Pages

  • RSS

11 Mayıs 2007

Meyveli Puf Halka

Uzunca bir aradan sonra açılış bir pastayla olsun istedim:)


Bu pastanın benzerini Mekke starbucks'ta yemiştik ve çok beğenmiştik. Profiterol, ekler türü hamur ile hazırlanmış ve çok tatlı olmayan bir krema ile doldurulmuştu. Bendeki bir pasta kitabında daha büyük tek bir halka şeklinde yapılmıştı. İnternette kısa bir araştırma yaptım ve şekilleri için paris brest ismiyle bulduğum iki tariften yararlandım.


Hafta sonu profiterol yapmakla başlayan macera bu pastaya dönüştü. Ben bu sefer hamuru için kabartma tozu ilavesiyle farklı bir tarif ve kreması için de kolay tiramisudaki kremayı kullandım. Hamurlar kabartma tozunun da etkisiyle çok kabardılar ve de büyük olduğundan pişme süresi kısa gelmiş olacakki içleri biraz hamur kalmıştı, ben de hamur kısımları ayıklayıp, içlerini damla çikolata, meyve ve krema ile doldurdum, üzerine de pudra şekeri eledim. Hafif ve çok lezzetli bir pasta oldu.


Hazırladığım hamurla 3 tane büyük halka, iki tane de küçük pastacık çıktı.Kavrulan bademler de pastaya ayrı bir lezzet katmıştı, ama üzerinde durmamakta direndiler:(
Kremanın bir kısmına granül kahve ekledim, öyle de çok lezzetli oldu. Küçüklerin üzerine de çikolata sos hazırlayıp hindistan cevizi serptim.
Kısa bir not: Bu hamur kullanılarak düğün pastası da hazırlamışlar.

7 yorum:

Adsız dedi ki...

aramıza hoş geldin tariflrn çok güzel mekik tatlısını çok beğendim sık sık yapıyorum sağlıkla kal6393.blogcu.com

Hatice dedi ki...

teşekkürler Türkan, tarifleri deneyip beğenmene çok sevindim..
sevgiler...

Dilek'ce dedi ki...

Sevgili Hatice, cok hizli dönmüssün. Ben kacirmisim:)
Senin bu tatlini benzer bir tatliyi findik ye icin hazirlamistim ve isim arasiyisinda ben de paris brestle tanismistim. Yok yok di mi? Ben su hamuru fobimi o tarifle
atlattiktan sonra pek bir baska sevmeye ve yapmaya basladim bu tür tatlilari. Görünce bu girise yazma sebebim bizde yine böyle bir tatli olmasindan:) Sen eski profitorel ustasi olarak zaten cok sik yapiyorsun sanirim. Neyse...
Iyi ki döndün Hatice. Eski blog komsularimi özlüyorum:)

Hatice dedi ki...

merhaba Dilek, uzun aradan sonra elimde biriken tarifleri fırsat buldukça eklemeye çalışıyorum. ben de bu tatlıya isim konusunda çok düşündüm, sonra bir kitapta gördüğüm puf halka ismini kullanmaya karar verdim.
senin yaptığın tatlı da çok nefis görünyor, hatta ben bu büyükleri yaptığımda eşim bir dahaki sefere küçük tek porsiyonluk yapmamı önermişti, bir dahakine senin tarifi yapayım, hamurundaki fındık ta ayrı bir lezzet katmıştır. geçmiş senelerde başarısız pandispanya denemelerimden sonra bu hamuru pek sevmiştik,(hatta bu puf halkalardan sonra insan pandispanya ile ne uğraşayım diyor) ama usta olamadım henüz, hele de senin o güzel pastalarının yanında...
görüşmek üzere...

Adsız dedi ki...

aaa o kadar açıklayıcı yazmışsınız ki ing detayları süper okuduk dalgamı geçiyorsunuz bizimle

Adsız dedi ki...

tarifi tam göremedim

Hatice dedi ki...

eğer elinizin altında profiterol tarifiniz varsa onunla ya da sitedeki profiterol tarifini kullanarak tepsiye büyük halkalar şeklinde sıkarak hazırlayabilirsiniz. içinin kreması için link vermiştim postta.