Pages

  • RSS

08 Aralık 2007

çay menüsü

Geçen pazar uzun zamandır görüşemediğimiz lise arkadaşlarımla bizde toplandık. Güzel bir gün geçirdik.
Hazırladığım menüde neler mi vardı:))


  • resmini çekmeyi unuttuğum patatesli, kıymalı sarma börek
    (kalabalık olacağımız için ben ölçüleri 2 katına çıkardım. 6 yufka ile hazırladım, yufkaları 2 ye kesip bir kenarına patatesli kıymalı içten koyup, fırın tepsisinin uzun kenarı boyunca rulo şeklinde sardım, ruloları yanyana dizdim, sosunu çırpıp üzerine gezdirdim. Üstünü güzelce kapatıp soğuk balkonda beklettim, ertesi gün çörekotu ve susam serpip fırında pişirdim.)

  • tavuklu, mantarlı milföy

mercimek köfte
  • kuskus salatası
  • 1 paket kuskusu haşladım, soğuk sudan geçirdim. İçine 2 adet havuç(rendenin ince yerinden rendelenmiş), 1 su bardağı bezelye(haşlanmış), 10 tane kornişon turşu( doğranmış), 1 demet dereotu (ince doğranmış), 4-5 kaşık mayonez ve yoğurt ekleyerek karıştırdım. Yoğurdu servisten önce eklemekte fayda var, çünkü bekledikçe salata yoğurdu çekiyor ve kuru kalıyor. Bu ölçülerle resimdeki gibi iki borcam çıktı.

    rokalı patates salatası (Tariften farklı olarak kırmızı soğan kullandım)
    tahinli toplar (kurabiyeleri zeytinyağıyla hazırladım.)

    • hindistan cevizli profiterol

    Profiterol hamurunu buradaki tarifle 2,5 ölçü hazırladım.
    İçinin kreması için çilekli pastadaki kremayı 2 ölçü hazırlayıp, kremayı 1 paket kullandım ve 1 su bardağı hindistan cevizi ekledim.
    Üzerinin sosu için: 3 paket çikolata sosunu 5 bardak süt+1 bardak su ile hazırladım, arada karıştırarak soğuttum.

    11 yorum:

    Yaren dedi ki...

    Aman Allahiiim neler görüyorum,ziyafet var !!! fakat ne kadar üzücü bir durumki ben yokum orda:( e napalim afiyetler olsun bu ziyafette pay alanlara:) seninde ellerine saglik canim.

    ayseyaman dedi ki...

    Semaver canım ne güzel bir çay saati böyle, emeği geçenlerin ellerine sağlık!!! Bende Yaren gibi bir tepki gösterdim sayfanı ilk açtığım da haberin olsun..
    Hersey cok lezzetli görünüyor canim. :))
    Sevgilerle

    Mutfak Havlusu dedi ki...

    üfff
    bu sofra direk çile yapar insanda:)
    "şimdi istanbulda olmak vardı"diye devam eden şarkıyı değiştirip şimdi-şu an orada olmak vardı ve hepsini zevkle yemek vardı
    diye değiştiriyorum:)
    elinize sağlık çok çok,bir dahakine bir tabakta bize yollayabilirsiniz fazlasıyla memnun kalırız:)))

    Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

    Oy, oy, oy burda ne kadar da lezzetli mamalar var? Hepsi birbirinden harika görünüyor canim, ellerine saglik diyorum.

    Bu güzel masada bende olmak isterdim ama maalesef biliyorum.

    Sana güzel bir hafta diliyorum.

    Selam ve sevgilerimle.

    Hatice dedi ki...

    Sevgili Yaren, Ayşe, Zeynep ve Kevser, güzel yorumlarınız için ayrı ayrı teşekkür ederim.
    ben de sizlerin ve diğer arkadaşların yaptıklarını görünce aynı duygulara kapılıyorum. birbirimizin yaptıklarına ekrandan tadına da bakabilseydik ne iyi olurdu değil mi arkadaşlar, kimbilir belki bir gün o da olur:)

    sevgilerimle...

    Hülya dedi ki...

    İnsanın dostlarıyla paylaşacağı böyle güzel sofralar hazırlaması ne büyük zevk...Tarifleri bekliyorum...Önce incirli tatlı lütfen...

    Unknown dedi ki...

    Harika bir menü olmuş, bütün lezzetler hepsi bir birinden güzel..Ellerine sağlık.
    Sevgiler..

    Pembelinin Mutfağı dedi ki...

    Haticeciğim ellerine sağlık, herşey harika görünüyor. Yiyenlere afiyetler olsun.

    Hatice dedi ki...

    yorumun ve ziyaretin için teşekkür ederim Hülya...

    beğenmene sevindim Nazlı, teşekkürler...

    Nazife'ciğim çok teşekkür ederim canım...

    herkese sevgiler...

    Adsız dedi ki...

    Çok sevgili Hatice Hanım, Zülfiye abla'nın anlata anlata bitiremediği sofrayı ve ikramları sonunda görebildim. Hepsi birbirinden lezzetli görünüyor. Ellerinize sağlık. Bu vesileyle bayramınızı da en içten dileklerimle kutlarım...

    Allah'a emanet olun.

    Hatice dedi ki...

    Şeyma'cığım aslında abartılcak bir sofra olmadı:) aklımdakilerin bir kısmını yetiştiremedim, biraz acemilik, biraz çocukların huysuzluğu derken pek çok aksaklıklar oldu, buna rağmen beğendilerse ne mutlu bana:))
    ben de senin geçmiş bayramını kutlarım, inşallah sevdklerinle birlikte güzel bir bayram geçirmişsindir...