Pages

  • RSS

26 Temmuz 2015

Çatlak Kurabiye

IMG_18361

Bu kurabiyeyi bir kaç defa denedim ve kurabiyeleri pişirme süresi çok önemli, fazla pişirirseniz kuru ve sert oluyor. Az malzemeli, yoğun kakao lezzeti olan bir kurabiye...


Tarifi denediğim şekliyle yazıyorum.

Çatlak Kurabiye
Malzemeler:(çay bardakları ajda olanlardan)
  • 1 adet yumurta
  • 1 çorba kaşığı tereyağı(30 gr kullandım)
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 25 gr kakao
  • 1,5 çay bardağı un
  • 1,5 çorba kaşığı süt(istenirse portakal suyu)
Üzeri için: Pudra şekeri
Hazırlanışı:

  1. Şeker ve yumurtayı mikserle çırpın. 
  2. Oda sıcaklığında yumuşamış tereyağını ilave edip çırpmaya devam edin. 
  3. Un, kabartma tozu, vanilya ve kakaoyu eleyerek ekleyin. 
  4. Sütü de ekleyip bir kaşık yardımıyla karıştırın. 
  5. Macun gibi olana dek iyice karıştırın. 
  6. Hazırladığınız hamuru 10-15 dk. kadar buzdolabında bekletin.
  7. Bir tabağın içerisine pudra şekerini yayın.
  8.  Beklettiğiniz hamurdan küçük parçalar alıp yuvarlayın, pudra şekerine bulayın. 
  9. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye 2-3 cm. aralıklarla dizin, topların ortasına parmağınızla hafifçe bastırın.
  10. Önceden ısıtılmış 170 derecede 8-9 dk. pişirin.
    Pişen kurabiyeler üzeri çatlamış, hafif yassılaşmış, parmağını bastırsan üzeri çökecek gibi olmalıdır.






Afiyet Olsun...

Notlar: Tarifi Sevgili Ab-ı hayat arkadaşımın sayfasında görünce not aldım, buradaki püf noktalarına göre hazırladım.
Kendime not : Ben bu kurabiyeleri bir de içine eritilmiş çikolata ve hindistan cevizi ilavesiyle denemek istiyorum, denediğimde sonucu paylaşırım.

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Güzel görünüyo ha. tadı nası acaba.

mutfagabuyrun dedi ki...

çayın yanında çok severim arkadaşım.ellerine sağlık.sevgiler.

Ankara Boyacı dedi ki...

iyi bir site teşekkürler.

Unknown dedi ki...

Ajda olanlar nasıl oluyor hatice hanım şu kulplu olanlarmi

Hatice dedi ki...

Melek hanım, ince belli büyük çay bardaklarından kullandım, kulplu olanlarla aynı ölçüdemi bilemiyorum:(
isterseniz klasik su bardağınız varsa ona göre ölçüp yazabilirim:)

İstanbul Boyacı dedi ki...

iyi bir site teşekkürler.

Yemek tarifi dedi ki...

Harika cnm ellerine sağlık başarılar

seolara dedi ki...

Harika paylaşımlarınızı ilgi ile takip ediyorum. Başarılarınızın devamını dilerim.

Cafe Malzemeleri
Endüstriyel Mutfak
Etsiz Çiğ Köfte
Patatesli Börek
Mercimek Köftesi
www.biberdolmasi.com