Pages

  • RSS

25 Nisan 2005

Patatesli, kıymalı sarma börek


Bu tarifi borcam kutusunun üzerinde görmüştüm. Asıl tariften farklı olarak iç harcına patates ekledim ve patatesin böreğe çok güzel bir lezzet verdiğini gördüm. Zamanla ölçülerinde kendime göre değişiklikler yaptım, bu evimizin ve misafirlerimizin favori böreği oldu.




Patatesli, kıymalı sarma börek
Malzemeler:
  • 3 adet yufka
  • 100 gr tereyağ (yufkaları yağlamak için)
  • Erimiş tereyağı(kalıbı yağlamak için)
Harcı için:
  • 350-400 gr. kıyma
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 kaşık zeytinyağı
  • 1 adet patates
  • tuz, karabiber
  • 1/4 demet maydanoz
Üzeri için:
  • 2 çorba kaşığı tereyağ (tepeleme değil)
  • 1/4 bardak süt
  • 1 adet iri yumurta
Hazırlanışı:
  1. Önce iç harç hazırlanır. 
  2. Bunun için 1 kaşık zeytinyağında ince doğranmış soğanlar hafif pembeleşene kadar pişirilir. 
  3. Kıyma eklenerek suyunu çekene kadar pişirilir. 
  4. Daha sonra patatesler rendelenerek eklenir, karıştırılır. 
  5. Ocağın altı kapatılır. (Eğer börek hemen pişirilmeyecekse patatesler eklendikten sonra 2-3 dk. daha karıştırarak pişirilir.)
  6. Tuz, karabiber, ince kıyılmış maydanoz eklenir, karıştırılır ve harç soğumaya bırakılır.
  7. Yufkalar üst üste koyup 4 e kesilir. 
  8. Dörtte bir yufkalardan birinin üzerine erimiş, soğumuş tereyağından fırça ile sürülür. 
  9. Yufkanın yuvarlak kısmına iç harçtan koyup rulo şeklinde sarılır. 
  10. Diğer yufkalar için de aynı işlem yapılır.
  11. Sonra bu rulolar erimiş tereyağıyla yağlanmış yuvarlak tepsinin veya borcamın ortasından başlayarak giderek dışa doğru spiral biçimde yerleştirilir.
  12. Üzeri için olan 2 kaşık tereyağ, süt ve yumurta çatalla çırpılır, böreğin üzerine fırçayla sürülüp, susam ve çörekotu serpilir.
  13. Önceden ısıtılmış 180°C -200°C de üzeri kızarana kadar pişirilir.
Afiyet Olsun...


Not: Bu böreği taze yufkacı yufkası ile denemenizi tavsiye ederim. Eğer yufkalarınız büyükse 2,5 yufka yeterli olacaktır.
Eğer kıymanız yağlı ise çok yağlı olmaması için üzeri için olan sosu şu şekilde hazırlayabilirsiniz: 1 kaşık tereyağ, 1 yumurta ve 1 küçük çay bardağı süt.  

19 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba, yufkaları sararken sıgara böreğindeki gibi kenarlarını kapatıyor muyuz?
Teşekkürler.

Hatice dedi ki...

merhaba...
yufkaları sararken kenarlarını sigara böreğinde olduğu gibi kapatmıyoruz. 1/4 yufkaları sarıp birinci yufkayı gül böreği şeklinde yapıp tepsinin ortasına yerleştiriyoruz. Diğer sarılmış yufkaları da onun etrafına bir sarmal yaparak yerleştiriyoruz...

Adsız dedi ki...

selamlar,
gul seklınde yapsak olurmu acaba..

Hatice dedi ki...

merhaba şennur, son yorumlar kısmında sadece ana sayfadaki tariflere gelen yorumlar görünmekte, bu yüzden sorunu gözden kaçırmışım, umarım cevap vermede geç kalmamışımdır..
bu böreği bir keresinde tek tek gül böreği şeklinde yapmıştım, ama üzerindeki sosu yanlarından akmış ve tadı da orjinali gibi olmamıştı, ama eğer sen gül böreği şeklinde yapmak istersen üzerine sadece yumurta sarısı sürerek deneyebilirsin. ya da belki üzerinin sos miktarını azaltarak...

