Pages

  • RSS

16 Nisan 2014

Susamlı Tuzlu Kurabiye


IMG_1714

 Yeni bir tuzlu denemem, sonuç başarılı olunca nasıl hazırladığımı unutmamak için hemen not almış ve hatta instagramda bu tarifimi paylaşmıştım.


Daha sonra da okula, misafire hazırladım, en son oğlumun doğum günü için hazırladım, bir kısmının
üzerlerine kalıpla çocukların isimlerini yazdım.


Susamlı Tuzlu Kurabiye
Malzemeler:
  • 125 gr oda sıcaklığında iyice yumuşamış tereyağı
  • 1/2 türk kahve fincanı sıvıyağ
  • 3 çorba kaşığı süt
  • 1 çorba kaşığı sirke(elma sirkesi kullandım)
  • 1 adet yumurta (akının az bir kısmını üzeri için ayırdım)
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 çay kaşığı silme kabartma tozu
  • Aldığı kadar un (2 bardak+1 kaşık un kullandım)
Hazırlanışı:

  1.  Bir karıştırma kasesinde yumuşak tereyağı, sıvıyağ, süt, yumurta ve sirkeyi karıştırın. 
  2. Üzerine bir miktar un ilave edin, unun üzerine tuz, şeker ve kabartma tozunu serpin. 
  3. Azar azar un ilavesiyle ele yapışmayan güzel kıvamlı bir hamur elde edin, üzerini örtüp 15 dk buzdolabında bekletin.
  4.  Hamuru dolaptan alıp merdaneyle yarım cm kalınlığında açın, bardak veya kalıpla kesin. 
  5. Tepsiye dizip üzerlerine ayırdığınız yumurta akından sürüp, susam serpin. 
  6. 170 derece ısınmış fırında 20-30 dk kontrol ederk pişirin.

Afiyet Olsun...

Not: Hamurun kıvamı açarken unlamaya gerek kalmayan bir kıvamdaydı, eğer gerekirse tezgahı çok hafif unlayarak açın.
İsterseniz yumurtanın sarısını üzerine sürüp, yumurta akının hepsini hamura ekleyebilirsiniz.     Aşağıdaki fotoğtafta (telefon ile çekilmiş) yumurta sarısı sürdüğüm hali var.
    



13 yorum:

Unknown dedi ki...

KUSURSUZ:)

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Merhabalar,
Ellerine emeğine sağlık canım. Nefis görünüyor. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

aleyna dedi ki...

ELİNİZE SAĞLIK HATİCE HANIM.DİĞER TARİFLERİNİZDEN DENEDİM ÇOK MEMNUN KALDIM.TUZLU LEZZETLERİ SEVEN BİRİ OLARAK BU TARİFİNİZİDE DENEYECEĞİM.SEVGİLER

Hayatcemresi dedi ki...

Adaşım eline sağlık,kurabiyeler çok güzel görünüyorlar,şekillerine bayıldım,
sevgilerimle...

gamze dedi ki...

merhaba hatice hanım
kurabiyeleri yaptım tek kelimeyle muhteşem oldu yiyen herkes bayıldı birebir pastane lezzetinde belki yapmayı düşünüp kararsız kalanlar vardır mutlaka yapın çok çok güzel oldu

Hatice dedi ki...

Gamze hanım yorumunuz çook mutlu etti beni, çok teşekkür ederim:)
Deneyip, beğenmenize çok sevindim, afiyet olsun:)
sevgiler...

Hatice dedi ki...

kendimce şeyler çok teşekkür ederim, denemenizi tavsiye ederim:)

selda nın mutfak defteri; çok teşekkür ederim, sevgiler...

Aleyna; çok teşekkür ederim, çok sevindim memnun kalmana:) bu tarifi de tavsiye ederim, denersen sonuçtan debni de haberdar et olur mu:)
sevgiler...

Hayatcemresi, çok teşekkürler canım, sevgiler...

gamze dedi ki...

bu tarifi yorumlamamak olmazdı hatice hanım üst üste 2 gün yaptım hatta artan hamuru buzluğa attım birde onu deneyeceğim sırada çilekli tart tarifiniz var ilk fırsatta onu da deneyip yorum yapıcam :)

Hatice dedi ki...

Gamze hanım ne kadar güzel, inanın çok mutlu oldum, sonucu paylaştığınız için de çok teşekkür ederim:)
Çilekli tart tavsiye edebileceğim bir lezzet, inşallah aynı güzel sonucu onun için de alırsınız:)
hatta imkanınız olur da denediklerinizin fotolarını çekip bana mail atarsiniz, face sayfamda yayınlayabilirim:)
sevgiler...

gamze dedi ki...

Hatice hanım ben deneyip beğendiğim şeyleri özellikle yorumluyorum çünkü bir tarif yapacağım zaman ilk olarak yorumlara bakıyorum o yüzden yapacak olanlar tereddütsüz yapsınlar diye yazıyorum. Eline sağlık çok güzel olmuş gibi yorumlar malesef tarif hakkında fikir vermiyor ben resim çekip yollıcam size eminim bu tariften daha çok yapıcam:)

Hatice dedi ki...

Gamze Hanım, denediklerinizi yorumlamanız beni çok mutlu ediyor, hem de deneyecek olanlar için de fikir veriyor, teşekkür ederim, her zaman beklerim:)

gamze dedi ki...

hatice hanım merhaba
ben kurabiyelerden tekrar yaptım sizin için fotoğraflarını da çektim bana mail adresinizi verirseniz size yollayacağım

Hatice dedi ki...

çok teşekkür ederim:)
semavers@gmail.com adresine gönderebilirsin.