Pages

  • RSS

24 Aralık 2015

Elmalı Kafes Kurabiye

IMG_49031

Elmalı kurabiyeler her daim en sevdiklerimden...Sayfamdaki elmalı kurabiye tariflerinin çokluğundan da bu durum anlaşılıyordur:)
Ayrıca sayfamda Popüler Yayınlar bölümünde de elmalı kurabiyeler hep üst sıralarda...

Elmalı kurabiyelerin bu şeklini instagramda Sevgili @esra.dogan ın sayfasında gördüğümde çok beğenmiştim, pek çok arkadaşım da bu  modeli denedi. Ben de uzun zamandır denemek istiyordum, hafta sonu misafirlerimize elmalı kurabiye yaparken bir kısmını da bu şekilde yaptım.
Hem göze hem damağa hitap eden nefis bir kurabiye oldu, denemenizi tavsiye ederim...



Elmalı Kafes Kurabiye

Malzemeler:
  • 150 gr tereyağı(oda sıcaklığında yumuşamış)
  • 1 kahve fincanı sıvıyağ
  • 1 kahve fincanı yoğurt
  • 1 adet yumurta
  • 1 kahve fincanı toz şeker(yerine pudra şekeri de kullanabilirsiniz)
  • 1 su bardağından 3 parmak eksik nişasta
  • 2,5 su bardağı un(yaklaşık, 2 bardaktan sonrasını kontrollü ekleyin)
  • Yarım paket kabartma tozu
İç harcı için: 
  • 3-4 adet elma
  • 1 kahve fincanı toz şeker
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • Çekilmiş ceviz (hafif dişe gelecek şekilde)
Hazırlanışı:

  1. Öncelikle elmalı iç harcını hazırlayın. 
  2. Elmaları rendeleyin(kabuğu soyulmuş), şekerle birlikte bir tavada suyunu salıp çekene kadar pişirin. 
  3. Ocaktan alınca tarçın ve cevizi ekleyin. 
  4. Soğumaya bırakın.


Hamuru için;

  1. Tereyağı, sıvıyağı, yumurta, yoğurt ve şekeri elinizle iyice karıştırın. 
  2. Nişasta, kabartma tozu ve unu ekleyin, kulak memesi yumuşaklığında bir hamur hazırlayın. 
  3. Hamurun üzerini örtüp 15-20 dk serin bir yerde bekletin. 
  4. Tezgaha hafifçe un serpip, hamurdan küçük portakal büyüklüğünde parçalar alıp, merdaneyle yarım cm kalınlığında açın. 
  5. Hamuru tatlı tabağı büyüklüğünde yuvarlak açın ya da hamuru açıp üzerine tatlı tabağını yerleştirip, kenarlarından keserek bir yuvarlak elde edin.
  6. Yufkayı keser gibi dörde bölün. 
  7. Her çeyreğe bıçakla fotoğraftaki gibi çizikler atın.
  8. Orta kısmına elmalı harçtan yerleştirip, kenarlarını üst üste kapatın.
  9. Kalan hamur için de aynı işlemleri tekrarlayın.
  10. Ben bir kısmını da elmalı katlamalar şeklinde yaptım.
  11. 170 derecede ısınmış fırında pembeleşene kadar pişirin. Kurabiyeler ılındıktan sonra üzerine pudra şekeri serpin.









Afiyet Olsun...

3 yorum:

rumma dedi ki...

Bu kurabiyeyi bir ben denemedim sanırım..:) Harika görünüyor canım ellerine sağlık..

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sevgili Hatice,öncelikle merhabalar!Uzun zaman oldu buralara ugrayamadim,ellerine saglik canim,tarifini yazdim,birazdan gidip deneyecegim,ne zamandir yapmadim,cocuklar seviyor halbuki!Cok nefis görünüyorlar ayrica!Tekrar ellerine saglik,tarif icinde tesekkürler!

Simdiden yeni yiliniz kutlu olsun ailecek,sevgiler...

Fulya Süzen dedi ki...

Şekilleri güzel olmuş ayni tarifle farklı görseller hoşuma gidiyor, elinize sağlık
Bu arada takipciniz oldum ben de beklerim sizi katılırsaniz sevinirm:)))
fulyapimlezzetler.blogspot.com
Sevgiler...