Pages

  • RSS

01 Temmuz 2014

Portakallı Ve Haşhaşlı Tatlı (Portakallı Sultan Tatlısı)

IMG_0926

Bu tatlıyı uzun zamandır denemek istiyordum, nihayet dün akşam iftar için denedim. Bu vesileyle tekrardan hayırlı Ramazanlar diliyorum...


Bu tatlının hem sade hem de kakaolusunu ilk olarak otellerin tatlı büfesinde görmüş ve beğenmiştim, denemek şimdiye kısmet oldu, sırada kakaolusu var:)
Tarifi ben yarım ölçü hazırladım, yaptığım şekliyle ve kendi tecrübelerimle tarifi yazıyorum. Tarifin orijinali Lezzet Dergisi'nden...


Portakallı Haşhaşlı Tatlı (Portakallı Sultan Tatlısı)
Malzemeler:
  • 125 gr tereyağı
  • 1 adet yumurta
  • 1/4 (çeyrek) su bardağı pudra şekeri
  • Yarım su bardağı irmik *
  • 1 çorba kaşığı portakal kabuğu rendesi
  • Yarım paket kabartma tozu
  • Yarım paket vanilya
  • Yaklaşık 1,5 su bardağı un
Üzeri için:
  • Mavi haşhaş tohumu
  • Yarım çay bardağı kadar süt 
  • Ceviz içi
Şerbeti için:
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 1/4 su bardağı portakal suyu
  • 1+3/4 su bardağı su
  • 1-2 tatlı kaşığı limon suyu
Hazırlanışı:

  1. Oda sıcaklığında yumuşamış tereyağı, portakal kabuğu rendesi, irmik, pudra şekeri ve yumurtayı karıştırın.
  2.  Bir miktar un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyin, azar azar un ilavesiyle ele yapışmayan, yumuşak bir hamur hazırlayın.
  3.  Hamurdan parçalar kopartıp yuvarlayın.
  4.  Önce süte sonra da haşhaşa bulayın ve tepsiye dizin, her birinin üzerine ceviz içi yerleştirin.
  5. Önceden ısıtılmış 170-180 derecede kızarana kadar pişirin.
  6. Bu arada şerbeti hazırlayın. 
  7. Su, portakal suyu ve şekeri bir tencerede kaynamaya bırakın.
  8. Kaynayınca limon suyunu ekleyip, altını kısın,  5-6 dk. daha kaynatın. Tatlı sıcak, şerbet sıcağa yakın ılık olsun.
  9. Tatlılar fırından çıkınca, üzerine şerbeti kepçeyle gezdirin.
  10. Ara ara tepsideki kalan şerbeti kaşık ile üzerine gezdirin. 
  11. En az 2 saat beklettikten sonra servis edin.
Afiyet Olsun...

Not: *İsterseniz irmik miktarını azaltabilirsiniz, bu durumda un ilavesi gerekebilir.
Ayrıca Dr. Oetker sultan tatlısında ceviz içlerini süte batırıp tatlının üzerine öyle yerleştiriyordu.
Bende 18 adet tatlı çıktı.    
Bir dahaki sefere tatlıları kakaolu olarak hazırlamak istiyorum:)




Portakallı ve hindistan cevizli tatlı



Ben tatlının bir kısmını çocuklar istemediği için haşhaşa bulamadım. Pişip şerbetlendikten sonra gözüme çok sade gelince tekrar kalan şerbete batırıp, hindistan cevizine buladım, bu şekilde de hem görünüm hem de lezzet olarak çok güzel oldu.


7 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Bu tatlıyı ilk fırsatta deneyeceğim nefis görünüyor ellerine sağlık sevgiler...

Aysel dedi ki...

Harika görünüyor, haşhaşın ağızda çıtır çıtır etmesi de ayrı bir keyif. Ellerinize sağlık, sevgiler, hayırlı ramazanlar...

Hatice dedi ki...

Miskokulu lezzetler, çok teşekkür ederim, sonucu merakla bekleyeceğim, umarım beğenirsin canım, sevgiler...

Sevgili Aysel, çok teşekkür ederim, evet aynen öyle, tatlı dinlenince daha bir lezzetli oldu, tavsiye ederim, hayırlı ramazanlar, sevgiler...

Unknown dedi ki...

Görüntü süper,bende haşhaşlı tatlıları seven biri olarak en kısa zamanda hatta ramazan içinde izninizle denemek isterim,ellerinize sağlık...

Tarifler dedi ki...

merhaba çok güzel görünüyor muhteşem olmuş...
tahinli kurabiye bu da benim kurabiyem

Adsız dedi ki...

Merhabalar :)
Tatli populer yayinlar yazisinin altinda gozume carpti.Elimde olan portakallarla ne yapsam diye dusunurken basladim yapmaya.Her zaman ki gibi tarifiniz tam tuttu. :) Ama benimkiler bir tik sert oldu.Goruntu,lezzet on numaraydi ama ben ya serbetini fazla soguttum yada firinda hamurlari birazcik daha kizarsinlar diye cok beklettim.Sonuc olarak bir kez daha denenecekler listesine alindi. :)
Merve

Hatice dedi ki...

Merve hanım, deneyip beğenmenize çok sevindim:) ayrıca sonucu paylaştığınız için de çok teşekkür ederim:)
Sert olması dediğiniz gibi sebeplerden olabilir, ya da unu fazla gelmiş olabilir. İçinde irmik olduğu için şerbetin sıcak olmasında fayda var. Bir dahaki sefere istediğiniz gibi olur inşallah:)
sevgiler...