Adsız dedi ki...

borebi bende denedim ve cok guzel oldu ben 2 yufkayla yaptim esimde bende cok begendik tarif icin tesekkurler

Hatice dedi ki...

merhaba Hilal, yiyenlerin mutlaka tarifini istediği bir börek, sizin de beğenmenize çok sevindim, afiyetler olsun, sonucu paylaştığın için de çok teşekkür ederim..
sevgiler...

nil-nennenmutfakta dedi ki...

Nefis bir börek.Ellerine sağlık...

Hatice dedi ki...

beğenmene sevindim, çok teşekkürler Nil...

Adsız dedi ki...

evet bir börek ancak bu kadar lezzetli ama bir o kadar da hafif nasıl olur.deneyin görün.bundan sonra favorimdir.dün yaptım akşam 3 kişi bitirmiştik.yarın yine yapmak istiyorum.teşekkürler.ben maydonoz yerine kırmızı biber koydum bir de patatesleri hafif haşladım ki sulanmasınlar.

Hatice dedi ki...

Sevgili Hayzer bu börek misafirlerimin de favorisi, senin de memnun kalmana çok sevindim.
böyle yorumlar alınca siteyi iyiki açışım diyorum, çok teşekkürler, afiyetler olsun:))

Adsız dedi ki...

Merhaba hatice, bu boregi uzun zamandir deniyorum ve cok seviyoruz. Kizimin yas gunu icin yapmayi dusuniyorum. Boregi yapip dolaba koysam ve bir gun sonra pisirsem olurmu sizce, yada siz yaptinizmi daha once biyle bisey? Sevgiler..Kubra

Hatice dedi ki...

merhaba Kübra, misafir menülerimde ilk sırayı alan ve çok beğenilen bir börek, sizin de beğenmenize çok sevindim:)
Ben bu böreği hep bir gece önceden hazırlıyorum, sosunu döktükten sonra tepsinin üzerini kapatıp buzdolabında dinlenmeye bırakıyorum, ertesi gün de pişiriyorum.
Tarifte de belirttiğim gibi bu böreği hemen pişirmeyeceksen, iç harcı patatesi ekledikten sonra da biraz pişirmeye devam etmek gerekiyor, yoksa çiğ kalan patates kararıyor ve hoş olmuyor.
Bir de bu böreği hazırlarken taze yufkacı yufkası kullanmanı tavsiye ederim, çok daha lezzetli oluyor.
şimdiden kızınıza hayırlı seneler diliyorum, kolay gelsin...

Adsız dedi ki...

Sevgili hatice, cevabin icin tesekkur ederim cok yardimci oldun. Ben herzaman hemen yapip firina koyardim bu sekilde daha pratik oldu. Benimde misafir menulerimde ilk siradadir bu tarif ve hic sasmaz hep ovgu alirim. Zaten seninle tanismamda bu tarifle oldu cok tesekkur ederim. Kubra

Hatice dedi ki...

Sevgili Kübra ne güzel, çok mutlu oldum:)
Güzel yorumun için çok teşekkür ederim, sayfamdaki diğer tariflerden de memnun kalırsın inş.
sevgiler...

özden dedi ki...

merhaba, böreği hazırlayıp derin dondurucuya koyabilir miyim? Sosunu döküp mü koyacağım?

Hatice dedi ki...

merhaba, böreği derin dondurucuya sosunu döküp koyabilirsiniz, böreği çözdürmeden fırına verirseniz daha lezzetli olur.
Eğer dondurucuya koyacaksanız iç harçtaki patatesi ekledikten sonra patateslerin diriliği gidene kadar biraz pişirinki bekleme süresince patatesler kararmasın. Kolay gelsin, denediğinizde sonucu paylaşırsanız sevinirim.

Süba Arslan dedi ki...

merhaba üst üste koyduğunuz yufkaları da teker teker mi sarıyoruz yoksa üçünü birden mi sarıyoruz?

Hatice dedi ki...

merhaba, yufkalar teker teker sarılıyor, yani 3 yufkadan 12 rulo hazırlanmış oluyor, kolay gelsin...

Adsız dedi ki...

Merhabalar ellerinize oncelikle ellerinize saglık. Kıyma yağı nasıl ? Dana mı yoksa kuzu karısık mı