Pages

  • RSS

23 Temmuz 2015

Böğürtlen Soslu Muhallebi

IMG_77991

Bir Ramazan-ı şerifi ve bayramı daha bitirdik çok şükür, Rabbim seneye de ulaşmayı nasip etsin...
Sıcak yaz günleri böyle soğuk tatlılar iyi gidiyor. Geçen sene instagramda tarifini paylaşmıştım bu nefis lezzetin. Siz de meyve soslu muhallebileri seviyorsanız deneyin mutlaka:)




Böğürtlen Soslu Muhallebi

Malzemeler:

  • 1 litre süt 
  • 1 su bardağı toz şeker (ben daha az kullanıyorum)
  • 2 çorba kaşığı un 
  • 2 çorba kaşığı nişasta 
  • 1 paket vanilya 
  • 50 gr tereyağı veya 100 ml krema 
Sosu için: 
  • 1 su bardağı tepeleme böğürtlen (1,5 sb da olabilir) 
  • 3 çorba kaşığı toz şeker 
  • 1 çorba kaşığı nişasta 
  • 1 su bardağı su 
Hazırlanışı: 

  1. Bir tencerede un, nişasta, şeker karıştırılır, azar azar süt ilave edilerek karıştırmaya devam edilir. 
  2. Ocağa alınır çırpma teliyle karıştırarak muhallebi kıvamına gelene kadar pişirilir. 
  3. Tencere ocaktan alınır vanilya ve tereyağı/krema eklenir, 5 dk kadar mikserle yüksek devirde çırpılır. 
  4. Muhallebi kaselere üzerinde sos için yer bırakılarak paylaştırılır, soğumaya bırakılır
  5.  Sosu için böğürtlenler robotta püre haline getirilir.
  6.  Küçük bir tencereye alınır, üzerine şeker, nişasta ve su eklenir, çırpma teliyle karıştırarak pişirilir. 
  7. Kaynamaya başayınca, ateşi kısılır ve 2-3 dk. daha pişirilir. 
  8. Pürenin soğumasını beklemeden, soğumuş muhallebilerin üzerine yayılır ve oda sıcaklığında soğumaya bırakılır.
  9. Soğuyunca, buzdolabına kaldırılır ve en az 2-3 saat, mümkünse 1 gece dinlendirip, servis yapılır.


Afiyet Olsun...


Not: Muhallebinin ve sosun şeker miktarını damak tadınıza göre artırıp azaltabilirsiniz.
    

2 yorum:

seolara dedi ki...

Harika paylaşımlarınızı ilgi ile takip ediyorum. Başarılarınızın devamını dilerim.

Cafe Malzemeleri
Endüstriyel Mutfak
Etsiz Çiğ Köfte
Patatesli Börek
Mercimek Köftesi
www.biberdolmasi.com

Fulya Süzen dedi ki...

Merhabalar,
Sütlü tatlıları çok seviyorum ben.
Sayfamda buna benzer irmikli tatlılar da var, Şeftali ve vişne soslu irmik tatlıları diye ben de paylaşmıştım, sizin de ellerinize sağlık, süperrrr... Takipteyim sizi:)))
Ben de sizi beklerim sayfama, katılırsanız sevinirim.
fulyapimlezzetler.blogspot.com
Sevgiler...