardağından 1 parmak eksik su
  • 1/2 limon suyundan az limon suyu
  • 2-2,5 tatlı kaşığı nişasta
  • 2 çorba kaşığı toz şeker
Küçük bir tencerede su, limon suyu, nişasta ve şeker karıştırılır, kaynayana kadar pişirilir. İlk sıcaklığı çıkan jöle kaşıkla meyvelerin üzerine gezdirilir.

Meyvelerin üzeri için ev yapımı portakallı jöle için:
1 ajda çay bardağından 1 parmak eksik portakal suyunu, üzerine 1,5 çay bardağı olacak şekilde su ile tamamladım, 1-5 tatlı kaşığı kadar nişasta ve damak tadına göre şeker ekleyerek hazırladım. İlk sıcaklığı çıkınca meyvelerin üzerine kaşıkla gezdirdim.


Hazırlanışı: 

  1. Önce pastanın tabanı için keki hazırlanır.
  2. Yumurta ve toz şeker 3-4 dk. mikserle yüksek devirde çırpılır. 
  3. Sıvıyağ ve yoğurt eklenir, çırpılır.
  4.  En son un, kabartma tozu ve vanilya elenerek eklenir.
  5.  Yağlanmış tart kalıbına kek harcı dökülür.
  6.  160-170 derecede 20-25 dk. fazla kızartmadan pişirilir.
  7. Bu arada kreması için bir tencerede yumurta sarısı ve şeker çırpma teliyle çırpılır, un, nişasta eklenir, azar azar süt ilavesiyle karışım iyice çırpılır(eğer topak olursa blendırla çırpılabilir). 
  8. Tencere ocağa alınır, sürekli çırpma teliyle çırpılarak pişirilir.
  9.  Krema kaynadıktan sonra ocaktan alınır vanilya ve hindistan cevizi eklenir, karıştırılır. 
  10. 2-3 dk sonra da labne peyniri eklenir, çırpma teliyle iyice karıştırılır.
  11. Fırından çıkan tart biraz ılık hale gelince kalıbından uygun bir servis tabağına ters çevrilir.
  12.  Bu aşamada (özellikle kenar kısımları) sütle hafifçe nemlendirilir.
  13.  Ortada oluşan boşluğa krema dökülür.
  14. Üzerine meyveler dizilir, istenirse üzerine tart jöle hazırlanıp dökülebilir.
  15.  İsteğe göre file badem veya file fıstık serpilir.
  16. Ben bir sefer portakallı bir jöle hazırladım, bir sefer de renksiz jöle hazırladım, ikisi de nişastalı ev yapımı jöle, onların tariflerini de yukarıya yazdım...

Afiyet Olsun...


Hiç yorum yok: